Hankook Ventus TD Z221 - test opony
Ogumienie to przeznaczone jest do jazdy w warunkach letnich. Swoimi właściwościami podnosi osiągi samochodów, w których jest montowane. Ze względu na swój typ (semi-slick) świetnie sprawdza się w autach sportowych. Zapewnia zrównoważone wyniki zarówno na mokrej nawierzchni, jak i suchej. Z powodzeniem wykorzystywana jest na torach wyścigowych, jak również podczas długich podróży po publicznych drogach.
Skrót „TD” oznacza Track Day i wskazuje, że guma została wyprodukowana według zaawansowanej technologii i przeznaczona jest dla kierowców lubiących rywalizację na torze. Opony Hankook Ventus TD Z221 występują w różnych rozmiarach. Największe modele wyróżniają się niskim profilem i dużym indeksem prędkości.
Opinie o Hankook Ventus TD Z221 są pozytywne i jednoznaczne. Użytkownicy mówią, że opona ta potrafi bardzo dobrze trzymać się podłoża. Osiągnięte zostało to przez koreańskiego producenta dzięki zaprojektowaniu bardzo dużej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Daje to niesamowitą przyczepność, która jest tak potrzebna w sportowych autach. Wykorzystana w budowie Hankook Ventus TD Z221 mieszanka to połączenie starannie dobranych komponentów, które sprawiają, że ogumienie potrafi dawać perfekcyjną trakcję zarówno podczas wyścigów, jak i na górskich serpentynach czy w miejskich uliczkach. Nowoczesna technologia użyta przy produkcji również pozwala na bezpieczną jazdę. Hankook Ventus TD Z221 został wyposażony w usztywnioną osnowę ze specjalnego włókna, która powoduje ogromną wytrzymałość opony na przeciążenia. Z kolei wpływ na żywotność i długie przebiegi ma mocne opasanie z hartowanego drutu stalowego. Zachodzące na boki podparcie jeszcze bardziej wzmacnia całą konstrukcję opony Hankook Ventus TD Z221.
Bieżnik Hankook Ventus TD Z221
Układ bieżnika Hankook Ventus TD Z221 to bardzo szerokie rowki ułożone naprzemiennie, które tworzą charakterystyczny wzór. Przypominają swoim wyglądem pochyloną literę V. Ma to wpływać na lepsze osiągi podczas deszczowych dni. Na mokrej nawierzchni łatwo o poślizg auta, dlatego rowkowanie tego modelu zostało zaprojektowane w taki sposób, żeby wyrzucać wodę spod powierzchni opony w jak najszybszym tempie. Taki zabieg pozwala unikać popularnego zjawiska aquaplaningu. Koła są przyklejone do asfaltu nawet podczas nagłych ruchów kierownicą. Ma to ogromne znaczenie podczas szybkiej jazdy na mokrym torze. Duże prędkości nie są żadnym problemem dla tego ogumienia nawet w wilgotnych warunkach.
Opinie o oponieHankook Ventus TD Z221
Etykieta Hankook Ventus TD Z221 dla rozmiaru
Opona w testach
Opona jeszcze nie brała udziału w żadnym teścieZobacz również opony