Viking CityTech II - test opony
Viking CityTech II to letnie opony przeznaczone do aut osobowych, które są w stanie spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Ekonomiczna klasa tych opon to gwarancja dobrego stosunku jakości do ceny co sprawia, że zakup ten jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą przepłacać. Tym bardziej, że wysoka jakość materiałów, z których wykonane są te opony sprawia, że nie zużywają się one szybko oraz są odporne na uszkodzenia. Symetryczny bieżnik tych opon zapewnia doskonałe warunki jazdy w każdych warunkach oraz dobre odprowadzanie wody. Podsumowując, opona ta jest dobrym wyborem, który jest w stanie zagwarantować nam zarówno bezpieczeństwo jak i maksymalny komfort jazdy.
Bieżnik Viking CityTech II
Opinie o oponieViking CityTech II
Opony głośne jak diabli. Jak stare Stomile które miałem na polonezie w 89,Opór toczenia makabrycznie duży.Samochód stracił na żwawości i rusza jak ze smoły.Opory jakie stawia ta opona czuć nawet przy obracaniu kierownicą w czasie jazdy a na postoju to całkiem (mimo wspomagania).Trakcje trzymają dobrze. Wcześniej miałem Nexen i różnica jest kolosalna na korzyść nexen,Nie polecam tej opony..Za te pieniądze można kupić cos o wiele lepszego.
Opony bardzo dobre. Bardzo ciche w porównaniu do moich wcześniejszych Hankook. Opory toczenia także odczuwalnie niższe. Dobrze się trzymają mokrej nawierzchni. Ja je polecam, z czystym sumieniem.
Opony kupione trochę „na szybko”, przymierzałem się do FULDY, ale nastąpiła całkowita awaria starych GOODYEAR-ów NCT5 i potrzebowałem opon od ręki. W warsztacie mieli właśnie VIKINGI. Trochę niepewny, ale kupiłem i w sumie nie żałuję. Ciężko mi porównać z innymi oponami – bo z ośmioletnimi GOODYEAR-ami to tak jakby zmienić drewniane trepy na buty do biegania za połowę średniej krajowej. Mogę je porównać do 3-letnich BARUM-ów BRAVURIS 2 z Corsy C mojej żony i wg mnie są cichsze, zachowują się podobnie na suchym, w deszczu są lepsze/pewniejsze, wydaje mi się że wolniej się zużywają (Barumy są nietrwałe), natomiast jedyną wadą dla niektórych może być wygląd . Sam bieżnik jest ok. natomiast VIKINGI mają zbyt wiele grafiki na boku opony.
Mokra nawierzchnia to jest dramat.
Opony strasznie głośne, przy minimalnym skręcie kierownicy hałas bardzo słyszalny i wyczuwalne drgania na kierownicy. Bieżnik bardzo wysoki
Etykieta Viking CityTech II dla rozmiaru 165/65 R14 79 T
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C,.
- Efektywność paliwowa - Model Viking CityTech II uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Opona jeszcze nie brała udziału w żadnym teścieZobacz również opony