Nexen WinGuard - test opony
Nexen Winguard to opony klasy ekonomicznej od koreańskiego producenta. Jest to firma, która zyskuje uznanie w Europie, ze względu na bardzo dobry stosunek ceny do jakości produktów. Również w Polsce opony tej marki z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem kierowców. Seria Winguard przeznaczona jest dla samochodów osobowych, SUV-ów oraz specjalny model Nexen Winguard Sport przeznaczony do bardziej dynamicznej jazdy dla pojazdów z silnikami o dużej mocy.
Skuteczność opon Nexen Winguard sprawdzono w niezależnych testach. Badały one skuteczność hamowania i zostały przeprowadzone przez znane niemieckie czasopismo motoryzacyjne „Auto Bild”. Pierwszy z nich odbył się w 2012 roku i dotyczył ogumienia w rozmiarze 205/55 R16. Nexen Winguard zajęły w nim 34 miejsce na 43 testowane opony, co było pozycją pomiędzy innymi modelami klasy ekonomicznej. Z kolei drugi test miał miejsce rok później w 2013 i przetestowano w nim rozmiar 195/65 R15. Tym razem uplasowały się prawie dokładnie w połowie rankingu, na pozycji 26 z 50 sprawdzonych modeli. Oznaczało to, że wyprzedziły one również niektóre opony, które można zaliczyć do klasy średniej. Wyniki te pokazały, że propozycja Nexena może być ciekawą alternatywą dla bardziej znanych producentów w segmencie ekonomicznym.
Bieżnik Nexen WinGuard
Opony zimowe Nexen wyróżnia się bardzo agresywny design. Wygląd ten podyktowany jest chęcią zapewnienia im jak najlepszej przyczepności podczas jazdy po śliskich nawierzchniach.
Opony zimowe muszą być w stanie poradzić sobie na śniegu, szczególnie na nieodśnieżonych ulicach. Dlatego Winguard posiada bieżnik złożony z dużych klocków, a pomiędzy nimi znajdują się rowki, które są zarówno głębsze, jak i bardziej szerokie od tych spotykanych w ogumieniu letnim. Taka budowa bieżnika ma zagwarantować używającym ich kierowcom brak poślizgu samochodu nawet na grubej warstwie śniegu. Odpowiednia przyczepność ma szczególne znaczenie podczas wchodzenia w zakręty. Opony te potrafią także znacznie skrócić drogę hamowania i zwiększyć tym samym bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów pojazdu.
Innym elementem zapewniającym Nexen Winguard przyczepność na śniegu i lodzie są lamele, czyli niewielkie nacięcia na powierzchni bieżnika. One również poprawiają skuteczność hamowania samochodu, skracając odległość potrzebną do zatrzymania pojazdu. Lamele mają również wpływ na poprawę przyspieszenia i ogólne zwiększenie kontroli nad autem na przykład podczas wchodzenia w zakręty. Dzięki temu jazda na nich jest bezpieczna nawet przy niekorzystnych warunkach panujących na jezdni.
Pomocny w zapobieganiu poślizgom jest także bieżnik kierunkowy, którego rowki układają się w kształcie litery V. Taki układ zapewnia bardzo dobre odprowadzanie wody spod kół na boki. Zbierająca się pod kołami woda jest bardzo niebezpieczna, ponieważ może prowadzić do wystąpienia zjawiska aquaplaningu, czyli utraty kontaktu opony z jezdnią. W zimie dodatkowo dochodzi problem topniejącego śniegu i błota pośniegowego, z których odprowadzaniem Winguard radzi sobie równie dobrze.
Wymienione cechy zapewniają dobre trzymanie się drogi w warunkach zimowych. W konsekwencji jednak opony zimowe są głośniejsze na suchej jezdni od letnich. Dlatego w celu minimalizacji tego niekorzystnego efektu Nexen zastosowało w Winguard specjalną mieszankę, która minimalizuje hałas. Dzięki temu podróże samochodem, szczególnie na dłuższych trasach, są zdecydowanie bardziej komfortowe.
Opinie o oponieNexen WinGuard
Tania, dobra opona wzmacniana do dostawczaka.
Brak widocznych mankamentów i zalet. Cena adekwatna do jakości. Polecam jako oponę roboczą.
Jak najbardziej polecam zakup tych opon
Solidna i wytrzymała. Dobra cena.
+ opona dobrana do ceny, cicha, o ładnej rzeźbie bieżnika, dobre właściwości jezdne na mokrej nawierzchni i suchym śniegu,
– nienajlepsza przyczepność na ujeżdżonym śniegu i błocie pośniegowym, spodziewałem się więcej!
Skusiła mnie cena i warto było zakupić ten produkt, nie ma się do czego przyczepić.
Przy tej cenie jakość opon zaskakująco dobra.
Bardzo dobrze tyrzymaja sie nawierzchni mokrej, idealnie na sniegu. polecam
Jak narazie przejechałem na nich jeden sezon a wiecie jaka była ciężka ostatnia zima i jedyna rzecz jaką mogę o nich powiedzieć to REWELACJA!!! Jeżeli te opony będą nadal produkowane z taką jakością to połkną europejskich producentów. Opona bije na głowę wszystkie nasze budżetówki
Jestem zadowolony z użytkowania tych opon. Prezentują się świetnie na mojej 407-ce, a jestem wybredny. Świetnie sprawdzają się w śniegu i na suchej nawierzchni, troszke gorzej na mokrej – ale nie ma tragedii! Jeśli ktoś szuka dobrej opony za dobre pieniądze – to już ją znalazł 🙂
Zwykle prowadzę na wsi, uzywałem tych opon w różnych warunkach i nie mogę im nic zarzucić. Na nawierzchnie suche, błoto, lód, rad i śnieg są super. Przejechałem ok 20 000 km bez żadnych problemów i wciąż jest dobra wysokość bieżnika z przodu. Polecam wszystkim, nie ma potrzeby kupować czegoś innego.
Etykieta Nexen WinGuard dla rozmiaru 215/55 R17 94 H
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę E,.
- Efektywność paliwowa - Model Nexen WinGuard uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - 74dB oznacza, że opona generuje stosunkowo wysoki poziom hałasu podczas pracy. Obniżać to może komfort jazdy, jednak nawet najwyższy wskaźnik opony dopuszczonej do sprzedaży, nie przekracza powszechnie obowiązującej normy.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście26 | Test opon zimowych "Auto Bild" 2013 w rozmiarze 195/65 R15 - hamowanie | 34 | Test opon zimowych "Auto Bild" 2012 w rozmiarze 205/55 R16 - hamowanie |
Rozmiary opony Nexen WinGuard
Zobacz również opony