Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 - test opony
Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 to zimowe opony z segmentu premium, które obok atrakcyjnej ceny gwarantują wiele korzyści kierowcom dbającym o wysoki poziom bezpieczeństwa. Do zalet modelu UltraGrip 8 Performance można zaliczyć:
-
bieżnik o bardzo nowoczesnej i efektywnej budowie;
-
najwyższy poziom komfortu jazdy, nawet w niekorzystnych warunkach;
-
skrócona droga hamowania.
Opony Goodyear UltraGrip Performance Gen 1
Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 są dostępne na rynku w rozmiarach 15-19 cali. Doświadczony i ceniony producent postawił na ekologiczną produkcję, wybierając unikalną mieszankę. Bieżnik, o którym będzie jeszcze mowa, przekłada się na szereg kluczowych cech ważnych z punktu widzenia bezpieczeństwa. Użytkownicy i eksperci są zgodni – przyczepność nowej generacji opon Goodyear daje bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.
Samochód zachowuje wyznaczony przez kierowcę tor jazdy zarówno przy mokrej, jak i suchej nawierzchni. Jakie ma to znaczenie zimą? Obecnie dość zmienna pogoda w okresie kalendarzowej zimy jest nieprzewidywalna. Czasem drogi zasypuje śnieg, innym razem jest słonecznie i ciepło. Najczęściej panuje chlapa, a w jeździe przeszkadza błoto, nie wspominając o nagłych przymrozkach i niebezpiecznych oblodzeniach. Receptą na te zagrożenia jest odpowiedni dobór zimowego ogumienia.
Choć wśród cech ogumienia wymienia się twardość czy nieco wyższy poziom głośności, w porównaniu z poprzednią generacją „zimówek” Goodyear ogólna ocena jest bardzo wysoka, co potwierdzają wyniki profesjonalnych testów (np. 1 miejsce w rankingach „Auto Express” i „Auto Motor und Sport”). Z samej etykiety opony wynika, że jest bardzo bezpieczna, także podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Wysokie indeksy nośności oraz prędkości pozwalają wytrzymać spory nacisk i rozwinąć dużą prędkość 240 km/h.
Ze względu na jakość i technologię wykonania prezentowaną oponę można wykorzystywać zarówno podczas jazdy po mieście, jak i poza nim. Krótka droga hamowania ma ogromne znaczenie, gdy na drodze pojawiają się błoto, śnieg czy lód. Z kolei odprowadzanie wody poprzez specjalne rowki pozwala uchronić się przed niebezpiecznym zjawiskiem aquaplaningu. Zastosowane w oponie nowoczesne technologie skutecznie rozkładają siły działające z zewnątrz. Dzięki temu prowadzenie jest bezpieczniejsze, spokojniejsze i bardziej wygodne.
Interesującym dodatkiem jest wytłoczony symbol płatka śniegu. Jeżeli zniknie on z opony jest to sugestia by wymienić opony na nowe.
Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 są stworzone dla kierowców, którzy szukają:
-
komfortu podczas jazdy w zimowych warunkach;
-
nowoczesnych technologii przekładających się na widoczne efekty;
-
ogumienia chroniącego przed nagłymi, niebezpiecznymi poślizgami.
Bieżnik Goodyear UltraGrip Performance Gen 1
Bieżnik UltraGripów jest dość charakterystyczny. Warto zwrócić uwagę na zagęszczenie i zwiększenie liczby lameli oraz dodatkowe napięcia. Efektem tego zwiększyła się ich przyczepność, a droga hamowania uległa skróceniu. Do produkcji opony użyto ekologicznej mieszanki. Na plus działają też specjalne rowki hydrodynamiczne, które zapobiegają akwaplanacji.
Opinie o oponieGoodyear UltraGrip Performance Gen 1
Opony kupiłem jako tegoroczną nowość. Na suchym są ok, ale przecież nie o to chodzi w oponie. Na deszczu zachowywały się już średnio, a podczas ulewy naprawdę musiałem mocno zwolnić. Jak na nowość to raczej poziom średni, tragedii nie ma, ale też brak super zachowania. Nie testowałem na śniegu bo go jeszcze nie było, ale ostatnie zimy pokazały że w mieście nie było tego śniegu za wiele, więc opona do jazdy po czarnym mieście, co najwyżej średnia. Promocja Goodyear z darmowym assiastane, bardzo słaba, trzeba podać dużo wrażliwych danych osobowych, wolałem nie podawać. Był też problem w warsztacie, bardzo twarda opona, wyjątkowo ciężka do montażu, miejsce na wentyle po obu stronach, chyba jakaś wersja pod angliki??. Ciężko wyważyć.
Godne polecenia!
Z opinią poczekałem, aż zima pokaże wszystkie oblicza. Na suchej i mokrej nawierzchni przede wszystkim CICHE, czuje się to zwłaszcza na autostradzie. Oponki doskonale spełniły oczekiwania jak spadł śnieg i chwycił mróz. Nie było kłopotów z ruszaniem, na błocie i ubitym śniegu miałem kontrolę nad autem, przy hamowaniu z ABS samochód nie uciekał na boki. Na żywym lodzie i w głębokim śniegu nie jeździłem, nie oceniam. Wcześniej w starszym Mondeo używałem również Goodyerów Ultra Grip Performance – sprawowały się świetnie przez 7 sezonów! Bez wahania sięgnąłem więc po nową generację i jak dotąd potwierdziły swoją klasę. Do Mondziaka też kupiłem komplet i się nie zawiodłem. Polecam!
polecam zakup tych opon jestem zadowolona z ich posiadania spełniają moje oczekiwania
Opona Ok polecam
Pomimo dość dużego rozmiaru opony (245/45/18) opona komfortowa, cicha (co najmniej na poziomie opony letniej), a przede wszystkim bezpieczna. W mojej ocenie auto zachowuje się lepiej na mokrej nawierzchni niż letnia fabryczna Bridgestone. Pewne zachowanie auta nawet przy wysokich prędkościach autostradowych. Co ważne, ma głębszy bieżnik niż inne opony zimowe (Pirelli, Conti) co daje nadzieję na dłuższą eksploatację. Zdecydowanie polecam.
Za mało przejechanych kilometrów i jeszcze nie wiem jak w warunkach typowej zimy. Jeszcze nie miałem sposobności jeżdzić po błocie pościgowym.
Uwaga: opony mimo prawidłowego ciśnienia mogą swoim wyglądem zewnętrznym, sprawiać wrażenie jakby było za mało ciśnienia w nich.
Klucz do zimy w Wielkiej Brytanii to opony, które trzymają się dobrze na mokrej nawierzchni i mają dokładnie takie sae osiągi jak na suchej jezdni. Mówię ok na suchej, chociaż i tak opona zimowa zapewnia inna jazdę niz opona letnia w tych warunkach. Prowadziłem trochę na lodzie i śniegu, ale pierwsze wrażenie jest takie, że te opony dają pewność.
Opony godne polecenia. Użytkowane w bmw e61 530i, zatem tylny napęd i spisują się idealnie. Polecam
Opony fajne ale jedną już reklamowałem i choć nie z mojej winy to uznali moja wine, wiec problem z reklamowaniem ich ale decyzje zostawiam innym kierowcom.
Przejeździłem na tych oponach 3 sezony i nie podzielam entuzjastycznych opinii na jej temat. Trakcja na mokrym czy zimnym (oczywiście nie oblodzonym!) asfalcie to jakiś dramat, ruszanie czy przyspieszanie z obrotami pow. 2000/min kończy się bezradnym mieleniem kołami, każde szybkie włączanie się do ruchu robi się problematyczne, bo zaraz koła buksują, a ASR odcina moc. A i na śniegu jakoś bez rewelacji, w Austrii byłem jadąc pod górę wolniejszy od autobusu ma miejskiego na zaśnieżonej nawierzchni…
Etykieta Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 dla rozmiaru 205/55 R16 94 V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 71dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście1 | Test opon zimowych "Auto Express" 2015 w rozmiarze 225/45 R17 | 1 | Test opon zimowych "Auto Motor und Sport" 2015 w rozmiarze 225/50 R17 | 2 | Test opon zimowych ACE 2015 w rozmiarze 225/50 R17 |
Zobacz również opony