Pirelli CINTURATO P1 - test opony
Pirelli Cinturato P1 to opona letnia, należąca do klasy premium. Zastosowana w samochodach osobowych, gwarantuje najwyższe osiągi i bezpieczeństwo podróżowania. Włoskie opony Pirelli doskonale spisują się zwłaszcza podczas dynamicznej i sportowej jazdy. Wśród najważniejszych cech tego modelu warto wymienić:
- nadzwyczajną stabilność podczas pokonywania zakrętów,
- wysokie parametry na suchej i mokrej drodze,
- wyjątkowa trwałość, sprzyjająca wydłużonej eksploatacji.
Opony Pirelli Cinturato P1
Opony Pirelli Cinturato P1 mogą być z powodzeniem używane zarówno w rodzinnych pojazdach miejskich, jak i bardziej sportowych modelach aut o dużej mocy silników. Są one dostępne na felgi od 14 do 16 cali. Dzięki swoim licznym zaletom zyskały dobre opinie użytkowników oraz organizacji, zajmujących się testowaniem ogumienia.
Testy opon Pirelli Cinturato P1 były prowadzone w latach 2011-2013, dziewięciokrotnie oceniając właściwości tego modelu. W 2011 roku w sprawdzianie Gute Fahrt, rozmiar 185/60 R15 otrzymał notę bardzo dobrą; rok później, Auto Zeitung przyznał temu samemu wymiarowi ocenę szczególnie polecaną. W teście Auto strassenverkehr, rozmiar 195/65 R15 stanął na szczycie podium, zyskując notę bardzo dobrą. W roku 2013 model 195/65 R15 przeszedł ocenę ACE/GTU oraz Auto Bild, otrzymując wynik polecany. W pozostałych testach opona została oceniona jako zadowalająca.
Opona ta zyskała także wiele pozytywnych rekomendacji wśród użytkowników. Opinie o Pirelli Cinturato P1 w dużej mierze zachwalają jej wyjątkowo cichą eksploatację. Jednoczesne doskonałe tłumienie nierówności znacząco podnosi komfort podróżowania. Auto zachowuje się stabilnie i precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicą. Hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni nie stwarza żadnego problemu, wpływając na wyoski poziom bezpieczeństwa.
Opony Pirelli Cinturato P1 będą dobrym wyborem dla kierowców, którzy:
- szukają efektywnych opon klasy premium za przystępną cenę,
- zwracają dużą uwagę na stabilność i sterowność pojazdu,
- chcą kupić opony zapewniające wysoki komfort podróżowania.
Bieżnik Pirelli CINTURATO P1
W modelu Cinturato P1 zastosowano asymetryczny bieżnik, gwarantujący wysokie osiągi i istotną stabilność samochodu. Jest on podzielony na dwie strefy – wewnętrzna zapewnia bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni, a zewnętrzna doskonałe parametry na suchej drodze. Technologia kontroli naprężeń zwiększa komfort jazdy, niwelując drgania i szum, oraz przyczyniając się do mniejszego spalania. Wzmocniona struktura i optymalny wzór bieżnika, znacząco polepszają ogólną stateczność pojazdu.
Opinie o oponiePirelli CINTURATO P1
W krótkim okresie urzytkowania zauważyłem, że w porównianiu do poprzednich opon(dunlop-nie pamiętam modelu) przy spokojnej jeździe na tych samych odcinkach drogi ok 80km zmniejszyło mi sie spalanie 0,2l/100km i samochód pewniej trzyma się zakrętów.
Opony kupione w tym sezonie,pierwszą „wadą” jaką zauważyłam jest ich piszczenie. Nie wiem jak inni użytkownicy tych opon ,ale moje bardzo piszczą nie tylko przy lekkim hamowaniu,ale też na zakrętach. Zbieżność mam ustawioną więc myślę,że to przez oponę. Wygląd nie powala, skusiłam się na nie bo to marka. Czy kupię ponownie Pirelki? chyba mocno się nad tym zastanowię.
Nie trzęsą, nie piszczą, jak moje poprzednie opony (General). Widać sporą różnicę po drodze hamowania. Po 2 latach nie mam jeszcze potrzeby ich wymieniać – a to cieszy.
użytkuję te opony od 3 miesięcy i jak dotąd spisują się bardzo dobrze. Hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni bardzo dobre, nie zrywają przyczepności przy dynamicznym ruszaniu, dobrze zachowują się w szybkich łukach, na mokrym też. Co do oszczednści paliwa to moje poprzednie opony Michelin Saver 185/65 R14 były bardziej oszczedne. Różnica to jakieś 0,2 l /100km. Różnica może wynikać z faktu że Pirelli sa szersze 195/60 R15.
Nie wiem jak ludzie mogą pisać bzdury o tej oponie, że np: użytkują ją od 2-óch lat!? Skoro opona jest nowością 2011 roku…
Tak poza tym. To komplet kupiłem tych opon na spróbowanie i jestem z nich bardzo zadowolony. Są naprawdę ciche, i spalanie zmniejszyło się o 0,3l na 100km. Na mokrym zachowywały się pewnie w pokonywanych łukach. Hamowanie na mokrym jest dobre, ale po szerokości 175 nie należy spodziewać się za wiele (zwłaszcza jak się ma spory bagaż)
Podsumowując, to polecam tą oponę z czystym sumieniem 🙂
Mało do tej pory na nich jeździłem, ale w porównaniu do opon Dębicy wypadają świetnie.
zachowuje sie na drodze bardzo dobrze poleciłbym ją wszystkim użytkownikom samochodów.
Super Opona klasy premium. Osobiście polecam wszystkim 🙂 Naprawdę dobra opona zarówno w na mokrej jak i suchej nawierzchni. Osobiście więcej jeżdże poza miastem i przy troszkę większych prędkościach i mogę powiedzieć, że auto wręcz płynie 🙂
Jestem z nich zadowolony. Jeździe się na nich bardzo dobrze.
Nie polecam tych opon.Zawiodły mnie 2 razy.Trwałość minimalna.
Nie polecam tych opon , auto jest nie stabilne i ma tendencje do nadsterowności . Mam te opony na obu osiach w rozmiarze 2055516 zakupione i używane 7 miesięcy . A wczoraj na autostradzie opona sie rozwarstwiła i odpadł bieżnik cale szczęście że na tylnej osi . Takich jaj to sie nie spodziewałem . Nie będę sie rozpisywał na temat tych nie trafionych opon , natomiast opony serii Pirelli Cinturato p7 to rewelacja uzywałem 4 sezony i gorąco polecam ale Pirelli Cinturato P1 to całkowicie inna opona i nie polecam
Etykieta Pirelli CINTURATO P1 dla rozmiaru 185/65 R15 92 H
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Pirelli CINTURATO P1 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieOcena klientów
5/6
Zobacz również opony