Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Pirelli Scorpion Winter

Pirelli Scorpion Winter - test opony

Opony zimowe Testy opon zimowych

Pirelli Scorpion Winter to produkt przeznaczony dla fanów SUV-ów, crossoverów i entuzjastów jazdy sportowej. Dowiedz się więcej.

Pirelli Scorpion Winter to najnowszy produkt w rodzinie opon Scorpion, z gamy Premium, który został opracowany we współpracy z wiodącymi markami samochodów (m.in. Porsche i Volkswagen) i przy użyciu sportowych doświadczeń Pirelli w zakresie materiałów i procesów produkcyjnych. Opony zimowe Scorpion Winter gwarantują lepsze bezpieczeństwo w trakcie hamowania i na zakrętach, nawet na najbardziej zdradliwych powierzchniach, typowych dla pory jesiennej i zimowej. Nowe opony zostały opracowane tak, by dać kierowcom pojazdów typu SUV, całkowitą kontrolę nad autem w każdej sytuacji, przy jednoczesnym zachowaniu standardów bezpieczeństwa, komfortu jazdy, niezawodności i precyzji prowadzenia, które wcześniej stanowiły domenę samochodów sportowych.

Osiągi modelu

Pirelli Scorpion Winter charakteryzuje się:

Droga hamowania na śniegu (50–0 km/h) -10%

Przyczepność na śniegu (10–40 km/h) +9%

Droga hamowania na mokrej nawierzchni (80–0 km/h) -2,5 metra

Droga hamowania na suchej nawierzchni (100–0 km/h) -1,7 metra

Opony Scorpion Winter czerpią z doświadczenia Pirelli zdobytego w wyścigach Formuły 1 poprzez zastosowanie innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie wzornictwa i materiałów, a także w pełni zintegrowanego procesu produkcji. Rozwiązania te sprawiają, że opony stanowią zimowe wyposażenie dla wiodących pojazdów typu SUV i crossover takich producentów samochodowych, jak: AMG, Audi, BMW, Land Rover, Mercedes, Porsche, Volkswagen i Volvo. Opony Scorpion Winter współdziałają ze wszystkimi najnowszymi systemami kontroli trakcji oraz ABS, stanowiącymi wyposażenie najnowszej generacji pojazdów typu SUV i crossover.

Z tymi cechami współgra wiele innych zalet, docenianych szczególnie przez kierowców SUV-ów. Obniżone opory toczenia zapewniają niższe zużycie paliwa, mniejszy hałas zewnętrzny i wewnętrzny, a także dłuższy okres eksploatacji. Niskie opory toczenia opon Scorpion Winter oszczędzają zużycie paliwa o 4%, a zewnętrzny hałas został obniżony o 3 dB w porównaniu z oponami poprzedniej generacji. Opracowanie produktu Scorpion Winter zajęło trzy lata i jest wynikiem pokonania 300 000 kilometrów podczas testów na torach wyścigowych i normalnych drogach Oceanii i Europy, w temperaturze wahającej się od -32 stopni Celsjusza w Arctic Falls w Szwecji do +8 stopni w miejscowości Idiada w Hiszpanii. Nowe opony zostały także udoskonalone podczas kilkuset godzin wirtualnych symulacji przy użyciu najbardziej zaawansowanego modelowania na świecie, stosowanego w Formule 1.

Technologie i testy

Aby zoptymalizować osiągi nowych opon zimowych, inżynierowie Pirelli skupili się na trzech obszarach. Pierwszy z nich dotyczy wzoru bieżnika, który poprawia przyczepność dzięki rowkom w kształcie litery V, maksymalizującym trakcję oraz rozpraszanie śniegu i wody. Drugi to mieszanka wykonana z nowych polimerów. Trzeci natomiast to wewnętrzna struktura, która zapewnia precyzyjne reakcje i poprawioną jazdę, a także mniejszy opór toczenia opon (patrz specyfikacje techniczne).

Wszechstronne osiągi opon Scorpion Winter to rezultat zastosowania innowacyjnej technologii i przełomowego sposobu produkcji oraz procesów kontroli jakości w fabrykach Pirelli w Wielkiej Brytanii i Rumunii. Kilka rozmiarów opon Scorpion Winter będzie produkowanych przy użyciu technologii MIRS (Zrobotyzowany System Zintegrowany Modułowo): wyjątkowej, zrobotyzowanej platformy produkcyjnej, zaprojektowanej i opracowanej przez Pirelli.

Produkt Scorpion Winter będzie sprzedawany w rozmiarach od 16 do 21 cali. Od następnej jesieni będzie już dostępny w 28 różnych rozmiarach.Pirelli Scorpion Winter będzie dostępny również w wersji run flat, która zostanie wprowadzona na rynek europejski jesienią 2012 roku.

Bieżnik Pirelli Scorpion Winter


Bieżnik Pirelli Scorpion Winter

Opinie o oponiePirelli Scorpion Winter


Anna Jakuszew napisał(a):

Cicha dobra opona, dobra przyczepność na mokrych nawierzchniach

Ocena: 5
Arek BMW napisał(a):

Na oponach przejechałem już spory dystans w krótkim jak dla mnie czasie (7miesięcy). Jeździłem w różnych warunkach, od naszych dziurawych ulic, przez niemieckie autostrady, po kręte drogi w Pirenejach. W pierwszej fazie użytkowania, przy wysokich temperaturach otoczenia, opona sprawia wrażenie zbyt miękkiej. Teraz tego odczucia nie mam (albo się przyzwyczaiłem). Co do hamowania nie mam żadnych zastrzeżeń. Jednak jak dla mnie największym zaskoczeniem było prowadzenie na mokrej nawierzchni. Jeżeli już trochę popada i opona "dostanie wody" to w moim wypadku świetnie się trzyma. Jeżdżę dosyć energicznie i nie przypominam sobie, aby koła mi zabuksowały. Auto ma ABS, ale praktycznie nie zdarza się, aby się załączał (koła nie tracą przyczepności) przy gwałtownym hamowaniu.

Ocena: 5
łukasz KRK napisał(a):

Opony użytkuje od 5 miesięcy. 50% szosa, 50% teren. Opona radzi sobie super, błoto i śnieg nie dają jej rady. Towar godny polecenia

Ocena: 5
Damian Będkowski napisał(a):

Bezpieczeństwo, radość z jazdy, komfort i gwarancja dobrych osiągów.

Ocena: 6
eurosport napisał(a):

Bardzo dobra opona, szczególnie do jazdy z dużymi prędkościami, stabilna.

Ocena: 5
Józef napisał(a):

krótko: opony b. dobre.

Ocena: 5
ulio napisał(a):

Dobre opony.

Ocena: 6
Łukasz napisał(a):

Opony o dobrej trakcji, ciche ale niestety twardsze od moich letnich Continentali. Mam nadzieję, że odwdzięczą się trwałością.

Ocena: 6
Alberto napisał(a):

Na zaśnieżonych i oblodzonych drogach sprawdza się bez problemów. Dobre nawet w mokrych warunkach.

Ocena: 4

Etykieta Pirelli Scorpion Winter dla rozmiaru 215/60 R17 100V

C
C
71 dB dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C.
  • Efektywność paliwowa - Model Pirelli Scorpion Winter uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

(lewa kolumna oznacza miejsce w tescie)
8 Test opon zimowych ADAC 2017 w rozmiarze 215/65 R16

Ocena klientów


5/6

Zobacz również opony