Viking Snow Tech II - test opony
Bieżnik Viking Snow Tech II
Opinie o oponieViking Snow Tech II
Dla mnie bardzo dobre opony i niedrogie, polecam na zime.
Niezła opona na suchą nawierzchnię. Gdy wjedzie się na mokrą drogę lub zaśnieżoną czar pryska i guma traci wszystkie właściwości. Samochód to Opel Astra 2 na bieżąco serwisowany, wszystko sprawne. Pojechałem samochodem na urlop do Zakopanego i po pierwszych poślisknieciach na gorskich trasach mialem dosc. Przez reszte pobytu auto stało na parkingu. W drodze powrotnej modlilem sie o sucha droge. Odradzam.
Malutki hyundai jest po prostu klejony do śniegu. Na sucho trochę gorzej, ale i tak dobrze.
Dobra opona w dobrej cenie
Sprawa wygląda następująco. Z braku opon o tym rozmiarze w moim mieście, wziąłem vikingi. Ku mojemu zdziwieniu opony były rewelacyjne. W śniegu gdzie inne auta stawały, mój pojazd ktory ma ponad 200km i napęd na tył był w stanie wciskać w fotel. Nigdy też się na nich nie zakopałem, choć wszystko wskazywało na to że nie ruszę. Czy bym kupił 2 raz? Bez wahania. Te opony są naprawdę ciche jak na tak dobre właściwości. Polecam
super
Dobrze trzymają się drogi zarówno na śniegu jak i suchej.
Kupiłem te opony na szybkiego bez przeglądania specjalnie rynku i się naciąłem. Jeździ się na nich KATASTROFALNIE a ceny polskich marek znacząco spadły. W tej samej cenie można już kupić znacznie lepsze – z głową.
Świetnie się trzyma drogi na suchym i jest tania. I to byloby na tyle co do zalet tej opony. Na mokrym trakcja mocno szaleje i bardzo szybko się zużywa bieżnik. Po dwóch miesiącach zeszło mi z początkowych 6 mm do 4.5. Jak tak dalej pójdzie to w lutym będę mial łyse opony. Nie polecam.
Nie jest to na pewno ekonomiczna i komfortowa opona, chociaż jeżeli chodzi o ekonomie przy zakupie to jak najbardziej. Bardzo kiepskie zachowanie na drodze, szczególnie przy gołoledzi.
Etykieta Viking Snow Tech II dla rozmiaru 205/55 R16 91 T
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C.
- Efektywność paliwowa - Model Viking Snow Tech II posiada bardzo niską kategorię F efektywności paliwowej. Opona nie powoduje obniżenia poziomu spalania ani emisji zanieczyszczeń. Produkty o niskiej kategorii często charakteryzują się nieco lepszą przyczepnością, ale są o wiele mniej ekonomiczne.
- Generowany hałas
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
(lewa kolumna oznacza miejsce w tescie)Ocena klientów
4/6