Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Pirelli P Zero

Pirelli P Zero - test opony

Opony letnie Testy opon letnich | Kalkulator opon

Opony Pirelli P Zero – doskonała kontrola jazdy na każdej nawierzchni

Pirelli P Zero to znana z wyścigów Formuły I seria opon, która stała się żywą legendą. Zbiera świetne opinie od użytkowników oraz ogromnej większości ekspertów motoryzacyjnych. Jak twierdzi sam producent, Pirelli P Zero to kamień milowy w rozwoju włoskiej marki. Te opony letnie to najczęściej wybierane ogumienie stanowiące oryginalne wyposażenie najbardziej zaawansowanych i najmocniejszych aut. Asymetryczny wzór bieżnika skraca drogę hamowania, poprawia trakcję oraz kontrolę nad zachowaniem pojazdu. Najważniejsze zalety opon Pirelli PZero to:

  • Świetne właściwości jezdne odczuwalne zwłaszcza podczas jazdy z wyższą prędkością.
  • Bardzo dobre trzymanie się drogi na mokrej nawierzchni.
  • Dobre trzymanie w zakrętach.

Opony Pirelli P Zero

Temu modelowi niestraszne są żadne warunki, gdyż doskonale trzyma się drogi zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Pirelli P Zero są dostępne w rozmiarach od 17 do 22 cali z przeznaczeniem dla samochodów klasy wyższej. Świetnie sprawdzą się też w autach z mocnymi silnikami, które wymagają jeszcze lepszej przyczepności i kontroli.

Opony Pirelli PZero wykonano z nano-kompozytowej mieszanki zapewniającej maksymalną stabilność i przyczepność do podłoża. Zadbane opony posłużą użytkownikowi kilka sezonów dzięki wysokiej trwałości zastosowanych materiałów. Opona ma zintegrowaną strukturę, która poprawia reakcję układu kierowniczego. Ma to szczególne znaczenie w autach o dużej mocy użytkowanych przez miłośników dynamicznej jazdy. Dobra współpraca z układem kierowniczym jest podstawą równomiernego zużycia bieżnika oraz trwałości opony.

Nie bez znaczenia jest też hałas wydawany przez opony. Prezentowany model Pirelli P Zero wyróżnia się spośród konkurencji obniżonym poziomem hałasu dochodzącego do kabiny. Specjalnie zaprojektowane rowki znacznie wygłuszają wszelkie odgłosy, zapewniając cichą i komfortową jazdę nawet przy wyższych prędkościach. Za redukcję hałasu odpowiada też Pirelli Noise Calcelling System (PNCS) polegający na umieszczeniu wewnątrz opony specjalnych materiałów absorbujących dźwięk. Opona Pirelli PZero jest wyposażona też w system Run Flat, umożliwiający dalszą jazdę nawet po jej przebiciu.

Opinie o oponach Pirelli P Zero to praktycznie same pochwały. Kierowcy doceniają przede wszystkim pewność prowadzenia na suchej i mokrej nawierzchni. Wielu użytkowników twierdzi, że po wymianie starych opon na Pirelli P Zero auto prowadzi się jak przyklejone do asfaltu. Doceniają je zarówno właściciele aut z napędem na przednią i tylną oś, jak i posiadacze sportowych SUV-ów z napędem na cztery koła.

W testach czasopism motoryzacyjnych opony Pirelli PZero praktycznie zawsze wypadają w korzystnym świetle. Zajęły pierwsze miejsce w testach Sport Auto (marzec 2015 r.), Evo Magazine (październik 2012 r.), Motor Magazine (kwiecień 2013 r.), Consumer Reports (Październik 2013 r.). W pozostałych zawsze plasowały się w ścisłej czołówce najlepszych opon na sezon letni. Eksperci doceniali przede wszystkim trzymanie się drogi, krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni oraz komfort jazdy.

Bieżnik Pirelli P Zero


Trójżebrowa i asymetryczna konstrukcja bieżnika Pirelli P Zero pomaga w bezpiecznym prowadzeniu nawet przy sportowej i agresywnej jeździe. Bieżnik jest stosunkowo sztywny, co pomaga w lepszym odczytywaniu stanu nawierzchni oraz wyższym docisku opony do podłoża. Włoski producent zaprojektował bieżnik w ten sposób, by powierzchnia styku opony z nawierzchnią była jak największa. Zapewnia to doskonałą trakcję oraz dodatkową przyczepność podczas ruszania i zatrzymywania się.

Opinie o oponiePirelli P Zero


Bania napisał(a):

Na mokrej nawierzchni nie ma lepszych. Bardzo polecam

Ocena: 6
Bogdan Zadurek napisał(a):

Opona asymetryczna czyli łączy wszystkie najlepsze właściwości w jednej oponie. Dobrze odprowadza wode, trzyma na zakrętach i jest bardzo bezpieczna. Nie można zapominać jeszcze o wysokim komforcie. Ogólnie dobra opona

Ocena: 5
szaraw napisał(a):

Jak wyżej. Niestety przy agresywnej jeździe dość szybko się zużywają, ale przed nimi miałem Bridgestone Potenza S001, które wytrzymały tylko jeden sezon. no trochę naciągany bo pod koniec to już trochę bardziej slicki były. Wracając do pzero, to wygląda, że będzie podobnie. No, ale nie każdy jeździ tak jak ja. Ja na prostych jadę spokojnie a w zakrętach dodaję gazu. I dla tego potrzebuję dobrych opon. Prawdopodobnie w przyszłym roku kupię te same opony.

Ocena: 5
Piotr napisał(a):

Polecam opony Pirelli jestem zadowolony

Ocena: 6
Peruadam napisał(a):

Opony godne polecenia.

Ocena: 5
BmwFan napisał(a):

Dedykowana typowo do szybkiej jazdy – tak usłyszałem w sklepie. Sprzedawca się nie mylił, swoje zalety pokazuje powyżej 100 km/h. Wtedy bezpieczeństwo jakie zapewnia, łatwiej można docenić.

Ocena: 5
Lay81 napisał(a):

Po założeniu tych opon odczułem jedną, diametralną różnice – samochód szybciej reaguje na manewry, prowadzi się łatwiej, lżej. Bardzo mi się to podoba, szczególnie, że lubię czasem trochę bardziej przycisnąć pedał gazu ;-).

Ocena: 5
ABC napisał(a):

W sumie niezłe, w miarę ciche, może trochę za miękkie. Za mało przejechałem, aby obiektywnie ocenić

Ocena: 5
edek napisał(a):

I czy ktoś tego chce czy nie to tylko michelin jest miekki 😛 Pirelli świetnie się trzyma w każdych warunkach. Jeden minus – dla mnie zbyt głośna ale to w porównaniu do michelin i do conti…

Ocena: 6
Mado napisał(a):

Pirelka okazała się dobrym wyborem. Niestety wszystkie opony w tak dużych rozmiarach na tylnej osi bardzo szybko się zużywają, a niski profil opon powoduje, że są bardzo podatne na uszkodzenia

Ocena: 5
Marek napisał(a):

Używam już 2 zestaw tych opon pierwszy zestaw wytrzymał około 3 lata (w zimie oczywiście zimowe opony) .

W sumie na Pirelli P zero Y 100 PRZEJECHAŁEM W AUDI A6 KOMBI PONAD 130 000 KM.
Wady: dość droga i nie jest taka najcichsza. Słyszę to po zmianie na opony zimowe Continetal WinterContact TS 860 też jest super na zimę (przyczepność do drogi i brak poślizbu i boksowania w śniegu) na DUNLOPACH nie mogłem w górach podjechać pod góre, a na Continetal WinterContact TS 860 w zimie Madonna DI Campilo (Włochy) trasa ostatnie kilometry około 70 km serpentyna do góry i bez łańcuchó w świeżo podającym śniegu z 2 dzieci małżonką z boku PAK na górze i tak hyc hyc i do góry a tam a jak tam Pan podjechał bez łańcuchów ?Wracając do opony letniej Pirelli P zero y 100. Zalety : Świetna przyczepność do drogi niezależnie od nawierzchni mokra czy sucha szczególnie czuć to w autach Premim, Mercedes, BMW , Audi, LEXUS, Jagura czy inne. Prowadzenie auta w zakrętach na autostradzie z prędkościowym 140 lub wyżej porostu super. Bardzo bezpieczne opony szybka reakcja zwrotna i ta niesamowita przyczepność na drodze. Niski profil opony , najazd na dość wysoki krawężnik z prędkości opkoło 50 ko może uszkodzić oponę. Sam 2 sztuki tak załatwiłem.
Zalety: ekstremalna przyczepność do drogi dla osób które nie jeździły autami klasy premium

Ocena: 5

Etykieta Pirelli P Zero dla rozmiaru 205/40 R18 86 Y

F
A
72 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę A, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
  • Efektywność paliwowa - ModelPirelli P Zero posiada bardzo niską kategorię F efektywności paliwowej. Opona nie powoduje obniżenia poziomu spalania ani emisji zanieczyszczeń. Produkty o niskiej kategorii często charakteryzują się nieco lepszą przyczepnością, ale są o wiele mniej ekonomiczne.
  • Generowany hałas

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

Lewa kolumna oznacza miejsce w teście
1 Test opon letnich "Sport Auto" 2012 w rozmiarze 235/35 R19
1 Test opon letnich "Auto Zeitung" 2011 w rozmiarze 225/45 R17
1 Test opon letnich "EVO" 2012 w rozmiarze 225/45 R17
1 Test opon letnich UHP "Sport Auto" 2015 w rozmiarze 235/35 R19
2 Test opon letnich "Auto Zeitung" 2015 w rozmiarze 225/40 R18
2 Test opon letnich "Auto Review" 2015 w rozmiarze 225/45 R17
2 Test opon letnich "EVO" 2014 w rozmiarze 225/45 R17
2 Test opon letnich "Sport Auto" 2011 w rozmiarze 245/40 R18
2 Test opon letnich "Autoreview" 2011 w rozmiarze 235/35 R19
2 Test opon letnich "Autobild" 2011 w rozmiarze 225/40 R18
3 Test opon letnich "Auto Bild Performance" 2015 w rozmiarze 225/40 R18
3 Test opon letnich ADAC 2016 w rozmiarze 225/45 R17 Y
3 Test opon letnich "EVO" 2010 w rozmiarze 235/35 R19 - FWD
3 Test opon letnich "Auto Express" 2011 w rozmiarze 225/45 R17
3 Test opon letnich ACE 2014 w rozmiarze 225/45 R17
4 Test opon letnich "Tirerack" 2011 w rozmiarze 225/45 R17
5 Test opon letnich "EVO" 2012 w rozmiarze 235/40 R17
5 Test opon letnich "Auto Express" 2015 w rozmiarze 225/45 R17
6 Test opon letnich UHP "Auto Bild" 2010 w rozmiarze 225/45 R17
7 Test opon letnich "Sport Auto" 2013 w rozmiarze 225/40 R18
8 Test opon letnich "Auto Motor und Sport" w rozmiarze 225/45 R17
8 Test opon letnich Autobild 2019 w rozmiarze 225/45 R17
9 Test opon letnich "Auto Express" 2013 w rozmiarze 225/45 R17
12 Test opon letnich ADAC 2020 w rozmiarze 225/40 R18

Ocena klientów


6/6

Zobacz również opony