Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Dunlop SP Sport Maxx GT

Dunlop SP Sport Maxx GT - test opony

Opony letnie Testy opon letnich

Decydując się na wybór opony letniej klasy premium, warto postawić na cieszące się uznaniem, renomowane marki, które zapewnią najwyższej jakości ogumienie. Do takich z pewnością należy istniejący od 1888 roku Dunlop. Ponad sto trzydzieści lat doświadczenia pozwoliło temu brytyjskiemu producentowi stać się jednym z liderów branży oraz stworzyć wiele opon klasy UHP, takich jak Dunlop SP Sport MAXX GT.

Opony Dunlop SP Sport MAXX GT

Opony Dunlop SP Sport MAXX GT są wysokiej jakości technologią doskonale nadającą się do samochodów o dużej mocy jednostki napędowej, takich jak pojazdy sportowe czy limuzyny. To letnie ogumienie dostępne jest w szerokiej gamie dostępnych rozmiarów już od siedemnastu do dwudziestu dwóch cali. Cechuje je świetne trzymanie się drogi, wysoka trwałość, bardzo dobra przyczepność (dzięki zastosowaniu mieszanki stosowanej w oponach wyścigowych), która przekłada się na komfort i wygodę prowadzenia auta. Opony Dunlop SP Sport MAXX GT dobrze sprawdzają się na różnego rodzaju nawierzchniach, zapewniają stabilność pojazdu w czasie jazdy z dużą prędkością oraz nie tracą trakcji podczas wykonywania gwałtownych manewrów czy pokonywaniu ostrych wiraży.

Firmie Dunlop zaufały znane koncerny samochodowe, które fabrycznie umieszczają jej ogumienie w modelach swoich pojazdów. Należą do nich: BMW, Opel, Nissan, czy Porsche. Bardzo dobre opinie o Dunlop SP Sport MAXX GT są między innymi wynikiem zastosowania w nich technologii zapewniających najlepszą możliwą jakość. Przykładowo należą do nich Dunlop Touch (gwarantuje precyzję kierowania, bardzo dobre czucie nawierzchni drogi i doskonałe właściwości jezdne) oraz DuPont Kevlar (bardzo dobra trakcja, dokładność prowadzenia).

Testy opon Dunlop SP Sport Maxx GT przeprowadził między innymi niemiecki magazyn AUTO BILD SPORTSCARS. W teście ogumienia, przeprowadzonym w 2012 roku, dwudziestocalowe ogumienie (245/30 R20) SP Sport Maxx GT zajęło zadowalające trzecie miejsce. Do szczególnie pozytywnych cech tych opon zaliczono między innymi dobrą przyczepność i świetne hamowanie na wilgotnej nawierzchni.

Bieżnik Dunlop SP Sport Maxx GT


Doskonała jakość Dunlop SP Sport MAXX GT jest efektem bieżnika asymetrycznego. Do jego zalet należą: bardzo dobra trakcja (również przy dużych prędkościach), zabezpieczenie przed aquaplaningiem, świetna stabilność, precyzyjne i komfortowe prowadzenie pojazdu. W ogumieniu SP Sport MAXX GT zastosowano używaną w oponach wyścigowych mieszankę krzemionkową. Jest to gwarantem niskiego współczynnika zużycia, krótszej drogi hamowania, lepszego przyspieszania oraz bardzo dobrej przyczepności (także w niekorzystnych warunkach atmosferycznych przy mokrej nawierzchni czy niskich temperaturach), a także łagodnego wchodzenia w zakręty, co zapewni większą kontrolę samochodu przy ich pokonywaniu.

Bieżnik Dunlop SP Sport Maxx GT

Opinie o oponieDunlop SP Sport Maxx GT


Jerzy Jankowicz napisał(a):

dobre warunki toczenia, przy dużych prędkościach 160 i więcej idealnie trzyma się drogi, podniesione ciśnienie w oponach daje oszczędności w zużyciu ropy.

Ocena: 6
górka napisał(a):

Świetne do agresywnej jazdy.

Ocena: 5
Darek napisał(a):

Od momentu zakupu zrobiłem samochodem nieco ponad 60 kkm. Obecnie opony ze względu na zużycie bieżnika nadają się już do wyrzucenia. To o wiele za krótki przebieg, świadczący o bardzo szybkim zużywaniu się opon. Mój styl jazdy jest raczej umiarkowany z tendencją do raczej spokojnego. Ani jeden raz na tych oponach nie ruszyłem z piskiem, ani podobnie nie hamowałem. Przy założeniu że na zimówkach jeżdżę od początku listopada do mniej więcej drugiej połowy kwietnia, czyli pół na pół. Wychodzi, że na oponach tych zrobiłem ledwie 30 000 km. Przypuszczam, że 2-3 razy tańsze chińskie opony nie byłyby pod tym względem gorsze. Poza tym opony mają tendencję do ząbkowania. Co nie zmienia faktu, że bardzo dobrze trzymają się drogi i są w miarę ciche.

Ocena: 5
Krzysiek napisał(a):

polecam, zachęcam do zakupu, jestem zadowolony z tych opon na 100%.

Ocena: 6
Gary Langlois napisał(a):

Te opony zostały zamontowane z std i po poprzednich doświadczeniach nie zmieniłbym tego wyboru

Ocena: 5
misiu napisał(a):

super sklep i obsluga kompetentna tylko polecac

Ocena: 6
Bartek napisał(a):

Za ta cenę naprawdę polecam jestem zadowolony

Ocena: 5
Krzysiek8814 napisał(a):

Ogólnie polecam.

Ocena: 5
Kierowca napisał(a):

Bardzo droga opona o mizernym stosunku jakości do ceny. Dostałem je wraz z autem. Bardzo słabe boki opony. Pierwsza uszkodzona została na dziurze w jezdni (rozerwany bok opony) - moja wina. Druga po wymianie dostała bąbel z boku. Przednia (ta nie wymieniana) wytrzymała 25 tys. km i jest do wyrzucenia ze względu na zużycie. Tylne opony są jeszcze dobre (30tys.km) ale tak wyząbkowały, że jedzie się jak po tłuczniu.

Ocena: 4
Turula napisał(a):

Opony ok

Ocena: 4

Etykieta Dunlop SP Sport Maxx GT dla rozmiaru 225/35 R19 88 Y

E
B
66 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę E.
  • Efektywność paliwowa - Model Dunlop SP Sport Maxx GT stanowi doskonały wybór dla kierowców ceniących sobie zarówno ekonomiczną, jak i ekologiczną jazdę. Może poszczycić się bardzo wysoką kategorią B efektywności paliwowej. Zminimalizowane opory toczenia pozwalają na odczuwalną oszczędność przy spalaniu paliwa, a dodatkowo sprawiają, że samochód emituje mniej spalin do atmosfery.
  • Generowany hałas - Opona ma doskonałe właściwości akustyczne. Dzięki zoptymalizowanej budowie i nowoczesnej mieszance zapewnia wysoki komfort wewnątrz kabiny pojazdu. Średni poziom hałasu 66dB gwarantuje niczym nie zakłócone doznania z podróży zarówno dla kierowcy, jak i wszystkich pasażerów.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

(lewa kolumna oznacza miejsce w tescie)
7 Test opon letnich "EVO" 2012 w rozmiarze 235/40 R17
5 Test opon letnich "Sport Auto" 2012 w rozmiarze 235/35 R19
3 Test opon letnich "Autobild" 2012 w rozmiarze 245/30 R20
6 Test opon letnich "Sport Auto" 2011 w rozmiarze 245/40 R18
6 Test opon letnich "EVO" 2010 w rozmiarze 235/35 R19 - FWD

Ocena klientów


5/6

Zobacz również opony