Goodyear UltraGrip 8 Performance - test opony
Goodyear wprowadza na rynek europejski nową oponę zimową przeznaczoną do jazdy w trudnych, śnieżnych warunkach. Przeczytaj artykuł, aby dowiedzieć się więcej.
Zanim Goodyear Ultra Grip 8 Performance pojawiła się na rynku amerykański koncern przeprowadzał szeroko zakrojone badania konsumentów i długofalową analizę zimowych warunków drogowych i komunikacyjnych w Europie. Badania te pokazały, że klienci szukają opon o wysokich parametrach prowadzenia, hamowania i przyczepności. Dlatego UltraGrip 8 Performance zaprojektowano właśnie tak, aby spełniała wszystkie te oczekiwania i sprawdzała się na błocie pośniegowym, śniegu i oblodzonych drogach. Liczne testy pokazują, że opona świetnie dopasowuje się do zmiennych warunków zimowych.
Bardzo dobre osiągi zimą
Bieżnik opony wykonany jest z mieszanki krzemionkowej uzyskanej w drodze najnowszej technologii mieszania, która utrzymuje elastyczność i właściwą sztywność również w niskich temperaturach. Goodyear UltraGrip 8 Performance świetnie sprawdza się na zaśnieżonych nawierzchniach dzięki lamelom o konstrukcji wykorzystującej aż trzy różne technologie. Gęsto ułożone hybrydowe lamele o pełnej głębokości poprawiają zachowanie na śniegu przez cały okres eksploatacji, a większa liczba krawędzi – wynikająca z bardziej zróżnicowanego rozstawu bloków bieżnika – przyczynia się do poprawy ogólnego zachowania opony na śniegu. Postęp w precyzji prowadzenia znalazł również odzwierciedlenie w wynikach niezależnych testów, które pokazały, że opona wykazuje poprawę prowadzenia na śniegu o średnio 3% w porównaniu z produktami konkurencji.
UltraGrip 8 Performance posiada również specjalnie zaprojektowany, obwodowy rowek o głębokości 6 mm, który rozdziela bloki bieżnika i poprawia przyczepność boczną. Przy hamowaniu centralne żebro w kształcie piły działa jak pług śnieżny, skracając drogę hamowania na śniegu o 6% w porównaniu do trzech konkurencyjnych opon, a zmienny kąt nachylenia „zębów” poprawia właściwości trakcyjne na śniegu.
Po opadach śniegu na drogach zawsze obecne jest błoto pośniegowe. Goodyear Ultra Grip 8 Performance przygotowana jest jednak i na takie warunki. Szerokie rowki barkowe wprowadzone do budowy opony umożliwiają skuteczne oczyszczanie bieżnika. Model opony charakteryzuje się też dobrą kierowalnością na lodzie dzięki większej powierzchni styku w strefie bieżnika i większej stopce opony.
Goodyear Ultra Grip 8 Performance gwarantuje bardzo dobre osiągi również na mokrych nawierzchniach. Kierunkowa konstrukcja bieżnika z hydrodynamicznymi rowkami rozprasza wodę spod czoła opony, umożliwiając skuteczną odporność na aquaplaning. Natomiast na suchej drodze obwodowe żebro centralne zwiększa precyzję kierowania i manewrowania. Wyniki niezależnych testów potwierdziły, że wśród testowanych opon UltraGrip 8 Performance wyróżnia się najlepszym prowadzeniem na mokrych drogach, a także osiąga jedne z najniższych oporów toczenia.
Bieżnik Goodyear UltraGrip 8 Performance
Opinie o oponieGoodyear UltraGrip 8 Performance
Świetna opona w każdych warunkach.
Kupiłem te opony w zasadzie w tym roku i akurat zimy prawie nie było ale tych parę śnieżnych dni w mieście pokazało że to był dobry wybór. Kontrola trakcji nie musiała nigdy się aktywować, opony są bardzo ciche, cichsze niż letnie Micheliny na których teraz jeżdżę. Bardzo ładny wygląd jak na moje oko. Cena niemała ale to sensowny kompromis. Za krótko użytkuję by móc powiedzieć coś o awaryjności czy ścieralności. Jeżeli Oponeo zaproponuje jakąś atrakcyjną cenę to przed zimą kupię te same opony do drugiego auta.
Opony moim zdaniem dość bezpieczne (pełna kontrola podczas hamowania jak i trzymanie w zakrętach) w szczególności w warunkach trudnych jesień/zima. Dość głośne, a opory toczenia wyraźnie czuć pod nogą jak i w spalaniu. Niestety w moich oponach już po kilku tys. km wyrwaniu uległy pojedyncze kostki między lamelami, a nie jeżdżę w terenie.
Pomimo tego polecam.
warte swojej ceny, zachwowują się bardzo przewidywalnie
Opony bardzo dobre na lepszych nie jezdzilem cena nie jest mala ale jak to mowia biednego nie stac na tandete lepiej zainwestowac i cieszyc sie komfortem i bezawaryjnoscia
Dobrze trzymają na mokrym i suchym. Po śniegu też bardzo dobrze, ale w mieście na tyle rzadko się jeździ po śniegu, że nie ma to aż tak wielkiego znaczenia. Nie mniej nie udało mi się zakopać, chociaż w paru dziwnych miejscach parkowałem.
Szczerze polecam wszystkim, którzy lubią trochę szybciej pojechać!
Jeżdżę na Ultra Gripach od wielu lat. Moim zdaniem to najlepsze opony zimowe, jakie są dostępne na rynku. Polecam w 100%.
Kupując te zimowe opony sugerowałem się danymi podanymi na etykiecie. Szczególnie musiały być ciche i nie zawiodłem się, sa bardzo ciche. Oprócz tego miło zaskoczyły mnie na śniegu i błocie pośniegowym. Samochód hamuje bardzo szybko i pewnie. Według producenta ten sam model, ale w innym rozmiarze nie jest już taki cichy, co jest trochę dźiwne, ale zakładam, że tak jest. Model w tym rozmiarze mogę z czystym sumieniem polecić każdemu.
Ja i wszyscy moi znajomi jesteśmy naprawdę pod wrażeniem tych opon, Szczególnie dobrze się sprawują w warunkach śniegowych.
Opona godna polecenia.
Etykieta Goodyear UltraGrip 8 Performance dla rozmiaru 205/55 R16 94 V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C,.
- Efektywność paliwowa - Model Goodyear UltraGrip 8 Performance uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Opona ma doskonałe właściwości akustyczne. Dzięki zoptymalizowanej budowie i nowoczesnej mieszance zapewnia wysoki komfort wewnątrz kabiny pojazdu. Średni poziom hałasu 68dB gwarantuje niczym nie zakłócone doznania z podróży zarówno dla kierowcy, jak i wszystkich pasażerów.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieZobacz również opony