Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Goodyear Vector 4Seasons

Goodyear Vector 4Seasons - test opony

Opony letnie Testy opon letnich | Kalkulator opon

Vector 4Seasons amerykańskiego koncernu Goodyear to opony całoroczne, przeznaczone do jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Coraz więcej kierowców decyduje się na tego typu ogumienie ze względu na jego liczne zalety. Opony wielosezonowe to przede wszystkim oszczędność – jeden komplet wystarczy na kilka lat. Posiadanie tego typu opon eliminuje też konieczność sezonowej wymiany, która wiąże się z kolejkami u wulkanizatora, a więc stratą czasu i pieniędzy. Opony Vector 4Seasons należą do ścisłej czołówki wszystkich dostępnych opon całorocznych, a zdaniem wielu są to najlepsze opony całoroczne dostępne na rynku. Nie straszne im żadne warunki pogodowe – radzą sobie podczas upałów, w deszczu oraz w mroźnych miesiącach.

Główne zalety opon Goodyear Vector 4 Seasons:

  • Jazda w każdych warunkach pogodowych – symbol płatka śniegu oznacza, że opony oficjalnie spełniają normy dla ogumienia zimowego
  • Doskonała przyczepność i osiągi w każdych warunkach oznaczają, iż można ich używać przez cały rok
  • Kierunkowa rzeźba bieżnika zmniejsza ryzyko wpadnięcia w poślizg
  • Cicha, komfortowa jazda i niskie opory toczenia

Opony Goodyear Vector 4Seasons

Opony amerykańskiego producenta Goodyear Vector 4Seasons należą do klasy premium – są zdecydowanym liderem w kategorii opon całorocznych. Występują w rozmiarach od 13 do 18 cali, można je więc założyć do wielu aut. Świetnie sprawdzą się dla kierowców ceniących sobie wygodę związaną z posiadaniem opon wielosezonowych.

Przy produkcji opony Vector 4 Seasons, Goodyear zastosował wiele najnowszych osiągnięć i technologii z branży. Znajdziemy tu przede wszystkim Weather Reactive SmartTRED oznaczający inteligentny projekt stref bieżnika. Dostosowuje się on do panujących warunków atmosferycznych i zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przy maksymalnych osiągach. Pondato, opony dobrze wchodzą w zakręty dzięki unikalnemu projektowi krawędzi.

Prezentowany model oferuje znakomitą trwałość dzięki zastosowaniu nowoczesnej mieszanki gumowej i specjalnej konstrukcji kształtu opony. Bardziej płaski kontur pozwala na zwiększenie powierzchni, która ma ciągłą styczność z nawierzchnią. Równomierny rozkład masy pojazdu zapewnia więc wolniejsze zużycie warstwy ściernej opony.

Czytając opinie o Goodyear Vector 4Seasons, możemy dojść do wniosku, iż są to najlepsze opony całoroczne, jakie możemy dostać na rynku. Zdecydowana większość kierowców uważa, że mogą z powodzeniem zastąpić dwa komplety opon letnich i zimowych. Zimą sprawują się równie dobrze co wysokiej klasy opony zimowe, oferując świetną przyczepność i krótką drogę hamowania. Latem natomiast pozwalają na szybkie pokonywanie łuków drogi oraz dynamiczną jazdę po mokrej nawierzchni. Użytkownicy cenią sobie fakt, iż wygoda związana z brakiem konieczności wymiany opon nie jest okupiona zmniejszeniem poziomu bezpieczeństwa na drodze.

Bieżnik Goodyear Vector 4Seasons


Koncern Goodyear postawił na kierunkowy bieżnik, który świetnie radzi sobie w każdych warunkach pogodowych. Zimą doskonale przedziera się przez głęboki śnieg, a latem pozwala na szybką, komfortową i cichą jazdę po autostradach i drogach szybkiego ruchu. W bieżniku zastosowano centralny rowek, który bez trudu odprowadzają wodę, zapobiegając aquaplaningowi. Grzbiet bieżnika zaprojektowano tak, by zapewniał jak najlepszą trakcję w każdej aurze.

Opinie o oponieGoodyear Vector 4Seasons


bianco napisał(a):

mam już kolejną generację tych opon (drugi komplet) – i nie zamieniłbym ich na inne. Jeżdżę w dolnośląskim (raczej brak śniegu) więc opony all season są dla mnie idealnym rozwiązaniem. Miałem też Kleber Quadraxer, ale one nie umywały się do Goodyeara – goodyear zdecydowanie lepiej trzyma się drogi i jest zdecydowanie bardziej wytrzymały (mniej się ściera) – dlatego ponownie założyłem Goodyear.

Moma napisał(a):

Dobry zakup, punktualna dostawa.

Paweł K. napisał(a):

Na autostradzie bez problemów przy dużych szybkościach. W kałuże wgryza się bez uślizgu, a na śniegu i lodzie nie ma różnicy w stosunku do zimowek.

Jacek napisał(a):

Przy samochodzie z napędem 4X4 rewelacja. Praktycznie czy ciepło, czy zimno (choć nie miałem okazji długo testować na śniegu) takie same w zachowaniu. Mogę z czystym sumieniem polecić i wobec tego zmiana na letnie czy zimówki…?

Marek R napisał(a):

Dobre oponki, jak się zjadą kupie sobie takie same 🙂

Adam napisał(a):

Opony sprawdzają się bardzo dobrze. W zimie zachowują się tak jak opony zimowe. W lecie także się sprawdzają. Są jedynie głośniejsze od typowo letnich opon.
Zastrzegam jednak, że preferują mało agresyny styl jazdy.

Gomi napisał(a):

Szczerze, kupiłem te opony z czystego lenistwa i niechęci do zmiany opon co sezon. Opony do tej (od wiosny 2010) pory ani razu mnie nie zawiodły. Latem owszem trochę głośniejsze niż typowe opony letnie, spalanie może 0,1(max 0,2)litra więcej na 100km. Jesienią wręcz zaskoczyły mnie przyczepnością na mokrej nawierzchni. Zimą nie mam na co narzekać, przyczepność na śniegu dobra i pozwalająca w pełni kontrolować zachowanie auta. Bez większych problemu daje się wyjechać z zasp śnieżnych.

struś pędziwiatr napisał(a):

Głośna w porównaniu z continentalami premium letnimi jak i zimowymi, ale w porównaniu z np. zimowymi unirojalami super. Śnieg bez problemu, wjechałem na nich pod górkę po ośnieżonej drodze na której był nakaz używania łańcuchów, oczywiście bez łańcuchów. Jak na mój sportowy styl jazdy minimalnie za słabe trzymanie w zakrętach, potrafi wyjechać na zewwnątrz łuku. Przy normalnej jeździe tak do 130 nie zauważalne. Wyrażnie słyszalna latem, czy głośna to zależy na czym wcześniej się jeździło 😉

Rafał G. napisał(a):

Polecam. Świetny stosunek jakości do ceny.

Laguna II napisał(a):

Po trzymiesiecznym użytkowaniu w okresie jesienno-zimowym (a więc praktycznie w każdych warunkach) mogę te opony ZDECYDOWANIE polecic. Poprzednie letnie opony to Michelin HP Primacy, a zimowe to Kleber Winter costam. Na codzień nie odczuwam istotnych różnic. Nieco głośniejsza praca. Przy kopnym śniegu nieco gorsya trakcja. Na suchej nawierzchni b. dobre. Zgodnie z opisem i testami nieco gorsze w ekstremalnych przypadkach – nie lubią bardzo agresywnej jazdy. Zapewniają bezpieczenstwo zwłaczcza w okresach przejsciowych gdzie najcześciej zaskakują nas odmienne warunki w stos. do posiadanych opon. POLECAM.

Formulary usykodzony zatem: dystans 2000 km; styl umiarkowany-szybki; w wiekszosci miasto; ponownie -tak.

Etykieta Goodyear Vector 4Seasons dla rozmiaru 205/55 R16 94 V

E
E
69 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę E,.
  • Efektywność paliwowa - Model Goodyear Vector 4Seasons uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 69dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

Lewa kolumna oznacza miejsce w teście
1 Test opon całorocznych "Auto Bild" 2013 w rozmiarze 195/65 R15
1 Test opon całorocznych "Auto Bild" 2012 w rozmiarze 175/65 R14
2 Test opon całorocznych "Auto Bild" 2011 w rozmiarze 185/60 R15
7 Test opon zimowych ADAC 2010 w rozmiarze 185/65 R15
12 Test opon zimowych "Auto Bild" 2011 w rozmiarze 225/45 R17
28 Test opon zimowych "Auto Bild" 2015 w rozmiarze 185/60 R14
39 Test opon letnich 2013 w rozmiarze 195/65 R15 - hamowanie

Zobacz również opony