Falken ZE912 - test opony
Bieżnik Falken ZE912
Opinie o oponieFalken ZE912
Kompletnie nie rozumiem opinii użytkowników którzy wypisują, że opona jest śliska na wodzie. Ścieram już drugi komplet i mogę z pełną odpowiedzialnością polecić ją każdemu kierowcy. Panowie bez obaw. W ogóle opona jest spoko w każdych warunkach dlatego jestem gorącym fanem tej marki. Biorąc pod uwagę stosunek cena-jakość, lepszej opony na rynku nie ma.
Polecam
Świetne odprowadzanie wody na mokrej nawierzchni i przy jeździe po kałużach. Ciche i miękkie. Polecam.
Drugi raz bym nie kupił tych opon i nie polecam ich absolutnie.
Ja posiadam letnie 215/45/17. Jestem zadowolony. Wygląd ok, trzymają się super. Na mokrym bez szaleństw ale jak ktoś chce 200 na zakrętach to niech na zachód jedzie. Wiadomo jakie drogi mamy. jak się jeździ z głową to i bezpieczeństwo i mniejsze zużycie. Moje BMW jest zadowolone:)
Dałem się namówić na te opony i niby nic złego powiedzieć nie można jednak po przesiadce z zimowych BFgoodrich auto stało się sztywne. Dobra, rozumiem opony są twarde ale nie oddają uroku zawieszenia hydroactive jakie mam w C5. Zresztą teoretycznie zimówki są bardziej miękkie. (Jako ciekawostka dodam, że do drugiego auta kupiłem dunlopy i są dużo bardziej komfortowe niż opony zimowe). No właśnie skoro argumentem jest, że to opona letnia i ma prawo być twarda więc niech chociaż lepiej się sprawuje niż w/w zimówki. Ruszając nawet nie dynamicznie łatwo sprawić by koła boksowały, czego na zimówkach w kilkunastostopniowej temp na plusie nie było. To dopiero pierwsze 1200km ale już myślę kiedy je zmienię. Gdyby jeszcze były chociaż komfortowe to rozumiem, że łatwo sprawić, że auto boksuje przy ruszaniu ale żeby było gorzej niż na dużo bardziej komfortowych zimówkach to lekka przesada.
Na zakup tej opony namówił mnie kolega do którego mam duże zaufanie ponieważ bierze udział amatorsko w rajdach i ma dobre rozeznanie. Rozmiar moich opon to 205/55 r16 i w moim Golfie spisują się rewelacyjnie. Do tej pory jezdziłem tylko na oponach Premium. Nie widzę żadnej różnicy z Falkenem którego cena jest sporo niższa od w/wspomnianych.Stałem się zdecydowanie fanem tej marki.Uważam tę markę za absolutne odkrycie.Boję się tylko że jak się przebije, to cena pójdzie w górę. Gorąco polecam.
Witam,jeżdżę na tej oponie 2-gi sezon,ogólnie bez rewelacji,normalna opona,bez minusów,na mokrym istna tragedia,wystarczy trochę wody która przepływa przez jezdnię,a auto tańczy jak na lodzie,więc na mokrym stanowczo nie(auto passat B5 variant),miałem nexena n3000 i nie zauważyłem takich anomalii,a myślałem że Falken 912 będzie lepszy,bo wcześniej miałem FALKEN 451 i nie było problemu z mokrą nawierzchnią.
Jazda głównie po mieście, dość agresywnie. Na mokrym hamowanie bardzo kiepskie, na suchym też szału nie robi.
Jedne z najlepszych opon jakie miałem.. lepsze są tylko Rainsport 3
Etykieta Falken ZE912 dla rozmiaru 205/55 R16 91 V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C,.
- Efektywność paliwowa - ModelFalken ZE912 posiada bardzo niską kategorię G efektywności paliwowej. Opona nie powoduje obniżenia poziomu spalania ani emisji zanieczyszczeń. Produkty o niskiej kategorii często charakteryzują się nieco lepszą przyczepnością, ale są o wiele mniej ekonomiczne.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 71dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście9 | Test opon letnich "Autobild" 2011 w rozmiarze 225/40 R18 | 13 | Test opon letnich ADAC 2011 w rozmiarze 195/65 R15 |
Zobacz również opony