Toyo R888 - test opony
To, co wyróżnia opony Toyo R888 spośród konkurencji to niespotykana wręcz przyczepność. Prezentowany model japońskiej produkcji to opony przeznaczone do szybkiej jazdy głównie na torze, a okazjonalnie poza nim. W dynamicznej jeździe po suchej nawierzchni nie mają sobie równych. Opony Toyo R888 to świetna propozycja dla osób uczestniczących w profesjonalnych i amatorskich rajdach i wyścigach.
Główne zalety opon Toyo R888 to:
- Znakomita przyczepność na suchym asfacie
- Bezpieczeństwo przy pokonywaniu zakrętów przy szybkiej prędkości
- Obecność homologacji mimo sportowego charakteru opon
Opony Toyo R888
Toyo R888 nie są oponami dla przeciętnego kierowcy, poruszającego się na niedużych odległościach w mieście. Swoje możliwości ukazują dopiero przy szybkiej jeździe oraz na wyścigach (także amatorskich). To „gumy” typu semi-slick, co oznacza, iż w porównaniu do standardowych opon ich bieżnik jest praktycznie gładki. Co jednak ważne, posiadają homologację umożliwiającą poruszanie się na nich po publicznych drogach. Model R888 jest dostępny w rozmiarach od 13 do 20 cali. Świetnie się sprawdza przy dynamicznym poruszaniu się autami sportowymi.
Opony Toyo R888 to doskonały wybór dla kierowców oczekujących ponadprzeciętnych osiągów na torze. Auto „obute” w R888 trzyma się drogi jak przyklejone. Na suchej drodze opona hamuje jak żadna inna, zapewniając ekstremalnie krótką drogę hamowania i stabilność toru jazdy. Opony nadają się też do szybkiej i bezpiecznej jazdy w umiarkowanie mokrych warunkach. Są wyposażone w specjalne kanaliki do odprowadzania wody, należy jednak pamiętać, iż są stosunkowo płytkie i jest ich mało. Oznacza to, że będą miały nadal dobrą przyczepność na skroplonym asfalcie, aczkolwiek nie zachwycą przyczepnością w miejscach, gdzie stoją kałuże. Te „gumy” zaprojektowano przecież z myślą o suchym torze. Opony mogą więc służyć do rekreacyjnej jazdy podczas ciepłych dni oraz jazdy sportowej, na przykład w KJS (Konkursowej Jeździe Samochodem). Opona jest wykonana ze stosunkowo miękkiej mieszanki, dzięki czemu genialnie trzyma się drogi i to jest jej największą zaletą.
Czytając opinie o Toyo R888, można dojść do jednego wniosku – opony po dobrym rozgrzaniu niemalże przyklejają się do drogi! W dobrych warunkach pogodowych auto trzyma się asfaltu, dzięki czemu zakręty można pokonywać szybko i pewnie. Kierowcy startujący w KJS podkreślają, że opony Toyo R888 nadają się też do jazdy po mokrej nawierzchni, pod warunkiem, iż nie ma na niej ogromnych kałuż, a jedynie film wodny. Nie ma złudzeń, iż mamy do czynienia z profesjonalną oponą, która w sporcie amatorskim sprawdza się fenomenalnie. Niewątpliwą zaletą opon R888 jest fakt dopuszczenia ich do ruchu drogowego. Oznacza to, iż na tym ogumieniu możemy jeździć bez ograniczeń na każdej drodze publicznej. Toyo R888 sprawdza się więc świetnie jako opona do szybkiej i dynamicznej jazdy w dobrych i umiarkowanie dobrych warunkach atmosferycznych.
Wielu użytkowników zwraca też uwagę na głośność opon Toyo R888. Co ciekawe, dla większości z nich nie jest to wadą, lecz zaletą prezentowanego modelu. Sportowe zacięcie opon przejawia się również w dźwięku, jaki emitują.
Bieżnik Toyo R888
Opony Toyo R888 wykorzystują kierunkowy wzór bieżnika ułożony w kształt litery V. Niesamowicie trzymają się drogi dzięki bardzo dużej powierzchni styku ogumienia z podłożem. Pośrodku bieżnika znajduje się linia, która nigdy nie „odkleja się” od asfaltu. Pusta przestrzeń pomiędzy szosą a bieżnikiem ograniczona została jedynie niezbędnymi rowkami, których zadaniem jest odprowadzanie wody. W strefie barkowej opony zastosowano semi-slicki mające na celu poprawę przyczepności i poprawę sterowności. Szeroki bieżnik opony oraz usztywniona drutówka pomagają w uzyskiwaniu jak najlepszych czasów na torze.
Opinie o oponieToyo R888
Doskonała podczas prowadzenia na suchej nawierzchni, z dobrym zachowaniem na mokrej nawierzchni jak dla semi slicka. Kupię takie same ponownie, jeśli nowa generacja R888R nie będzie dostępna w Oponeo
Bardzo specyficzna opona, głośna, bardzo twarda i niesamowicie chlapiąca na samochody jadace z tyłu/wielka gesta mgła wodna skutecznie ograniczajaca widoczność/;-) Jednak przyczepnośc samochodu na tych oponach jest wprost niewiarygodna! Samochod naprawde cięzko wytracić z toru jazdy. Polecam znawcom tematu.
Bardzo dobry stosunek jakość/cena, dobre na suchej nawierzchni. Zużycie zbyt duże.
Zdecydowanie polecam. Opona, jakiej jeszcze nie spotkałem, niesamowicie się klei. Do streetów idealna. Na mokrym raczej srednia, ale to ze względu na konstrukcję opony, na suchym wręcz ideał. zakupiłem 2szt na ośkę, ale myślę, że w sezonie przyda się kilka tych opon. A że mam pewne żródło zakupu, jak i cene, to jestem dodatkowo zadowolony. Polecam
bardzo dobre, przewidywalne opony do agresywnej jazdy.
Bardzo dobre czucie auta.
Genialne podczas hamowań z predkości 160+ do prawie zera.
Niestety nowe opony zakupione w marcu 2014 skończyły się w lipcu tego roku.
40 km ciągłęgo upalania na torze wyrazów i 4 KJSy.
Gdyby mieć zarobki jak w krajach zachodnich to nic tylko zakupić zapas na 10 lat 😉
Pozdrawiam
W momencie zakupu opoyn były najlepszym wyborem.
Nic lepszego na rally-spriny i pojeżdżawki
Niesamowite opony za tę cene. Nie tak przyczepne jak Michelin Pilot Sport 2, ale w końcu wzór ich bieżnika i konstrukcja liczy sobie 10 lat. Kusi mnie żeby kupić kolejny zestaw i schować sobie na później.
Po prostu wypas do szybkiego auta
Etykieta Toyo R888 dla rozmiaru 185/60 R13 80 V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - ModelToyo R888 posiada bardzo niską kategorię F efektywności paliwowej. Opona nie powoduje obniżenia poziomu spalania ani emisji zanieczyszczeń. Produkty o niskiej kategorii często charakteryzują się nieco lepszą przyczepnością, ale są o wiele mniej ekonomiczne.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 69dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście5 | Test opon letnich "Sport Auto" 2012 w rozmiarze 235/35 R19 i 295/35 R19 | 6 | Test opon letnich semi slick "Auto Bild" 2013 w rozmiarze 225/45 R18 |
Zobacz również opony