Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Neolin NeoGreen

Neolin NeoGreen - test opony

Opony letnie Testy opon letnich | Kalkulator opon

Neolin NeoGreen to letnie opony budżetowe od chińskiego producenta. Przeznaczone są dla małych samochodów osobowych i cechują się bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. Z tego powodu stanowią propozycję dla kierowców szukających taniego ogumienia do codziennej jazdy po mieście.

Opony Neolin NeoGreen

Neolin stanowi część chińskiego koncernu Yanchang Rubber zajmującego się produkcją ogumienia. W ostatnich latach coraz odważniej wchodzi on na rynek europejski, czego przykładem jest właśnie NeoGreen. W tej chwili model ten dostępny jest w sprzedaży tylko w rozmiarach dla felg o średnicach od 13 do 14 cali. Oznacza to, że będą pasowały one głównie do małych aut miejskich.

Zastosowano w nich mieszankę gumową ze związkami krzemu. Dzięki nim utrzymują one swoją twardość także podczas wysokich letnich temperatur. Wydłuża to istotnie ich żywotność, ograniczając zużycie. Więcej przejechanych kilometrów na jednym komplecie skutkuje mniejszymi wydatkami, co jest szczególnie ważne w segmencie budżetowym. Dodatkowo obniżone zostają opory toczenia, co z kolei przekłada się zarówno na mniejszy szum podczas jazdy, jak i spalanie paliwa. Oznacza to na wyższy komfort kierowcy oraz pasażerów, a także dodatkowe oszczędności pieniędzy.

Opony te nie miały jeszcze okazji brać udziału w profesjonalnym teście przeprowadzonym przez organizację lub magazyn motoryzacyjny. Jednak opinie o Neolin NeoGreen wyrażane przez kierowców, którzy już na nich jeździli, są z reguły pozytywne. Wskazują oni przede wszystkim na to, że propozycja chińskiego producenta jest dobrym wyborem dla osób szukających ogumienia do codziennych dojazdów na krótkich dystansach. Spełniają one wtedy swoje zadanie, zapewniając dobra przyczepność za rozsądną cenę.

Bieżnik Neolin NeoGreen


W modelu tym zastosowano rzeźbę asymetryczną. Charakteryzuje się ona innym wzorem po wewnętrznej i zewnętrznej stronie. Pierwszy z nich odpowiada głównie za sprawne odprowadzanie spod opon wody. Zapewnia w ten sposób ochronę przed aquaplaningiem, czyli poślizgiem spowodowanym nagromadzeniem się wody pomiędzy kołami a nawierzchnią. Natomiast drugi układ zwiększa przyczepność podczas wchodzenia w zakręty oraz jazdy po suchej jezdni. Całość uzupełniają cztery szerokie rowki główne umiejscowione w środkowej części ogumienia chińskiego producenta. Takie rozwiązanie bardzo dobrze sprawdza się wiosną i latem, kiedy pogoda potrafi być bardzo zmienna i deszczowe dni przeplatają się ze słonecznymi. Uniwersalność stanowi dużą zaletę modelu NeoGreen.

Opinie o oponieNeolin NeoGreen


Max napisał(a):

Masakra od samego początku. Założyłem na C5, na mokrym auto się ślizga na byle zakręcie, spod świateł najlepiej ruszać z dwójki, bo na jedynce boksuje!!! Powyżej 100 km/h w zakręcie napełniam pampers, bo nie wiem czy z niego wyjdę w całości. Przyoszczędziłem i żałuję.

Waldemar napisał(a):

Raczej odradzam. Jedyną zaletą tej opony jest cena. Po trzech latach od daty produkcji i przejechaniu 25 000km jedna z opon zaczęła puchnąć na brzegach i konieczna była wymiana. Przyczepność w porządku. Kiepsko tłumi nierówności. W porównaniu z oponami innych marek droga hamowania na mokrej nawierzchni uległa znacznemu wydłużeniu, co jest odczuwalne.

Etykieta Neolin NeoGreen dla rozmiaru 145/70 R12 69 T

C
B
70 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
  • Efektywność paliwowa - Model Neolin NeoGreen uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

Opona jeszcze nie brała udziału w żadnym teście

Zobacz również opony