Bridgestone Turanza ER300 Ecopia - test opony
Bieżnik Bridgestone Turanza ER300 Ecopia
Opinie o oponieBridgestone Turanza ER300 Ecopia
Zaskoczyły mnie pozytywnie, że na mokrej nawierzchni też zachowują się świetnie. Przy doborze odpowiednich felg wyglądają naprawdę odjazdowo!
W mojej Vectrze C kombi przy 150KM silniku spisują się bardzo dobrze. Po przejechaniu dotychczas kilku tys. km na tych oponach nie mam do nich żadnych zastrzeżeń. Moim zdaniem poziom hałasu jest jak najbardziej w normie. Nie słychać żadnych denerwujących szumów. Trzymanie opon na łukach przy większych prędkościach wzorowe. Ścieralność moim zdaniem rewelacyjna. Nie widać absolutnie żadnych oznak zużycia. Ruszanie i hamowanie czy to na suchym czy mokrym bardzo dobre. Po prostu opony kompletne. Polecam je wszystkim użytkownikom aut ceniących sobie komfort jazdy, bezpieczeństwo i posiadających tą sportową żyłkę, bo te opony pozwalają na odrobinę szaleństwa 🙂 😉
Jedne z najlepszych opon jakie do tej pory używałem a kierowcą jestem ponad 30 lat
przerobiłem juz kilka firm i te mnie na prawdę usatysfakcjonowały
Kupiłem te opony na podstawie testów /m.in ADAC/ i nie zawiodłem się. Opony godne polecenia.
Z uwagi na mój styl jazdy nawet w pełni nie wykorzystuję możliwości zakupionych opon. Aczkolwiek nie miałem jeszcze ani razu poślizgu nawet przy większych prędkościach na zakrętach.
Opony używane przez ponad rok i ok 30.000 km po zakupie wyglądają prawie jak nowe. W większości używane na autostradach i drogach ekspresowych (tylko ok 10-15% w mieście) spisywały się świetnie zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Nawet po kilkusetkilometrowej trasie przez europę zachowywały swoje właściwości przy hamowaniu i na zakretach. W opiniach pojawiało się wielokrotnie szybkie zużywanie się opon, ale z własnego doświadczenia nie mogę tego potwierdzić. Nie wypowiadam się o zachowaniu w warunkach zimowych bo nie miałem okazji „spróbować” śniegu.
Najlepsza propozycja cena- jakość. Idealne na polskie warunki przy umiarkowanej jeździe.
Opony godne polecenia za rozsądna cenę.
Od kilku lat jeżdżę na oponach Brigdestone i jestem zadowolony z ich użytkowania.
Dobrze trzymają nawierzchni, ciężko „zapiszczeć” podczas ruszania, hamują też ostro.
To już drugi samochód do którego kupiłem te opony po zużyciu Michelinek model XM1z pierwszego montażu (wcześniej Xsara Picasso) i wcześniejszej wymianie na Energy Saver na jednej osi. Na drugą kupiłem już Bridgestony i od razu zauważyłem różnicę – zdecydowanie na plus! Michelinki były za miękkie, Bridgestony są w sam raz, świetnie zachowują się na mokrej i suchej nawierzchni, są w miarę ciche i ZDECYDOWANIE TAŃSZE NIŻ INNE OPONY KLASY PREMIUM. Tak więc po zużyciu opon Michelin Energy Saver+ w obecnym C4 Picasso od razu zdecydowałem się na komplet 4 szt. Bridgestonów.
Naprawdę godne polecenia!
Etykieta Bridgestone Turanza ER300 Ecopia dla rozmiaru 205/55 R16 91 V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Bridgestone Turanza ER300 Ecopia uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście2 | Test opon letnich ECO "Auto Bild" 2010 w rozmiarze 205/55 R16 | 8 | Test opon letnich "Engineering World" 2011 w rozmiarze 205/55 R16 |
Ocena klientów
6/6
Zobacz również opony