Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Sava intensa uhp

Sava intensa uhp - test opony

Opony letnie Testy opon letnich | Kalkulator opon

Intensa UHP to model firmy Sava stworzony z głównie myślą o samochodach sportowych i tych z mocnymi silnikami. Jednak jednocześnie przy zachowaniu wysokich osiągów zostały zaprojektowane w sposób zapewniający mniejsze spalanie paliwa. Jest to pierwsza wersja tej serii ogumienia letniego, a jej bezpośrednim następcą zostały Sava Intensa UHP 2. Do pozostałych zalet tego modelu należą:

  • precyzyjne prowadzenie na suchych drogach,
  • pewne zachowanie na mokrych nawierzchniach,
  • komfort i niski poziom hałasu.

Opony Sava Intensa UHP

Za wyniki osiągane podczas jazdy na suchych nawierzchniach odpowiada przemyślana konstrukcja. Wykorzystanie szerokiego żebra centralnego oznacza precyzyjne kierowanie i kontrolę nad pojazdem. Usztywnienie barków natomiast poprawia przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Oba te elementy współgrają ze sobą, zapewniając dobre trzymanie się drogi przy każdej prędkości.

Sztywność została również optymalnie dobrana na pozostałej powierzchni opony. W połączeniu z lekką konstrukcją pozwoliło to na obniżenie oporów toczenia, a to z kolei bezpośrednio przekłada się na mniejsze spalanie paliwa. Natomiast podczas deszczu przyczepność i krótką drogę hamowania zapewnia mieszanka gumowa na bazie krzemionki. Jest to istotna cecha w modelach letnich, ponieważ o tej porze roku to właśnie na mokrej nawierzchni występuje największe zagrożenie poślizgiem.

Opinie o Sava Intensa UHP wyrażane przez użytkowników są głównie pozytywne. Wskazują oni na dobry stosunek ceny do jakości w porównaniu z produktami innych firm oponiarskich. Testy opon Sava Intensa UHP przeprowadzane przez niezależne czasopisma i organizacje motoryzacyjne klasyfikują ten model jako ogumienie klasy średniej. Od czasu premiery, ich testy przeprowadziły między innymi: Auto Bild, Auto Zeitung, Sport Auto i ADAC. Najczęściej zajmowały w nich miejsca od 6 do 10.

Bieżnik Sava intensa uhp


W Intensa UHP zastosowano bieżnik asymetryczny, to znaczy taki, który został podzielony na dwa obszary o różnej rzeźbie. Zewnętrzny odpowiada przede wszystkim za przyczepność podczas manewrów i na suchej jezdni, a wewnętrzny za trakcję na mokrych nawierzchniach. Z tego powodu rowki główne, których głównym zadaniem jest odprowadzanie wody spod kół, są rozmieszczone nieregularnie, a położony najbliżej zewnętrznej krawędzi jest węższy. Dodatkowo ułożenie wszystkich elementów bieżnika zoptymalizowano pod kątem redukcji emitowanego hałasu. Przekłada się to na poprawę komfortu jazdy odczuwanego przez kierowcę i pasażerów.

Bieżnik Sava intensa uhp

Opinie o oponieSava intensa uhp


pawelek napisał(a):

Przejechałem na tej oponie niemal 10tys i mogę przyznać, że w każdych warunkach przewidzianych dla opony letniej sprawdza się dobrze, jest cicha, droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni jest odpowiednio krótka, w zakrętach trzyma w miarę dobrze, troszkę szybko się wyciera, ale masa pojazdu i moc 180KM nie oszczędzają opon nawet przy spokojnej jeździe. Polecam, kupiłbym tą oponę ponownie.

Ocena: 4
Nikoś napisał(a):

Na oponach przejechałem dopiero trochę ponad 1000 km, są o niebo lepsze od Continental Conti sport contact 3 235/45/17 (może dlatego, że tamte były już stare - 2010 rok). Na starych nie mogłem nawet przyspieszyć bo ciągle się ESP włączało, już się martwiłem że coś nie tak z samochodem, na szczęście po zmianie opon wszystkie problemy ustąpiły. Mam 190 km i opony sobie radzą z mocą. W deszczu są przewidywalne, na suchym dobrze trzymają sie drogi. Spalanie po zmianie z zimowych 205/55/16 na letnie przód 225/45/17 i tył 235/45/17 wzrosło realnie o jakieś 0,5lpg/100km. Mogę polecić opony ze względu na dobry stosunek jakości do ceny.

Ocena: 4
Cezary napisał(a):

Bardzo dobra opona. Nie znajduję żadnych negatywów. Cena/jakość na plus.

Ocena: 5
Jan Kowalski napisał(a):

Kupiłem komplet 4szt. Po przejechaniu około 200km na tylnej oponie z zewnątrz na boku pokazał się balon. Jazda tylko po mieście. Postanowiłem zgłosić reklamację. Oddałem oponę. Reklamacji producent nie uznał z powodu - "uszkodzenie mechaniczne". Musiałem kupić kolejną oponę (370PLN). Generalnie czuję się wymiksowany i to był ostatni zakup opon marki SAVA.

Ocena: 4
Robert napisał(a):

Gorąco polecam. Za tą cenę nic lepszego nie znajdziecie.

Ocena: 6
Paweł napisał(a):

Za te pieniądze nic tak dobrego bym nie kupił. Polecam.

Ocena: 6
jędrzej napisał(a):

Dobry stosunek jakość/cena. Na deszczu ok. Na suchym ok. Przy tym ciche. Przy okazji trwale- zrobilem juz ponad 40 tys w 1sezon i jest ogólnie bdb.

Ocena: 5
Paweł napisał(a):

Sprawdzają się nawet przy ciągnięciu ciężkiej przyczepy i w różnych warunkach pogodowych...

Ocena: 6
deext napisał(a):

Przejachałem na nich przez sezon letni ok 7000km, wiekszość autostrady Chorwacji i drogi w Bośni. Wrażenie ogólne bardzo dobre, świetnie trzymają na mokrym, nie hałasują jednak zużycie to jakaś totalna masakra. Opony na przedniej osi są już zużyte w conajmniej 60%, wg. mnie lekka przesada. Tył prawie jak nowe. Tryb jazdy raczej spokojny, nie jest to pierwszy komplet opon wiec mam porównanie do innych. Ogólnie POLECAM - trzeba się tylko z tym liczyć, że dość szybko trzeba będzie szukać nowych.

Ocena: 5
Aleksander napisał(a):

wszystkim polecam, za niską cenę kupujemy dobrej klasy opony, trwałe nieawaryjne i bardzo ciche.

Ocena: 6

Etykieta Sava intensa uhp dla rozmiaru 205/40 R17 84 W

E
B
66 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
  • Efektywność paliwowa - Model Sava intensa uhp uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Opona ma doskonałe właściwości akustyczne. Dzięki zoptymalizowanej budowie i nowoczesnej mieszance zapewnia wysoki komfort wewnątrz kabiny pojazdu. Średni poziom hałasu 66dB gwarantuje niczym nie zakłócone doznania z podróży zarówno dla kierowcy, jak i wszystkich pasażerów.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

(lewa kolumna oznacza miejsce w tescie)
10 Test opon letnich "Auto Bild" 2014 w rozmiarze 225/50 R17
6 Test opon letnich "Auto Bild" 2014 w rozmiarze 225/50 R17
19 Test opon letnich "Auto Bild" 2012 w rozmiarze 225/45 R17 - hamowanie
10 Test opon letnich "Auto Zeitung" 2011 w rozmiarze 225/45 R17
7 Test opon letnich "Sport Auto" 2011 w rozmiarze 245/40 R18
10 Test opon letnich UHP "Auto Bild" 2010 w rozmiarze 225/45 R17
6 Test opon letnich ADAC 2016 w rozmiarze 225/45 R17 Y

Ocena klientów


5/6

Zobacz również opony

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.