Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Bridgestone Turanza ER300

Bridgestone Turanza ER300 - test opony

Opony letnie Testy opon letnich | Kalkulator opon

Turanza ER300 to znany i zachwalany na całym świecie model opon japońskiego producenta Bridgestone. ER300 zalicza się do klasy premium, choć w porównaniu do konkurencji jest rozsądniej wyceniony. Marka Bridgestone postawiła przede wszystkim na przyjemność prowadzenia oraz komfort jazdy. Za bezpieczeństwo oraz krótką drogę hamowania odpowiada wiele systemów będących osiągnięciem japońskiej myśli technicznej.

Opony Bridgestone Turanza ER300

Prezentowany model jest dostępny w rozmiarach od 14 do 19 cali. Opony są polecane do samochodów osobowych klasy średniej i wyższej. Turanza ER300 zostały zaprojektowane z myślą o użytkownikach ceniących sobie precyzję i komfort prowadzenia. Producent zoptymalizował je pod kątem niskiego poziomu hałasu – bez kompromisów dotyczących wydajności i bezpieczeństwa. Innowacyjna mieszanka o nazwie „Ecopia” wchodząca w skład opony Turanza ER300 jest wzmocniona technologią NanoProTech, która zmniejsza opory toczenia, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Oznacza to też mniejszą emisję dwutlenku węgla oraz oszczędności w portfelu.

Asymetryczny wzór bieżnika opony Bridgestone Turanza ER300 tworzą duże bloki o prostokątnym kształcie, odpowiadającym za zwiększenie powierzchni stykającej się z podłożem. Wpływa to znacząco na precyzję prowadzenia i pewność wchodzenia w zakręty. Wnętrze opon Bridgestone Turanza ER300 zostało wzmocnione podwójnymi stalowymi pasami i grubą warstwą poliestru. Zabiegi te spowodowały, iż opona daje odczucie kierunkowej stabilności oraz precyzyjniej reaguje na każdy ruch kierownicą.

To, co wyróżnia opony Bridgestone Turanza ER300 spośród konkurencji, to znakomite zachowanie na mokrej drodze. Po raz kolejny punktuje tu asymetryczny bieżnik, który doskonale odprowadza wodę, poprawiając tym samym przyczepność do podłoża i skracając drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Szybkie odprowadzanie wody zmniejsza ryzyko pojawienia się aquaplaningu – utraty przyczepności będącej skutkiem wytworzenia się warstwy wody pomiędzy oponą a podłożem.

Oponę Bridgestone Turanza ER300 zaprojektowano tak, by emitowała jak najmniej hałasu. Za tę funkcję odpowiadają sztywne klocki bieżnika. Odpowiednia twardość opony wpływa też na komfort i miękkość jazdy, co w połączeniu z niskim hałasem i świetnymi właściwościami jezdnymi daje doskonały rezultat.

Aby potwierdzić powyższe słowa, wystarczy sięgnąć po opinie o oponach Bridgestone Turanza ER300. Kierowcy podkreślają przede wszystkim ich doskonałe właściwości jezdne oraz możliwość precyzyjnego wchodzenia w zakręty. Większość z nich docenia też fakt optymalnej twardości oraz obniżonego hałasu, które wpływają na ogólne wrażenia z jazdy. Użytkownicy opon Turanza ER300 chwalą też ich zachowanie na mokrej nawierzchni, nawet w koleinach.

Pochlebne opinie o oponach Bridgestone Turanza ER300 mają też eksperci motoryzacyjni. W 2007 roku ADAC Motorwelt, najpoczytniejszy niemiecki magazyn motoryzacyjny, uznał opony japońskiego producenta za szczególnie godne polecenia. Test dotyczył 16 opon renomowanych producentów, a powyższe wyróżnienie otrzymały zaledwie trzy z nich (w tym ER300). Prezentowany model zwyciężył ponadto w teście niemieckiego Stiftung Warentest. Zajął drugie miejsce w teście Autocar w 2010 roku.

Bieżnik Bridgestone Turanza ER300


Asymetryczny bieżnik został wykonany z mieszanki „Ecopia” przy wsparciu technologii NanoProTech. Zaawansowany system odprowadzania wody doskonale sprawdza się na mokrej nawierzchni. Duże prostokątne kształty bloków na bokach bieżnika wpływają na przyczepność i łatwość wchodzenia w zakręty, a ich sztywność wpływa na zmniejszony poziom hałasu wewnątrz auta. Bieżnik opony zaprojektowano tak, by zużywał się powoli i równomiernie.

Opinie o oponieBridgestone Turanza ER300


Witold Mrówczyński napisał(a):

Najlepsze opony letnie na jakich jeździłem do tej pory, znacznie lepsze od nieporównywalnie droższych marek. Wspaniałą relacja cena/jakość.

Marcin70 napisał(a):

Vectra C caravan 1,9 150KM. Wcześniej również Bridgestone ale ER30 – wydaje mi się, że ER30 lepiej trzymały na zakrętach. Te ER300 jakby nieco gorzej. Generalnie OK.

Jarek napisał(a):

Użytkuje te opony dopiero od pół roku. Pojazd Mazda 6 combi po lifcie 2006 rok. Wygląd – idealnie pasują:) Bardzo fajnie się prowadzi auto, natomiast zauważyłem, że bardzo są czułe na wszelkie muldy na jezdniach. Jeżeli droga jest typu autostrady to sprawują się bez zarzutu. Dostrzegłem również, że na łukach też bywa różnie, ale spodziewam się, że to może być raczej kwestia samochodu ponieważ mam te same opony w Skodzie Octavii 2009 i zdecydowanie lepiej się prowadzi auto nan zakrętach.
Ogólnie jestem zadowolony i polecam.

marcin napisał(a):

super oponka. wcale nie żałuje wydanych pieniędzy na nią. stabilna na suchej i mokrej nawierzchni, świetne trzymanie w zakrętach. w przyszłości także zaufam marce bridgestone

ghoste30 napisał(a):

Opona świetna! Na mokrym, w deszcz „lewy pas jest mój”. W zakrętach nie wykłada się i trzyma w torze jazdy przy wysokich prędkościach. Na suchym jeszcze lepiej, a przy tym nie ściera się tak szybko. Z początku odczuwalny hałas, ale po około 2000 km opony się dotarły i cisza.
Lepszych opon nie użytkowałem i polecam!

Adrian napisał(a):

Mimo krótkiego czasu użytkowania bardzo dobre opny

Sawa napisał(a):

Opona bardzo dobra. Swietna na suchym i mokrym. Cicha. Ciezko mi ocenic scieralnosc bo przejechalem dopiero 2000 km. Hamowanie w normie. Spece z ADAC jednak sie nie pomylili.

Urzytkownik napisał(a):

Po złapanej gumie w tylnym kole z powodu braku zapasu przejechałem na niej 15 km, opona znakomicie sprawowała się bez powietrza, nie uszkodziła alufelgi. Sama wyląduje na kole zapasowym:)

Etykieta Bridgestone Turanza ER300 dla rozmiaru 195/55 R16 87 V

E
B
70 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
  • Efektywność paliwowa - Model Bridgestone Turanza ER300 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

Lewa kolumna oznacza miejsce w teście
1 Test opon letnich "Auto Zeitung" 2010 w rozmiarze 205/55 R16 - klasa premium
2 Test opon letnich "Autocar" 2010 w rozmiarze 205/55 R16 - FWD

Zobacz również opony