Kormoran Ultra High Performance - test opony
Kormoran Ultra High Performance to opona klasy ekonomicznej, dedykowana do jazdy latem samochodami osobowymi o większej mocy silnika. Wyprodukowana jest przez polską markę, działającą pod patronatem koncernu Michelin i zapewnia takie istotne parametry, jak:
- doskonała trakcja na suchej i mokrej drodze,
- wysoka stabilność w czasie pokonywania zakrętów i gwałtownych manewrów,
- skuteczne odprowadzanie wody, minimalizujące ryzyko aquaplaningu.
Opony Kormoran Ultra High Performance
Kormoran Ultra High Performance to produkt stworzony z myślą o kierowcach, podróżujących samochodami o dużych osiągach, wyposażonych w koła o rozmiarze od 17 do 19 cali. Pozwala na bezpieczną, dynamiczną jazdę z większą prędkością, skutecznie stabilizując każdy pojazd. Dzięki temu model cieszy się bardzo dobrymi recenzjami wielu użytkowników. Opony Kormoran Ultra High Performance wzięły również udział w teście letniego ogumienia Auto Bild 2019, gdzie rozmiar 225/45 R17 uplasował się na 38 spośród 53 dostępnych pozycji.
Opinie o Kormoran Ultra High Performance wskazują, że są to dość ciche opony, które umożliwiają komfortowe podróżowanie po polskich drogach, skutecznie tłumiąc napotkane nierówności. Bardzo dobrze trzymają się suchej i mokrej nawierzchni, nie wykazując tendencji do poślizgów także przy dużych prędkościach. Są bardzo stabilne podczas pokonywania zakrętów oraz skutecznie odprowadzają wodę spod czoła bieżnika. Charakteryzują się ciekawym wyglądem bieżnika, pasującym do pojazdów o sportowym charakterze oraz atrakcyjnym stosunkiem jakości do ceny.
Opony Kormoran Ultra High Performance to dobra propozycja dla kierowców:
- poszukujących taniego ogumienia o optymalnych osiągach,
- zwracających uwagę na dobrą przyczepność w zmiennych, letnich warunkach,
- preferujących sportowy styl jazdy z dużą prędkością.
Bieżnik Kormoran Ultra High Performance
W modelu Kormoran Ultra High Performance zobaczymy asymetryczny bieżnik, który zapewnia optymalne osiągi zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Gęsta sieć rowków po jego wewnętrznej stronie skutecznie odprowadza wodę, poprawiając przyczepność i parametry hamowania w czasie deszczu. Zaokrąglone bloki z dopracowanymi nacięciami w jego zewnętrznej strefie odpowiadają za trakcję przy dobrej pogodzie, zapewniając stabilność podczas pokonywania zakrętów. Gumowa mieszanka z krzemionką zachowuje optymalną elastyczność od wiosny do jesieni, a z uwagi na równomierny nacisk na podłoże – ściera się powoli i miarowo, nie tracąc swoich właściwości wraz z upływem czasu.
Opinie o oponieKormoran Ultra High Performance
Posiadam Kormorany 245/40/19 od końca zimy. Audi a6 C7 avant 180km. Nie miałem jeszcze okazji jeździć na gorszej oponie. przy 60km/h gubią przyczepność. Ciężko jest ruszyć po deszczu żeby nie uruchomić trakcji. Na suchym asfalcie przy 30 km/h można śmiało zerwać przyczepność..
Mimo że samochód to nie demon szybkości to nie wyobrażam sobie posiadania 200+ pod maską i Kormoranów na felgach.
Zdecydowanie odradzam chyba że ktoś szuka plastikowego zamiennika opon za nieduże pieniądze.
Etykieta Kormoran Ultra High Performance dla rozmiaru 205/40 R17 84 W
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C,.
- Efektywność paliwowa - Model Kormoran Ultra High Performance uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Opona jeszcze nie brała udziału w żadnym teścieZobacz również opony