Sonar SX2 - test opony
Bieżnik Sonar SX2
Opinie o oponieSonar SX2
Kupilismy do auta zony bo byly w promocji.
Zona nie szaleje. Opony spisuja sie poprawnie.
Nie sa nadmiernie ciche – w przedziale 60-100 km/h je slychac.
Nie wiem jak ze sportowa jazda bo zona ma niecale 100 kucykow pod maska i ciezka je sprawdzic w takim aucie ale przyznam, ze biorac pod uwage cene jestem pozytywnie zaskoczony. Ciezko je zerwac badz wprowadzic w poslizg.
Gdybym mial 200 KM to pewnie sprawa wygladalaby inaczej .
Tak czy inaczej do auta 100 konnego w 100% polecam – testowalem te laczki jak sie dalo i nie zawiodly. Bardzo pozytywne zachowanie w deszczu – mozna normalnie jechac jak na suchym. Opony swietnie sie trzymaja na mokrej nawierzchni.
Jak za tą cenę to opony super. Nie mam żadnych problemów. Na mokrym świetne. Polecam.
Zostalem zmuszony do zakupu nowych opon po tym jak ktos poprzebijal mi caly komplet pod blokiem. Nie mialem zbytnio pieniedzy na nic markowego bo totalnie nie bylem przygotowany na taki wydatek. Padlo na te oponki. Jestem naprawde zadowolony. Prowadzenie na sucho czy mokro – pierwsza klasa. Auto pewnie trzyma sie drogi niezaleznie od predkosci. Samochod jest przewidywalny nawet przy szybkim pokonywaniu zakretow podczas deszczu. Tego sie naprawde nie spodziewalem. Co do nierownosci – zauwazylem dziwna przypadlosc. Opony gdy nie sa rozgrzane strasznie przenosza nawet najmniejsza dziure na auto. Po przejechaniu okolo 5 kilometrow sytuacja diametralnie sie zmienia i wszystko jest swietnie tlumione. Nie mialem takiego wrazenia na zadnych innych oponach. Co do zlych stron – halas. Do 100km/h slychac, ze sie tocza. Nie jakos strasznie glosno ale w porownaniu z moimi poprzednimi jest w aucie odrobine glosniej. Ale za te warunki trakcyjne moge na to przymknac oko. Opony jak najbardziej polecam. Teraz to nawet sie ciesze, ze nie kupilem drozszych.
mam zalozone w coupe o mocy 200 koni. trzymanie nawierzchni niezaleznie od warunkow na drodze idealne. swietna jakosc gumy jak za te pieniadze. jezdze szybko i nie oszczedzam opon. idealnie sie spisuja. halas w normie. ani cicho ani glosno. sa dosc sztywne. denerwuja mnie ciagle wlepiajace sie w rowki kamyszki. na plus scieralnosc. z reguly komplet opon zuzywalem w 15 tys km. na tych przelatalem 5 tys i widze, ze spokojnie zrobie 20kkm. nie wygladaja moze zbyt pieknie ale nadrabiaja wlasciwosciami. na nastepny sezon pomysle o modelu sx1.
Opony zakupilem jako ,,tester”. Nie bylo w internecie o nich zadnej opinii ale skuszony dobrymi wyrobami tej firmy zaryzykowalem.
Oplacilo sie. Jako kierowca wyjezdzilem juz cala mase opon wiec mam porownanie.
Te opony sa naprawde warte swojej ceny. Suche/mokre – rewelacja. Pieknie trzymaja auto i nie straszne szybkie pokonywanie lukow.
Jak ze scieralnoscia – nie wiem. Zrobilem na nich niecale 5 tys km od zalozenia. Aktualnie nic nie widac. Problemow z wywazeniem brak.
Nierownosci tlumia bardzo ladnie ale dosc glosno. Na dziurach sa slyszalne, podczas jazdy po rownej nawierzchni cichutko. Jedyne do czego mozna sie przyczepic to wzor bieznika i wyglad opony – sa ladniejsze 🙂 Na moim aucie wczesniej jezdzily Dunlopy SP sport 2050 – Sonary sa zdecydowanie lepsze pod kazdym wzgledem.
Etykieta Sonar SX2 dla rozmiaru 205/55 R16 94 V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Sonar SX2 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście42 | Test opon letnich "Auto Bild" 2014 w rozmiarze 225/50 R17 |
Zobacz również opony