Falken Eurowinter HS439 - test opony
Bieżnik Falken Eurowinter HS439
Opinie o oponieFalken Eurowinter HS439
Opona jak najbardziej nadająca się do SUV-a. Duża przyczepność na mokrej nawierzchni, zarówno przy hamowaniu, jak i przy starcie. Dobrze trzyma na zakrętach. Cena adekwatna do produktu. POLECAM.
Falkeny mam letnie, falkeny mam zimowe, co tu dużo pisać, przywiązany jestem do marki.
Opona bardzo dobrze się sprawuje na śniegu i przy większych prędkościach na suchym i mokrym. Cicho pracuje na większości nawierzchni. Czuć pewność prowadzenia. Przy ostrym hamowaniu potrafi się zablokować. Mało się zużyła przez jeden sezon. Bieżnik mało kamyków zbiera.
Byłem niezdecydowany jakie zakupić opony do SUVa ale po przeczytaniu różnych opinii na forach wreście się zdecydowałem.I teraz po przejechaniu 4 tyś.w warunkach zimowych różnych: śnieg, błoto pośniegowe, i totalny asfalt ponieważ byłem na nartach w Austrii to powiem krótko POLECAM TE OPONKI DO AUT NA NASZYCH DROGACH A NA PEWNO DO SUVa.
Dobra opona w swojej klasie cenowej.
Ruszanie na śniegu kiepskie zarówno z włączonym, jak i wyłączonym ASR. Ona się na śnieg po prostu nie nadaje. Samochód jest ciężki 1.8 tony, fakt, że mocny (ponad 200 KM), ale lata po drodze pokrytej śniegiem. Podjazd do domu (wzniesienie 25 m dł.) łatwiej pokonuje mi maluch (klasa B) z oponami Fuldy niż ten kolos na tych oponach.
Na suchym bez zarzutu, to samo na mokrym asfalcie. W porównaniu z Pirelli Sotto Zero, w takich warunkach nie było się do czego przyczepić. Gwałtowne hamowanie czy szybkie omijanie przeszkody zawsze bez problemu. Na śniegu i błocie pośniegowym niestety wyraźnie gorzej. Na mokrym świeżym śniegu zdarzyło mi się mieć problem z wyjechaniem z niewielkiego zagłębienia i omal nie skończyło się zsunięciem do rowu. Na ośnieżonej równej drodze dawały sobie radę, ale 180 koni stawiało im nieco za duże wymagania – TCS rozwiązywał ten kłopot bez problemu. Opony wytrzymały dwa sezony (ok 20 tkm) i wytrzymałyby pewnie jeszcze dwa, gdyby nie zostały skradzione.
Jestem zadowolony z opon. Według mnie bardzo dobrze sprawują się na naszych drogach. Bardzo dobrze radzą sobie z wybieraniem nierówności oraz dziurami w asfalcie.
W tej cenie (218zł/szt 195/65R15) to bardzo dobra propozycja dla osób lubiący ciszę i komfort także zimą. Brak zastrzeżeń na suchym i mokrym asfalcie. Jedyne zastrzeżenie to cienkie ścianki boczne, które powodują, że auto ma spowolnione reakcje na ruchy kierownicą, a samym samochodem buja w trakcie gwałtownych manewrów (2.3bar, zawieszenie Weitec).
Etykieta Falken Eurowinter HS439 dla rozmiaru 165/65 R14 79 T
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C,.
- Efektywność paliwowa - ModelFalken Eurowinter HS439 posiada bardzo niską kategorię F efektywności paliwowej. Opona nie powoduje obniżenia poziomu spalania ani emisji zanieczyszczeń. Produkty o niskiej kategorii często charakteryzują się nieco lepszą przyczepnością, ale są o wiele mniej ekonomiczne.
- Generowany hałas
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście13 | Test opon zimowych "Auto Motor und Sport" 2011 w rozmiarze 205/55 R16 | 17 | Test opon zimowych "Auto Bild" 2013 w rozmiarze 195/65 R15 - hamowanie |
Zobacz również opony