Tigar Winter 1 - test opony
Bieżnik Tigar Winter 1
Opinie o oponieTigar Winter 1
Oponki dobre ,cena również przystępna.Trochę kiepskie na mokrym asfalcie.Ale za tą cenę nie można OK.
Nie jest głośna o dziwo : )
Na zakretach dosc glosne zwlaszcza przod , przy spadku predkosci do 40 halas ustepujacy , dosc sztywne , znosna amortyzacja , ruszanie i hamowanie w normie . Ogolnie ok poza halasem dochodzacym przy niektórych zakresach predkosci , porownojac cenowo z konkurencja (moze byc, w koncu zima nie jezdimy dosc szybko , a i zima nie trwa wiecznie)
Trzy sezony przejeździłem na tych oponach. Z początku wydawało mi się to, że to szalony pomysł, ale warto było spróbować. Opona była zrobiona na Słowenii. Adekwatna cena do jakości. Samochód zachowywał się pewnie, opona cicha, trzymanie drogi dobre. Polecam. Przejechałem na nich ok. 50 tys. kilometrów i bez zarzutów – kupuję następne.
Etykieta Tigar Winter 1 dla rozmiaru 205/55 R16 91 T
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę E,.
- Efektywność paliwowa - Model Tigar Winter 1 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Opona ma doskonałe właściwości akustyczne. Dzięki zoptymalizowanej budowie i nowoczesnej mieszance zapewnia wysoki komfort wewnątrz kabiny pojazdu. Średni poziom hałasu 68dB gwarantuje niczym nie zakłócone doznania z podróży zarówno dla kierowcy, jak i wszystkich pasażerów.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście36 | Test opon zimowych "Auto Bild" 2015 w rozmiarze 185/60 R14 |
Zobacz również opony