Viking Pro Tech II - test opony
Bieżnik Viking Pro Tech II
Opinie o oponieViking Pro Tech II
To moje pierwsze Vikingi. Opony są rewelacyjnie ciche. Bardzo dobrze trzymają się suchej jaki mokrej nawierzchni drogi, Nie maja wad a jedynym ich mankamentem jest trochę za szybkie zużycie. Polecam każdemu.
W ta zime mialam okazje wyprobowac je opony letnie jazda po lodzie i topnijacym sniegu. Opony zachowaly sie super, samochod nie wpadal w poslizg, chamowal ok, bez slizgu. Polecam kazdemu ,
Opona Norweska mało znana ale świetna.Dużo lepsza od markowych opon i w cenie prawie połowę niższej.Nie wiem dlaczego jest w grupie ekonomicznej choć spełnia wymogi klasy wyższej.Super opona godna polecenia i produkowana w Eurupie a nie na Tajwanie lub Chinach.
Jeździłem wcześniej na oponach Bridgestone H/T przy G. Vitarze żadna rewelacja. Obecne Vikingi to strzał w 10-kę. Polecam.
Opona godna polecenia, nie zawiodła podczas eksploatacji w kilku samochodach firmowych jednocześnie. Do 30 tys. km praktycznie niesłyszalne toczenie kół.
Opona swietna. Kilka razy probowalem wprowadzic samochod w poslizg na mokrej (w czasie deszczu) nawierzchni. Nie udalo mi sie to ani razu. Opona trzyma sie asfaltu jak zakleta. Dla mnie maira dobrej opony jest trzymanie i hamowanie na mokrym asfalcie. Na suchym i cieplym to kazde byle-co da rade. Viking to doskonaly wybor. Norwedzy wiedza jak robic swietne opony. Opona z tym bieznikiem warta polecenia!
Kupiłem za namową właściciela serwisu oponiarskiego z pewnym niedowierzaniem. W czasie 3,5-letniej eksploatacji mogłem się przekonać, że naprawdę są niezłe. Nigdy nie zawiodły. Wcześniej miałem goodyear EXCELLENCE zdecydowanie nie polecam – trzymały tylko jeden sezon, na mokrym totalna porażka. Na Vikingach nigdy nie zaobserwowałem aquaplaningu pomimo dość szerokiej opony (235/45 R17). Po 100 tys. przejechanych km nadal bardzo dobre właściwości trakcji. Obecnie kupuję kolejny komplet.
Opona bardzo dobrze sprawuje się na suchym i na mokrym,a poza tym cena jest rozsądna 🙂
Jedyną wadą opon jest złe prowadzenie auta na deszczu. Samochód myszkuje nawet na małej wodzie/deszczu. Wcześniej miałem Continental contisportcontact 3 i to były prawdziwe opony. Teraz po przejechaniu jednorazowo ok 1tys km Warszawa Hanover byłem bardzo zmęczony prowadzeniem co wcześniej na Conti nie miało miejsca. Dosłownie pływają na deszczu. Opony wyprodukowane są w Rumunii. Nazwa jest norweska. Oszczędność wyszła mi bokiem.
Opony użytkuję od 3 sezonów, łącznie ok 15 kkm, teraz rozpoczynam 4-ty 🙂 Zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni dość ciężko jest zerwać przyczepność przy starcie spod świateł. Dobre i pewne prowadzenie. Niewielkie ślady zużycia na przednich oponach- krawędzie bieżnika od strony zewnętrznej, tylne jak nówki. Polecam 🙂
Etykieta Viking Pro Tech II dla rozmiaru 185/70 R14 88 H
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C,.
- Efektywność paliwowa - Model Viking Pro Tech II uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście10 | Test opon letnich 2013 w rozmiarze 195/65 R15 - hamowanie |
Zobacz również opony