Imperial Snowdragon 3 - test opony
Firma Imperial na tle innych producentów opon to dość młoda marka. Funkcjonuje na rynku dopiero od 2011 roku. Należy jednak zaznaczyć, że jest to firma bardzo dynamicznie rozwijająca się. Opony Imperial znajdziemy w blisko 50 krajach na całym świecie. Firma należy do belgijskiego koncernu Deldo i specjalizuje się w produkcji opon z segmentu ekonomicznego. Ogumienie tej klasy charakteryzuje się możliwie najlepszymi osiągami przy zachowaniu niskiej ceny. W ofercie belgijskiego producenta znajdziemy opony do samochodów osobowych i małych ciężarówek.
Opony zimowe Imperial to przede wszystkim:
- solidność wykonania z zachowaniem niskiej ceny,
- balans pomiędzy osiągami i komfortem,
- efektywność na zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni.
Cechą charakterystyczną tych budżetowych opon są zrównoważone osiągi. Model Snowdragon 3 zachowuje balans pomiędzy takimi elementami jak: przyczepność na suchej nawierzchni, przyczepność na mokro, zwrotność i manewrowanie w zimowych warunkach, trakcja oraz komfort.
Belgijskie opony zostały zaprojektowane w ten sposób, by sprostać wyzwaniom typowym dla zimowej aury: zapobiegają poślizgom hydrodynamicznym poprzez skuteczne odprowadzenie wody i śniegu; zapewniają krótką drogę hamowania również na oblodzonej nawierzchni; gwarantują przyczepność na śniegu i nie powodują poślizgu przy ruszaniu.
Do wyprodukowania tych opon wykorzystano zaawansowane technologie. Mieszanka gumowa, której użyto w modelu Snowdragon 3, odznacza się elastycznością nawet w bardzo niskich temperaturach. Dzięki temu opona lepiej przylega do drogi i zapewnia dobrą przyczepność. Dodatkowym elementem wzmacniającym ten parametr jest zastosowanie na oponach gęstej sieci lameli, czyli nacięć klocków bieżnika. Podczas jazdy lamele „wgryzają się” w podłoże powodując, że samochód trzyma się doskonale drogi. Z kolei boki opon zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalną kontrolę nad pojazdem w trakcie pokonywania zakrętów.
Użytkownicy opon Imperial w swoich opiniach chwalą jakość w stosunku do ceny. Nowe opony Snowdragon 3 kosztują tyle, ile niejednokrotnie płaci się za opony używane. Ogumienie jest wytrzymałe, potrafi sprostać nierównością na jezdni i ostrym krawężnikom. Większość użytkowników pozytywnie ocenia ten model i deklaruje, że dokonałoby zakupu opon Imperial jeszcze raz. Najchętniej wybierany przez kierowców model to opony zimowe 225/60 R17.
Charakterystyczne cechy modelu Imperial Snowdragon 3:
- gęste lamele zwiększające przyczepność,
- odporna na czynniki zewnętrzne mieszanka gumowa,
- konstrukcja zapewniająca większą kontrolę na drodze.
Producent zadbał o szeroką gamę rozmiarów tego modelu, która wynosi od 14 do 19 cali. Najchętniej wybierane przez użytkowników są opony zimowe 17 – calowe. Opony spełniają rygorystyczne wymogi Unii Europejskiej, dotyczące przyczepności na śniegu (3PMSF – Three Peak Mountain Snow Flake).
Bieżnik Imperial Snowdragon 3
Rzeźba bieżnika jest elementem, który wyróżnia ten model opon na tle konkurencji. Bieżnik jest asymetryczny, a więc jego połowy różnią się od siebie. Opony mają opisaną wewnętrzną i zewnętrzną część bieżnika, na co należy zwrócić uwagę podczas ich montażu. Asymetryczny bieżnik sprawdza się przy odprowadzaniu wody, śniegu i błota pośniegowego, a także gwarantuje zwiększoną kontrolę nad pojazdem przy pokonywaniu zakrętów. Jeśli natomiast szukamy opony z bardziej klasycznym, V-kształtnym kierunkowym bieżnikiem, to możemy wybrać opony Imperial Snowdragon HP.
Opinie o oponieImperial Snowdragon 3
Opony do jazdy umiarkowanej czy to miasto, czy poza miastem – polecam.
Używałem 4 lata, ślizgają się na lekkim śniegu, inne auta mnie wyprzedzały.
Opony przy 8 centymetrowym śniegu , nie radzą sobie z wyciągnięciem samochodu. Na mokrej nawierzchni przez normalnej jeździe są ok natomiast przy ruszaniu ze skrzyżowania na mokrym uślizgują. Ogólnie jak za tą cenę są ok.
Opony bardzo śliskie zarówno na ośnieżonej lub mokrej drodze, kompletnie nie trzymają się drogi, podczas przyśpieszania się mocno ślizgają podobnie podczas hamowania gubią trakcje podczas skręcania podobnie na śliski jak i na mokrym. Ja lubię się trochę poślizgać ale ta opona jest zbyt śliska nawet na takie zabawy, bo kompletnie nie ma kontroli nad pojazdem. Nie polecam tej opony młodym i niedoświadczonym kierowcom jazda może was przykro zaskoczyć, doświadczeni muszą się zastanowić, jeżeli jeżdżą powoli i ostrożnie to jeszcze mogą rozważyć zakup tych opon. Na pewno na plus trzeba zaliczyć, że można je zwrócić w ciągu 30 dni jeżeli nie spełnią oczekiwań, ja właśnie je zwróciłem i a i to że na pewno nic nie znajdziecie w tej cenie.
Jestem zadowolony z opon imperial dragon3,sa ciche i dobrze sie trzymaja drogi
Polecam.
Nie była testowana w ciężkich warunkach, bo nie było śniegu.
Jakość i cena tej opony są w sam raz.
Opona naprawdę ok. Przypadkowo wbity gwóżdż, jak na zdięciu wyciągnięty fachowo i dalej jeżdzimy
Polecam ze względu na cenę. Michelin to nie jest, ale jaka cena taki produkt. Sprawdzają się w każdych warunkach przy ciężkiej stopie. Tylko z rozwagą!
Bardzo dobre opony jak za takie pieniądze. Polecam.
Lubię dość agresywny styl jazdy, ale i komfort. Nie mam zacięcia sportowego ani nie prowadzę badań naukowych nad oponami. Oceniam opony jako zwykły użytkownik relatywnie do moich doświadczeń z innymi, konkurencyjnymi. Otóż uważam iż aby mieć trochę lepsze doznania z jazdy należy dużo dołożyć do ceny opon. Opony dobrze trzymają się mokrej nawierzchni – choć ponad 2x droższe Dunlopy jakich używałem do niedawna (245/40/18) sprawują się lepiej – zarówno przy wchodzeniu w zakręty na mokrej nawierzchni jak i są zauważalnie cichsze. Trwałość trudno ocenić – za mało czasu na ocenę miałem. Przy tych oponach – ostrożnie z gazem w mokrych zakrętach. Nawet przy napędzie na 4 koła (i 270KM mocy) potrafi wynieść z zakrętu, który na znacznie droższych oponach udawało mi się bez problemu pokonać.
Super opony, szybka dostawa, super komfort, niska cena
Wyglądają jak bieżnikowane. To są przecież bieżnikowane, a nie zimowe. Powinno się to pisać
Etykieta Imperial Snowdragon 3 dla rozmiaru 205/55 R16 91 H
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę E,.
- Efektywność paliwowa - Model Imperial Snowdragon 3 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście46 | Test opon zimowych "Auto Bild" 2014 w rozmiarze 225/50 R17 |
Rozmiary opony Imperial Snowdragon 3
Zobacz również opony