Pirelli Winter Sottozero 3 - test opony
Włoski koncern Pirelli zaprezentował nową oponę zimową w swojej ofercie – model Sottozero 3. Zobacz co oferuje nowy produkt tej marki.
Opona jest kolejną odsłoną popularnej i cenionej serii Sottozero. W porównaniu do poprzednich, nowy model został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika (starsze modele posiadały rzeźbę asymetryczną).
Opony z bieżnikiem kierunkowym lepiej radzą sobie na typowo zimowych nawierzchniach typu śnieg czy lód. Jest to najczęściej stosowana rzeźba bieżnika w przypadku opon zimowych.
Cechy opony Pirelli Sottozero 3
Pirelli Sottozero 3 charakteryzuje się ponadto odpowiednią sztywnością, która jest niezbędna podczas ruszania i nagłego hamowania na suchej nawierzchni. Sztywność opony gwarantuje mieszanka oraz specjalne lamele 3D, które dzięki złożonej konstrukcji blokują się między sobą. Przez co bloki opony mniej się odkształcają dając lepszy kontakt z nawierzchnią.
W celu efektywnego odprowadzania wody i błota pośniegowego opona została wyposażona w nowoczesny system rowków obwodowych.
Z kolei zastosowanie nowej mieszanki pozwala na zachowanie wysokich osiągów w zakresie temperatur od -20 do +10 stopni Celsjusza.
Dla kogo jest opona Pirelli Sottozero 3?
Pirelli Sottozero 3 będzie dostępna w rozmiarach od 16 do 21 cali (również w opcji RunFlat). Zaliczana jest do segmentu UHP, co oznacza, że przeznaczona jest do samochodów o średniej i wyższej mocy silnika. Zaprojektowano ją w celu zwiększenia sportowych cech samochodów, w których jest zamontowana.
Właściwości opony Pirelli Sottozero 3 zostały potwierdzone podczas drobiazgowych testów w zróżnicowanych warunkach we Włoszech, Austrii, Szwecji, Finlandii i Nowej Zelandii. Oznacza to, że model sprawdzi się przy zmiennej pogodzie na różnych typach nawierzchni.
Bieżnik Pirelli Winter Sottozero 3
Opinie o oponiePirelli Winter Sottozero 3
Polecam pirellki, najlepsze zimówki jakie miałem 🙂
Musiałem wymienić jedną oponę z powodu najechania na dziurę, co spowodowało wybrzuszenie w ścianie bocznej. Miało to więcej do czynienia ze stanem szkockich dróg niż z samą oponę. Jestem zadowolony z opony, duży postęp w stosunkudo Sottozero 2 w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i na śniegu.
Rewelacyjna opona, cicha, wręcz niesamowicie cicha. Dobra ekonomia jazdy, super zachowanie na mokrym, co tyczy się jazdy po śniegu z uwagi na naszą aurę, która ostatnio poskąpiła w śnieg, trudno ocenić.
Jestem zadowolony z opon.
Bardzo dobre opony do jazdy miejskiej i w terenie.
Polecam wszystkim tą oponę. Założyłem ja do 390 konnego Subaru Sti. Miałem możliwość wytestowania jej w każdym warunku. Na śniegu idealnie trzyma tor jazdy i odprowadza błoto pośniegowe .na suchym rownież trzyma wzorowo. Gorąco polecam. Wczesniej miałem nokiana wr! Do tej opony nie ma podejścia !
Świetne opony, w 100% polecam.
Bardzo dobre
Bardzo dobrze się prowadzi samochód bardzo ciche małe opory toczenia, polecam.
Polecam.
więcej niż dobre osiągi w każdym terenie, trwałości nie mogę ocenić z uwagi na niewielki przebieg
Fatalna opona. VW Passat auto z wypożyczalni, więc nie mam wpływu na dobór opon, ale jest to najgorsza opona zimowa w mojej 20 letniej historii posiadania opon zimowych. Nie była w stanie wyjechać z zaspy śnieżnej na poboczu samochód kręcił lewym kołem w miejscu i przerzucał wszystkie biegi od 1 do 7 i nawet o milimetr nie był w stanie posunąć się do przodu. Oczywiście przy skrzyni DSG nie jest bezpieczne "rozbujanie" auta bo można ją zniszczyć. Opona ma zerowe właściwości wgryzania się w śnieg i łapania przyczepności, więc do aut z automatyczną skrzynią się nie nadaje. Przy dynamicznym ruszaniu ze świateł na lekko mokrej nawierzchni w trybie S buksuje z 3 sekundy. Jedynie sprawdza się w miarę przy suchej nawierzchni, przyzwoicie trzyma na boki oraz odprowadza wodę, no ale opona nowa 2500km. Nie polecam nie umywa się do nokianów lub bridgestone. Jest porównywalna w odczuciu i prowadzeniu z oponami całorocznymi firestone, jaki moja żona posiada w oplu astra, ale to ma być zimowa opona do jazdy w Alpy!
Etykieta Pirelli Winter Sottozero 3 dla rozmiaru 205/55 R16 91 H
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Pirelli Winter Sottozero 3 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieZobacz również opony