Dunlop SportMaxx RT - test opony
Dunlop SP SportMaxx RT to letni model opon, należący do najwyższej klasy premium. Wyprodukowany przez brytyjską firmę z koncernu Goodyear, gwarantuje wysokie osiągi, szczególnie istotne w przypadku sportowych samochodów i kierowców preferujących dynamiczny styl jazdy. Wśród najważniejszych zalet tego ogumienia warto wymienić:
- precyzyjne prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni,
- wysoką odporność na uszkodzenia,
- ograniczone opory toczenia, wpływające na zmniejszenie spalania.
Opony Dunlop SP SportMaxx RT
Opony Dunlop SP SportMaxx RT są skierowane do samochodów sportowych i limuzyn o wysokiej mocy. W sprzedaży dostępne są modele w rozmiarach od 16 do 22 cali. Dzięki swoim doskonałym parametrom zostały one docenione zarówno przez użytkowników, jak i ekspertów motoryzacyjnych.
Test opon Dunlop SP SportMaxx RT był przeprowadzany 16 razy na przestrzeni lat 2012-2015. Do najważniejszych osiągnięć tego modelu należy pierwsze miejsce w rankingu Sport Auto rozmiaru 225/40 R18 z roku 2013 oraz dwukrotnie drugie miejsce wymiaru 225/45 R17, nadane w 2013 roku przez Auto Review, a w 2014 roku – przez ACE. Warto wspomnieć także o drugiej lokacie w teście opon letnich 225/50 R17, wykonanym w 2014 roku przez Auto Zeitung.
Opinie o Dunlop SP SportMaxx RT wskazują doskonałą przyczepność tego ogumienia, niezależnie od rodzaju nawierzchni oraz panujących warunków atmosferycznych. Skutecznie odprowadza ono wodę, pozwalając na dynamiczną jazdę nawet przy gorszej pogodzie. Jest wyjątkowo ciche, dobrze tłumi napotkane nierówności oraz zużywa się powoli i równomiernie, pozwalając na wydłużoną eksploatację.
Opony Dunlop SP SportMaxx RT będą najlepszym wyborem dla kierowców:
- preferujących dynamiczny i agresywny styl jazdy,
- wymagających maksymalnej przyczepności przy dużej prędkości i gwałtownych manewrach,
- zwracających istotną uwagę na wysoki komfort podróżowania.
Bieżnik Dunlop SportMaxx RT
W modelu Dunlop SP SportMaxx RT zastosowano asymetryczny bieżnik, który doskonale sprawdza się w zmiennych, letnich warunkach pogodowych. Jego centralne żebro skutecznie poprawia precyzję prowadzenia, a nieregularne rowki odpowiadają za efektywne odprowadzanie wody. Ponadto płaski profil zwiększa powierzchnię styku z jezdnią, optymalizując przyczepność i zmniejszając zużycie gumy. Model ten posiada również system ochrony felgi, który zabezpiecza ją przed uszkodzeniami. Dodatek specjalnej mieszanki z krzemionką poprawia osiągi i ogranicza opory toczenia, a w konsekwencji – obniża spalanie paliwa.
Opinie o oponieDunlop SportMaxx RT
Opony godne polecenia, bardzo dobre prowadzenie w zakrętach.
Polecam
Oponka jak najbardziej spełniła moje oczekiwania. Zdecydowanie polecam oponki kierowcom, którzy szukają ekscytujących wrażeń podczas jazdy.Nie ma znaczenia czy jedziesz po suchym czy po mokrym, dobrze trzyma.
Opony fajnie wyglądają (dla mnie to ważne), dużo cichsze i bardziej komfortowe od runflat. Jazda na nich sprawia przyjemność! Na suchej nawierzchni prawie idealne, w czasie deszczu nie muszę zwalniać 🙂 Hamowanie też w porządku. Po prostu super opony.
Za te pieniądze to są dobre
Za wcześnie, żeby mieć wyrobioną opinię.
BARDZO DOBRA OPONA cicha ,dobrze trzyma mokrej i suchej nawierzchni doskonale tłumi nierówności , na temat zużycia nie napisze dużo bo przejechałem dopiero 5 tys km. POLECAM
Wszystko ok
Naprawdę super opona. Szukałem długo dobrej opony jeżdżę Alfa 147 o mocy 150KM, dosyć agresywnie.. i te opony spełniają moje oczekiwania w 100%. Auto jedzie jak po szynach bez różnicy czy sucha jezdnia czy mokra, pewne prowadzenie w łukach, super hamowanie na mokrej jak i suchej… Jeżeli ktoś lubi pojeździć szybciej po łukach to ta opona jest do tego stworzona.
Opony rewelacyjna na suchym oraz mokrym asfalcie. Fantastyczne odprowadzanie wody. Podczas do hamowania na mokrej nawierzchni naprawdę fantastyczne. Przy większych prędkościach auto nie ma żadnych problemów przy wjechaniu na kałuże czy koleinę z wodą. Na suchej nawierzchni również bardzo dobrze trzymają. Droga hamowania zdecydowanie krótsza niż na oponach z Azji czy Polski
Kupiłem te opony 3 lata temu. W drugim sezonie (tylko lato) użytkowania zaczęły zaczęły hałasować. Na początku myślałem że to łożysko w którymś kole ale po zamianie kół na zimowe okazało się że to po prostu opony. Po założeniu w trzecim sezonie mam już ich dosyć po pierwszym tygodniu użytkowania. Straszne buczenie w samochodzie. Na pewno nie polecam, chyba że używasz do dwóch sezonów. Około 30 000 km. Mam te opony również na drugim samochodzie i buczenie również jest słyszalne choć nie tak mocne. Te są jednak odrobinę mniej zużyte i auto jest większe.
Etykieta Dunlop SportMaxx RT dla rozmiaru 205/55 R16 91 Y
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę A, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Dunlop SportMaxx RT uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Opona ma doskonałe właściwości akustyczne. Dzięki zoptymalizowanej budowie i nowoczesnej mieszance zapewnia wysoki komfort wewnątrz kabiny pojazdu. Średni poziom hałasu 67dB gwarantuje niczym nie zakłócone doznania z podróży zarówno dla kierowcy, jak i wszystkich pasażerów.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieZobacz również opony