Semperit Speed Grip 2 - test opony
Historia firmy Semperit, która wywodzi się z Austrii, sięga roku 1824. Producent z siedzibą w Wiedniu zaczynał od produkcji wyrobów z gumy i plastiku. Produkcję opon samochodowych uruchomiono w fabryce Traiskirchen dopiero u progu XX wieku. Kilkadziesiąt lat później austriacka firma została sprzedana niemieckiemu koncernowi Continental.
Dzisiejsze opony zimowe Semperit należą do klasy średniej. Ich charakterystyczne cechy to:
- dobra jakość za niewygórowaną cenę,
- solidna przyczepność i krótka droga hamowania,
- skuteczność przy zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Opony Semperit należą do ścisłej czołówki w kategorii ogumienia klasy średniej. Warto jednak dodać, że opony z austriackim rodowodem przeznaczone są do samochodów zarówno klasy średniej, jak i wyższej. Ogumienie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby sprawdzać się w trudnych warunkach zimowych, szczególnie kiedy mowa o śliskich podjazdach i zaśnieżonych drogach.
Skuteczność w trudnych warunkach zapewnia zastosowana w oponach miękka mieszanka gumowa, która zwiększa powierzchnię styku opony z podłożem, dzięki czemu pojazd zyskuje lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki w modelu Semperit Speed Grip 2 jest również bardzo trwała, dzięki czemu opony nie zużywają się w szybkim tempie i potrafią służyć kierowcom przez wiele sezonów. Oponom nie są straszne odkształcenia i inne uszkodzenia, nawet podczas intensywnej eksploatacji.
Speed Grip 2 powstały, aby radzić sobie w zróżnicowanych warunkach zimowych. To znaczy, że z powodzeniem można ich używać na zaśnieżonej nawierzchni, ale również na drodze pokrytej wodą. Kształt i rzeźba bieżnika skutecznie odprowadzają wodę i błoto z czołowej części opony, zapobiegając występowaniu niekontrolowanych poślizgów. Dodatkowo opony zapewniają stabilny tor jazdy również podczas wykonywania manewrów, jak jazda po łuku bądź zmiana kierunku jazdy.
Model Speed Grip 2 cieszy się uznaniem zarówno kierowców, jak i dziennikarzy motoryzacyjnych. Na uwagę zasługuje doskonałe zbilansowanie wszystkich elementów wpływających na jakość opony, czyli właściwości jezdne, bezpieczeństwo, komfort i wytrzymałość. Do najważniejszych zalet tego modelu należą:
- przyczepność na nawierzchni pokrytej śniegiem i lodem,
- solidne wykonanie i wysoka wytrzymałość,
- skuteczne hamowanie w trudnych warunkach.
Opony Semperit przeznaczone są do samochodów osobowych. Omawiany model dostępny jest w rozmiarach od 15 do 19 cali. Egzemplarze najczęściej wybierane przez kierowców to Semperit Speed Grip 2 205 55R16. Maksymalna prędkość dla tych opon wynosi 210 km/h, natomiast obciążenie nie powinno przekraczać 615 kg na oponę. Ogumienie spełnia także wymogi Unii Europejskiej dotyczące przyczepności na śniegu (3PMSF).
Semperit Speed Grip 2 polecane są w szczególności tym osobom, które oczekują produktu zapewniającego bezpieczeństwo i skuteczność podczas zimowych warunków, przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjnej ceny. Choć opony zaliczane są do klasy średniej, zapewniają także komfort podróżowania nawet podczas pokonywania długich dystansów.
Bieżnik Semperit Speed Grip 2
W tym modelu zastosowano popularny bieżnik kierunkowy w kształcie litery „V”. Jest to najczęściej stosowana rzeźba bieżnika w oponach zimowych, ponieważ zapewnia skuteczne odprowadzanie wody i błota, zapobiegając przy tym wpadaniu w poślizgi. Przyczepność na drodze dodatkowo zwiększają umieszczone po bokach prostopadłe rowki.
Opinie o oponieSemperit Speed Grip 2
Na śliskiej nawierzchni znakomicie trzymają, podobnie na śniegu (mowa o nówkach), i mam porównanie z dobrymi oponami (Snowtrack3 – Vredesteina) – na śniegu chyba są nawet nieco lepsze, na mokrym asfalcie może ciut gorsze, ale różnice nie są wyraźne i mogą być subiektywne. Komfort amortyzacji – rewelacyjny. Natomiast od wersji wzmocnionej – (bo taką kupiłem do busa) oczekiwałem chociaż trochę sztywności i tu się zawiodłem. Są tak miękkie, że aż strach. Druga parę mam Vredesteina – Snowtrack3 i dotychczas wydawało mi się, że one są miękkie – bo były znacznie miększe od poprzednich Toyo. Dotychczas – bo w porównaniu z Vredkami Semperitki wydają się miękkimi balonikami. Byliśmy na nartach w 7 osób busem z pełnym obciążeniem i wytrzymały, więc może nie jest tak źle , ale „noszą” na boki…awaryjności i trwałości nie oceniam – za krótko używane (5k km).
Moim zdaniem adekwatna jakość ceny do jakości.
Opona dobra na śniegu, średnia na mokrej nawierzchni, beznadziejna na oblodzeniach. Zniosło mi przód dwukrotnie w miejscu, gdzie przejeżdżając innym autem nawet nie poczułem lodu. Podobna historia na obwodnicy Trójmiasta. Prędkość jak inne auta. Auta przede mną i za mną przejechały równiutko, a u mnie „taniec”! Ostatecznie zdecydowałem sprzedać prawie nowe opony i kupić inne, sprawdzone w poprzednich sezonach.
Opona musi być dobra skoro większość policji w austrii jeżdzi na nich.
Witam, Kupiłem opony w 2010 roku razem z autem. Przez pierwsze dwa sezony zimowe wszystko było ok. W trzecim zaczął się problem z wyważeniem kół. Drgania na kierownicy po 3 wyważaniach w porządnych warsztatach nie do wyeliminowania. Są mniejsze ale występują. Na letnich wszystko jak ręką odjął. Dodam że zawieszenie hamulce itd wszystko było sprawdzone i jest w porządku. Jeśli chodzi o samo zachowanie na drodze jak najbardziej polecam. Nigdy nie miałem problemu z wyjechanie z zaspy czy na drodze w błocie pośniegowym czy śniegu. Na suchym i wodzie też są bardzo dobre. Pod tym względem jak najbardziej polecam. W drugim aucie miałem kiedyś nowe Micheliny Alpin P3 i nie były lepsze od tych mimo że droższe.
Jestem bardzo zadowolony z tych opon. Jazda po śniegu i w błocie pośniegowym nie robi problemów. W deszczu też bardzo dobrze bez aquaplaningu. Natomiast na lodzie to jak każda się ślizga i tyle. Zdecydowanie kupiłbym jeszcze raz, z uwagi na jakość i bardzo rozsądną cenę. Nie wiem jak będzie ze ścieralnością, bo dopiero drugi sezon używam. Niestety miałem pecha i zaliczyłem właśnie sporą dziurę w drodze. Przednia opona „poszła”, felga do wymiany, a co jeszcze to mechanicy powiedzą. Być może gdyby opona miała więszy profil niż 55 to by wytrzymała, ale jak chce się ładnie wyglądać w zimie to tak bywa.
Naprawdę bardzo dobra zimówka. Trudno ją wyprowadzić z równowagi. Użytkuję samochód głównie poza miastem w pagórkowatym i krętym mazurskim terenie, gdzie drogi nie są posypywane solą i zimą jeździ się po śniegu i lodzie. W takich warunkach opona ta radzi sobie bardzo dobrze. Zarówno przy ruszaniu, hamowaniu jak i pokonywaniu zakrętów trudno złapać uślizg. Bardzo precyzyjna w prowadzeniu i bardzo cicha.
Dobrze wypada w testach ADAC
Stosunek cena/jakość jest dobry, używam Semperit Speed - GRIP od dwóch lat na moim poprzednim samochodem, a mój syn używa ich w swoim golfie.
Opona używana w ALFA MITO, spisuje się dobrze.
Etykieta Semperit Speed Grip 2 dla rozmiaru 205/55 R16 91 H
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C,.
- Efektywność paliwowa - Model Semperit Speed Grip 2 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieOcena klientów
5/6
Rozmiary opony Semperit Speed Grip 2
Zobacz również opony