Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Hifly HF805

Hifly HF805 - test opony

Opony letnie Testy opon letnich

Producenci opon prześcigają się w dostarczaniu na rynek najlepszej jakości ogumienia, dostępnego jednocześnie w przystępnych cenach. Wysokie notowania w tej klasyfikacji z pewnością mają opony Hifly, produkowane przez jednego ze światowych potentatów - koncern Shandong Hengfeng Rubber z Chin. Opony Hifly HF805 doskonale sprawdzają się na wszystkich rodzajach nawierzchni drogowej, zapewniając pełne bezpieczeństwo i wysoki komfort dla użytkowników aut osobowych w sezonie letnim.

Opony Hifly HF805

Odpowiedni standard materiałów, wykorzystanych do produkcji opon Hifly HF805 oraz innowacyjna technologia, skutkują tym, iż są one mało podatne na jakiekolwiek mechaniczne uszkodzenia. W celu dopuszczenia chińskiego produktu do sprzedaży i użytkowania na rynku europejskim wymagany jest specjalistyczny test opon Hifly HF805. Pozytywne wyniki testów tych opon są wystarczającą gwarancją ich odpowiedniej wytrzymałości i jakości, ponieważ normy jakie narzuca Unia Europejska, należą w tym zakresie do bardzo restrykcyjnych.

W roku 2017 opony Hifly HF805 brały udział w teście Autobild, który polegał na ocenie osiągów związanych z drogą hamowania opon letnich w rozmiarze 225/50 R17. W badaniu, podczas którego mierzono długość drogi hamowania na nawierzchni suchej oraz wilgotnej, przetestowano 52 modele od różnych producentów. Opony HF805 zajęły w tym teście ostatecznie solidne 29. miejsce, plasując się w środku stawki. Hifly HF805, jak zresztą pozostałe modele tego chińskiego producenta, jest idealnym rozwiązaniem dla posiadaczy samochodów klasy ekonomicznej, poruszających się przede wszystkim po ulicach miast. Opinie o Hifly HF805 krążące w sieci są z reguły bardzo pochlebne, padają stwierdzenia, że są niezwykle ciche, brak też niepożądanych pisków czy uślizgów w czasie wchodzenia pojazdu w zakręty.

Bieżnik Hifly HF805


Opona Hifly HF805 dysponuje bieżnikiem asymetrycznym. Dzieli się on na fragment wewnętrzny, który odpowiada za utrzymanie właściwych parametrów jazdy na nawierzchniach mokrych, a także część zewnętrzną, jaka determinuje osiągi przy zakrętach na suchych powierzchniach drogi. Bieżnik nowej opony ma ok. 8 mm. Specjalne rowki skutecznie odprowadzają wodę od frontu opony, co w konsekwencji szybko i efektywnie osusza bieżnik i minimalizuje ryzyko aquaplaningu. Za sprawą specyficznej rzeźby nadanej bieżnikowi w korelacji z nowoczesnymi mieszankami materiałów użytych do wyprodukowania opony, Hifly HF805 jest bardzo cicha. W związku z faktem, iż opona ta ma asymetryczny bieżnik, po obu jej stronach znajdują się opisy sugerujące właściwy montaż (Inside/Outside). Zaletą takiego rodzaju bieżnika jest też wolniejsze zużycie, co w efekcie przekłada się na możliwość dłuższego użytkowania opony Hifly HF805.

Bieżnik Hifly HF805

Opinie o oponieHifly HF805


Grzegorz napisał(a):

narazie przejechałem jakies 5000 km jest ok troche głosne poza tym nie narzekam na mokrej nawierzchni całkiem dobrze sie zachowuja

Ocena: 4
Jerpis napisał(a):

Opony niczym nie zdradzają swego "nierenomowanego" pochodzenia. W czasie eksploatacji nie sprawiły żadnych problemów. Potwierdzają tezę, że opony tanie także mogą być dobre, a nawet bardzo dobre.

Ocena: 5
kruel napisał(a):

Kupiłem 4 opony 245/45/17 i pierwsze wrażenia ....Na suchej nawierzchni samochód ma bardzo dobrą przyczepność i są super ciche (przy 140 słyszę tylko szum powietrza ). Komfort jazdy dobry (mam dosyć sztywne auto , przesiadłem się z zimówek 225/55/16 więc te są o mniejszym profilu i szersze i nie odczułem jakiejś dużej różnicy ).Z wyważeniem też ponoć nie było żadnego problemu.Więc za te pieniądze polecam :)

Ocena: 5
Wiktor napisał(a):

Opony fantastyczne! Jest to moja długo myślana decyzja czy zakupić tak zwane chińczyki i powiem jedno NIGDY WIĘCEJ UŻYWANYCH OPON!!! żadnych markowych czy innych używek bo to się po prostu nie opłaca kiedy za używany dunlop czy michelin w tym rozmiarze trzeba płacić ok 1000-1200zł a w tych pieniądzach moge kupic właśnie te nowe opony i cieszyć się NOWYM PRODUKTEM który okazał się być rewelacyjny :D Polecam każdemu kto do tej pory kupował używki.

Ocena: 5
BEEMIARZ napisał(a):

Jako, że obiecałem zdawać relację, to napiszę ponownie. Kilka dni temu ponownie założyłem moje haj-flaje. Martwiłem się, że będą problemy z wyważaniem, ale niepotrzebnie. Wulkanizatorowi poszło szybko i sprawnie, bez najmniejszych problemów. Po przejechaniu pierwszych metrów zauważyłem małe drgania kierownicy przy prędkości ponad 100km/h, ale już po paru kilometrach wszystko się unormowało i znowu cisza wewnątrz i spokój na kierownicy. Wczoraj miałem dość szybką trasę po mazurskich, krętych drogach w deszcz, wszystko bez najmniejszych problemów. Na oponkach zrobiłem już w sumie ponad 10000km i na wszystkich bieżnika jest nadal około 7,5mm.Rewelacja! Już nigdy nie kupię starych, używek po Niemcu, czy drogich nowych, ale markowych. Żeby być szczerym, miałem jedną awarię. Złapałem gdzieś jakąś śrubę, ale spokojnie dojechałem do wulkanizacji.

Ocena: 6
Marcin napisał(a):

jestem zadowolony z opon tej marki,nie widzę żadnej różnicy pomiędzy tymi a oponami droższych marek. Jeżdżę vectrą opc o mocy 285 koni a ona nie szanuje opon,skoro te wytrzymały aż do zupełnego zdarcia wiec są ok i po co przepłacać.

Ocena: 4
Komsta napisał(a):

Witam. Podzielę się swoją opinią ,choć kupiłem je używane i na szybko oceniam je wysoko. Opony ciche ,komfortowe ,na wodzie nie pływają trzymają jak należy.Nie było problemów z nimi aż do starcia całkowitego. Opony w chwili zakupu miały po 7mm i były po jednym sezonie w 2013r.W moim aucie przejechały do końca sezonu letniego 2015r.Niektórzy powiedzą, że bardzo szybko się starły lecz wyjaśniam że mam negatyw czyli pochylone koła.Opony ścierały się od krawędzi wewnętrznej do zewnętrznej. Gdy wewnętrzna krawędź wskazywała już na wymianę dobiegł ich żywot. Mogę je porównać z yokohamą, bo takie miałem wcześniej. Yokohamy dobrze radziły sobie na suchym, ale lekki deszcz powodował gubienie trakcji (mam fwd i 340Nm.), opony hifly zachowywały się o niebo lepiej na mokrym. Polecam opony choć o normalnym zużyciu nie mogę być wyznacznikiem.Są miękkie i dobrze bo elegancko trzymają auto.

Ocena: 6
Maciek napisał(a):

Nie ma na co narzekać, opony mimo swego pochodzenia bardzo dobre. Mieszkam w Irlandii i deszczu tu nie brakuje, a mimo to można spokojnie jeździć na tych oponach. Na suchym jest jeszcze lepiej, opony doskonale się wyważają i nie widzę sensu przepłacać za europejskie znaczki. Polecam

Ocena: 5
BEEMIARZ napisał(a):

Przejechałem ponad 10000km, głównie miasto, ale było kilka tras i w słońce i w deszcz. Po oponach nie widać prawie zużycia, nadal wyglądają prawie jak nowe, nie zniknął nawet milimetr bieżnika. Jeździ się cicho i wygodnie. Bardzo zaskoczyły mnie w deszcz, wcześniej miałem continentale i gdy w koleinach nazbierała się woda, a ja w te koleiny wpadałem, czuć było jak nosi autem, tu tego kompletnie nie ma, bardzo dobrze odprowadzają wodę. Zdarzało mi się również jeździć z prędkościami ponad 200km/h, żadnego hałasu, żadnych wibracji, wszystko super. Również jazda po dość szybkich zakrętach nie sprawia problemu, auto trzyma się dobrze i pewnie. Jestem mega zadowolony, że mam te opony i że nie spłukałem się przy ich kupnie. Kilku znajomych i dwóch szwagrów powiedziało, że na przyszły sezon również kupią te opony. Polecam niezdecydowanym

Ocena: 6
BEEMIARZ napisał(a):

Dużo się naszukałem opon, budżet mały, a wymagania spore, czyli po polsku. Wybór padł na HIFLY, rozmiar 225/45 R18, auto dość szybkie BMW E60 z ponad 200 konnym motorem. Dopiero je założyłem, ale coś już powiem, bo opinii jest mało i może komuś się przydać. Wyważanie nie obeszło się bez problemów, trochę ołowiu poszło, dwie oponki trzeba było ponownie przekładać, ale po godzinie zabawy wyjechałem na drogę. Uśmiech na gębie, cisza w środku, 20km trasy, prędkości do 150km/h i nadal cisza, szybkie łuki, szybkie wejście w duże rondo i zero pisku czy uślizgu. Zero jakiegoś bicia. Oponki bardzo ładnie wyglądają, bieżnik prawie 8mm, dość miękka guma, myślę, że będą się szybko zużywać. Teraz jest ładna pogoda, ale jutro ma popadać, to sprawdzę jak zachowuje się na kałużach. Będę informował na bieżąco o poczynaniach i przejechanych kilometrach. Za miesiąc planuję trasę około 1000km, to też zdam relację. Na tą chwilę jestem zadowolony. Minus, to dość mocno przenosi odgłosy z większych nierówności, studzienki czy większe łączenie asfaltów, ale to może dla tego, że nadmuchałem sporo powietrza.

Ocena: 5

Etykieta Hifly HF805 dla rozmiaru 185/50 R16 81 V

E
C
70 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę E.
  • Efektywność paliwowa - Model Hifly HF805 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

(lewa kolumna oznacza miejsce w tescie)
45 Test opon letnich "Auto Bild" 2014 w rozmiarze 225/50 R17

Ocena klientów


5/6

Zobacz również opony