Nokian Line - test opony
Nokian Line to opony na lato od cieszącej się uznaniem na rynku fińskiej marki. Stworzono je głównie z myślą o samochodach klasy średniej i wyższej, także tych wyposażonych w silniki o dużej mocy. Zastosowano w nich bowiem w rozwiązania dobrze sprawdzające się podczas dynamicznej jazdy. Zostały zaprojektowane tak, aby radzić sobie w zmiennych warunkach europejskiego okresu wiosenno-letniego, kiedy słoneczne dni przeplatają się z deszczowymi.
Opony Nokian Line
Do ich produkcji została wykorzystana specjalna mieszanka gumowa Nokian Intelligent Silica. Jej kluczową cechą jest domieszka krzemionki. Dzięki temu opona jest jednocześnie elastyczna i wytrzymała, dzięki czemu sprawdzi się zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach zapewniając odpowiednią przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Dodatkowo mieszanka ta ogranicza nadmierne nagrzewanie się opon, co przekłada się na zwiększenie ich wytrzymałości. Poza tym jest przystosowana do jazdy z wyższymi prędkościami.
Warto nadmienić, że kolejne etapy produkcji tego modelu przebiegają w wyjątkowo ekologiczny sposób. Nokian Tyres zwraca bardzo dużą uwagę na ochronę środowiska naturalnego i jest prekursorem działań mających na celu ograniczenie negatywnego wpływu na przyrodę i zdrowie ludzi. Z tego powodu wytwarza swoje produkty wyłącznie z użyciem oczyszczonych nisko aromatycznych olei bez używania przy tym jakichkolwiek substancji toksycznych lub rakotwórczych.
Opinie o oponach Nokian Line wśród recenzentów są bardzo dobre i znajdują potwierdzenie w wynikach testów. Najlepszy rezultat produkt fińskiej firmy uzyskał w teście przeprowadzonym przez ADAC w 2015 roku w rozmiarze 185/60 R14. Zajął w nim 3 miejsce na 16 sprawdzonych modeli. W innych sprawdzianach opony te z reguły zajmowały miejsca 5-7. Na przykład w badaniu ACE 2015 w rozmiarze 205/55 R16 były na miejscu 6, tak samo, jak w teście opon letnich „Auto Zeitung” w rozmiarze 215/55 R16.
Bieżnik Nokian Line
W oponach postawiono na asymetryczny bieżnik, w którym zastosowano kilka nowoczesnych technologii zwiększających bezpieczeństwo. Lamele Cross Block na mokrych nawierzchniach zbierają wodę z drogi i pomagają w odprowadzaniu jej do rowków głównych. Ich położenie zostało zoptymalizowane, aby zapewniać zwiększoną przyczepność i jednocześnie minimalizować opory toczenia i hałas podczas jazdy.
Precyzja prowadzenia została ulepszona poprzez zastosowanie podwójnej podpory bloków po zewnętrznej stronie opon. Wsparcie podpór uaktywnia się podczas dynamicznej jazdy, zwiększając ich sztywność istotną podczas osiągania wysokich prędkości. Za zwiększenie przyczepności na mokrych nawierzchniach odpowiada również innowacyjne rozwiązanie, jakim są rowki retencyjne. Zostały one umieszczone w tradycyjnych rowkach poprzecznych znajdujących się przy krawędziach opony. Zwiększają one ich objętość, umożliwiając odprowadzanie spod kół większych ilości wody, co z kolei zmniejsza prawdopodobieństwo poślizgu samochodu.
Opinie o oponieNokian Line
ogólnie opony godne poleceni samochód sprawia wrażenie że jest przyklejony do jezdni
Kupiłem volvo xc 90 z oponami Nokian 225/65r17 z 2016r. I tak szczerze, to wyglądają jakby miały co najmniej z 10 lat, guma w rowach pęka, zużycie jest bardzo widoczne. Czy ktoś może mi napisać, co jest grane? Podobno Premium?
Użytkuje opony od czerwca 2014. Dobre zachowanie na suchej nawierzchni oraz wzorowe na mokrej. Są troszkę głośne lecz nie przeszkadza to szczególnie podczas jazdy autostradowej. Zauważyłem, że ze spadkiem temperatury troszkę się usztywnił lecz nadal fajnie amortyzują nierówności. Jedynym mankamentem (w porównaniu do poprzednich opon kierunkowych) jest „lekkie wyciąganie auta” podczas szybkiej zmiany pasa ruchu lub jazda w łukach i zakrętach.
Cena jest niska, a opona bardzo dobra
Opona i marka godna polecenia.
Zrobiłem niedużo kilometrów, ale są ciche i dobrze zachowują się na drodze. Nie miałem okazji sprawdzić przy ostrym hamowaniu itp.
Natomiast nawet jak będą się sprawowały super, to nie kupie więcej ze względu na beznadziejny wygląd – wyglądają jak balony i nie mają rantu ochronnego na felgę. Więc mimo że oceniam bardzo dobrze parametry, to nie polecam tych opon. Wcześniej miałem Bridgestone i żałuję że pożałowałem parę złotych więcej żeby znowu kupić.
Przejezdzilem na tych oponach 1 sezon okolo 10 tys.. Spisywaly sie bez problemowo i przewidywalnie. Calkiem niezle opony. Mysle ze 2 raz tez je kupie. Ogolnie polecam
Jak większość opon Nokian tak i te są rewelacyjne. Polecam.
Jeżdżę na tych oponach od 4 m-cy i jak dotąd nie zawiodłem się. Szybsza jazda na mokrej nawierzchni nie sprawia problemów, są bardzo ciche. Kupiłem ja na oponeo w promocyjnej cenie i w 100% jestem zadowolony z zakupu.
zdecydowanie lepsza od fabrycznie zamontowanych Michelin ENERGY SAVER
Ogólnie opony bardzo dobrze zachowują sie na suchej i mokrej nawierzchni. Przy awaryjnym hamowaniu na suchym asfalcie przy prędkości 80 km/h włączył się ABS. Trochę to dziwne bo raczej octawki nie mają tak mocnych hamulców. Może to wskazuje na to, że opony się nie sprawdzają w takich sytuacjach ale nigdy nie mialem drugiej takiej akcji więc nie mogę porównać. W zakrętach moim zdaniem są bardzo przyczepne. Wygląd opony jak w klasie ekonomicznej. Za tą cenę można spokojnie kupić lepsze opony w klasie premium.
Nie wiem skąd te dobre opinie, albo wystawia je producent albo ludzie którzy zapłacili za komplet opon "premium" i są zadowoleni bo używają ich tydzień. Przejechałem na tych oponach przez 3 sezony 20 tys km to się wypowiem. Opona początkowo wydawała się rewelacyjna świetnie trzymała na suchym jak i mokrym, wjazd w kałuże nigdy nie powodował stresu, są głośniejsze od zimowych wrd4! (można to im wybaczyć) jednak opona klasy "premium" po przejechaniu 20 tys km wygląda jakby miała 15 lat!! Popękania występują w rowkach jak i na samym bieżniku, dodatkowo wytarły się tak że nie nadają się już do użytku zostało na nich po 3 mm bieżnika!! Na tańszych oponach robiłem po 50 tys km i wymieniałem je ze względu na rok produkcji nie ze względu na graniczne zużycie. Zdecydowanie nie polecam.
Etykieta Nokian Line dla rozmiaru 205/55 R16 91 V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę A, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Nokian Line uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 71dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieZobacz również opony