GT Radial Champiro UHP1 - test opony
Bieżnik GT Radial Champiro UHP1
Opinie o oponieGT Radial Champiro UHP1
Opona bardzo dobrze się sprawuje we wszystkich warunkach, oprócz głębokiego i mokrego śniegu. Na śniegu sypkim, przy mrozie, sprawuje się bardzo dobrze. Dość korzystny stosunek cena/jakość, jeśli nie wymagamy najwyższych właściwości. Trzeba tylko przyzwyczaić się do jazdy w głębokim śniegu, ponieważ opona bardzo łatwo gubi przyczepność(mogło to być nasilone w moim przypadku dość dużą mocą i momentem). Tak poza tym, to przyzwoita opona całoroczna, w przyzwoitej cenie. Trzeba tylko pamiętać, że nawet najlepsza opona zimowa nie zwalnia nas z obowiązku jazdy z wyobraźnią, więc nie oczekujmy cudów od opon całorocznych. Pozdrawiam.
Opony przyzwoite, jednak przy zakupie znalazły się w kategorii opon całorocznych, a są letnie.
Bardzo fajne oponki,mogę je porównać do Falken FK452 i Barum Bravurius na których wcześniej jeździłem. A wiec tak,porównując da Falkena- na suchym porównywalna,na mokrym lepsza,poziom hałasu porównywalny. Porównując do Barumki- na suchym lepsza,na mokrym zdecydowanie lepsza,poziom hałasu zdecydowanie mniejszy. Opona mimo niskiego profilu i wzmocnionych boków,bardzo ładnie tłumi nierówności i jest komfortowa, przy czym pewnie się prowadzi przy dużych prędkościach. Mogę je jeszcze porównać do Goodyear EXCELLENCE które mam na drugim aucie i zaryzykuje stwierdzenie że niczym im nie ustępują,no może są troszeczkę głośniejsze. Co do ścieralności to się nie wypowiem, bo zrobiłem dopiero ponad 2kkm. Co do oporów toczenia,ja nie zwracam na to uwagi i nie sprawdzam różnic w spalaniu,ale jakiś drastycznych też nie zauważyłem. Jak wiadomo mamy, albo dobrą przyczepność,albo niskie opory toczenia-praw fizyki nie oszukamy. Dodam jeszcze,zero problemu przy wyważaniu.
Przejechałem na tych oponach już ładnych parę km i muszę przyznać, że jestem zadowolony. Zarówno w 40 stopniach, jak i na mokrej nawierzchni naprawdę dają radę. Nie zawiodłem się – zobaczymy, jak z trwałością 🙂
Etykieta GT Radial Champiro UHP1 dla rozmiaru 205/55 R16 94 W
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model GT Radial Champiro UHP1 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście10 | Test opon letnich "Auto Express" 2014 w rozmiarze 205/55 R16 | 37 | Test opon letnich "Auto Bild" 2014 w rozmiarze 225/50 R17 |
Zobacz również opony