Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Continental WinterContact TS 800

Continental WinterContact TS 800 - test opony

Opony zimowe Testy opon zimowych | Kalkulator opon

Bieżnik Continental WinterContact TS 800


Opinie o oponieContinental WinterContact TS 800


Jarek napisał(a):

Na świeżym śniegu słabe hamowanie ale to chyba żadna opona nie poradzi…

tomusczar napisał(a):

jak na razie sprawdzają się ok – nie narzekam 🙂

Ocho - Golf III 1,8 napisał(a):

Kupiłem te zimówki bo już wcześniej miałem zimowe Continentala. Co mi się w nich podoba to jazda po mokrym i suchym asfalcie. Na śniegu jest już trochę gorzej. Raz się przejechałem gdy skręcałem z odśnieżonej drogi na zaśnieżoną. Jeżdżę głównie po mieście i drogach krajowych, które z reguły są dobrze utrzymane zimą. Polecam ją na mokre i suche asfalty. Na lodzie nie próbowałem. Lecz gdybym mieszkał np w górach to ponownie bym się nie zdecydował ze względu na średnie trzymanie na śniegu. Zużycie poprawne.

Łukasz napisał(a):

Zakupiłem te oponki po przeczytaniu opinii na tej stronce i się zawiodłem. Byłem w górach i oponki niezbyt dobrze sie spisały. Co prawda nie miałem jakiś większych problemów, ale zima też jest w tym roku łagodna. Przy każdym ruszaniu na śniegu (na Słowacji nie sypią solą także drogi są białe) koła buksowały, a jeżdże spokojnie. Szkoda bo po za tym oponki są spoko. Hamowanie z tymi oponami to czysta poezja, rewelacja (czasami zastanawiałem się czy ja mam ABS?). Jazda na mokrej nawierzchni również znakomita. Można jeździć po kałużach nie trzymając kierownicy. Ale podsumowując Fulda Kristall Montero bije te oponki na głowe. I jest tańsza.

Krzysztof napisał(a):

Bardzo dobra,solidna opona zimowa,super zachowanie na śniegu,dzięki temu czujesz się bardzo pewnie za kółkiem.Jako taksówkarz codziennie zdaje u Mnie egzamin na ocenę naprawdę bdb!!!polecam!!

Tomek napisał(a):

W Polsce ta opona się niestety nie sprawdza. O wiele lepiej spisują się tutaj Sava i Dębica (te miałem o innych nie wiem). Śnieg i dużo błota pośniegowego moim zdaniem dyskwalifikują te opony. Bo w Polsce w zimie głównie ma się z tym do czynienia. Potencjalni kupujący nie warto wydawać kasy na te opony!

paulina napisał(a):

Opony godne polecenia. Nie są najtańsze, ale wiem że płacę za dobrą jakość.

Krzysiek napisał(a):

Bardzo dobra opona. świetnie radzi sobie na mokrym asfalcie, na suchym jest też dobra ale to nie to, co letnia. Na śniegu świetnie hamuje (jak na śnieg oczywiście) i nie ma problemów z wyjechaniem pod górę, na lodzie bez kolców tak naprawdę żadna opona dobrze nie trzyma ale da sie jażdzić i auto się nie ślizga. Precyzja prowadzenia niezła ale do ideału troche brakuje, ale to subiektywna ocena bo w lecie jeżdże na oponach o niższym profilu. Generalnie zdecydowanie polecam.

cykli napisał(a):

Na lodzie jak to na lodzie. Nie ma dobrej opony na lód. Jeśli chodzi o śnieg lub mokrą nawierzchnię to porównując z Dębicą i Kormoranami i jakimiś tam austriackimi (nie pamiętam ich nazwy) rewelacja. Jeśli chodzi o poślizgi na śniegu i mokrej nawierzchni to naprawdę rewelacja. Wystarczy że w tym roku nie musiałem zakładać łańcuchów w terenie gdzie przez ostatnie kilka lat zakładałem. Na pewno są ciche i dość komfortowe. Jeszcze za mało kilometrów żeby ocenić ścieralność, jak do tej pory bez zarzutu. Płaciłem po 320 od sztuki i naprawdę nie żałuję. Jeśli chodzi o osiągi to jeździłem na nich na mokrej, na suchej, okresowo z kałużami i na ośnieżonej nawierzchni po 160 – 190 km/h. (Obwodnica Trójmiasta). Gacie pełne strachu ale opony uratowały mi kilka razy przód samochodu i z pewnością moje nie tylko zdrowie. Nie zawiodłem się na nich. Zdarzały się poślizgi na lodzie i „zrywy” przy ruszaniu, ale to raczej wina małego nacisku samochodu na podłoże.

bekasik napisał(a):

Na bardzo śliskiej szosie, kiedy inne samochody – nawet z napędem na dwie osie – wlokły się poboczem, natomiast ja, jak panisko, jechałem 50 km/godz.

Etykieta Continental WinterContact TS 800 dla rozmiaru 125/80 R13 65Q

G
C
71 dB dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C,.
  • Efektywność paliwowa - ModelContinental WinterContact TS 800 posiada bardzo niską kategorię G efektywności paliwowej. Opona nie powoduje obniżenia poziomu spalania ani emisji zanieczyszczeń. Produkty o niskiej kategorii często charakteryzują się nieco lepszą przyczepnością, ale są o wiele mniej ekonomiczne.
  • Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 71 dBdB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

Lewa kolumna oznacza miejsce w teście
2 Test opon zimowych ADAC 2012 w rozmiarze 165/70 R14

Zobacz również opony