
Vredestein Quatrac 3 - test opony
Vredestein Quatrac 3 to opony wielosezonowe klasy premium, przeznaczone do samochodów osobowych. Ten holenderski model ogumienia charakteryzują maksymalne osiągi, zapewniające nadzwyczajny komfort jazdy i wysoką jakość wykonania. Wśród najważniejszych zalet Vredestein Quatrac 3 warto wymienić:
- wyjątkowo cichą eksploatację opon,
- powolne i równomierne zużywanie się bieżnika,
- atrakcyjny wygląd ogumienia.
Opony Vredestein Quatrac 3
Są to opony całoroczne, przeznaczone do jazdy na suchej i mokrej nawierzchni, śniegu i błocie pośniegowym. To dobry wybór dla posiadaczy samochodów osobowych klasy średniej, który cieszy się uznaniem szerokiego grona zadowolonych użytkowników. W 2010 roku Vredestein Quatrac 3 w rozmiarze 205/55 R15 był testowany przez magazyn Auto Express, uzyskując 4 pozycję spośród 8 sprawdzanych modeli, wśród których weryfikowano hamowanie, przyczepność i obsługę podczas poruszania się po pokrytym śniegiem jeziorze. W teście opon zimowych ADAC, przeprowadzonym w 2010 roku, rozmiar 185/65 R15 zajął dopiero 12 miejsce, wykazując jedynie wystarczające właściwości do poruszania się w najtrudniejszych zimowych warunkach.
Vredestein Quatrac 3 jest oferowany w rozmiarach od 13 do 17 cali. Należy do jednych z cichszych opon wielosezonowych, przeznaczonych do umiarkowanej jazdy głównie w miejskich warunkach. Opinie o Vredestein Quatrac 3 pokazują, że charakteryzuje go wyjątkowo atrakcyjny wygląd, podnoszący estetykę całego samochodu. Według recenzji kierowców, ten model jest bardzo miękki i elastyczny, co zapewnia dobre tłumienie nierówności napotkanych na drodze. Dobrze zachowuje się na suchej i mokrej nawierzchni, jeżeli jest używany w przemyślany, racjonalny sposób, a także nie wykazuje negatywnego wpływu na zużycie paliwa w samochodzie. Jest dość wytrzymały i stosunkowo wolno się zużywa, szczególnie, gdy jest zamontowany w lżejszych samochodach. Użytkownicy chwalą Vredestein Quatrac 3 za możliwość używania ich przez cały rok, na dobrze utrzymanych drogach.
Opony całoroczne Vredestein Quatrac 3 będą dobrym wyborem dla kierowców, którzy:
- Zwracają dużą uwagę na estetyczny wygląd ogumienia, poprawiający ogólną prezencję samochodu.
- Szukają opon miękkich i elastycznych, dzięki którym nie będą odczuwać każdej napotkanej dziury czy nierówności na drodze.
- Chcą kupić model, który nie straci swoich właściwości nawet po przejechaniu wielu setek kilometrów.
Bieżnik Vredestein Quatrac 3
Przy projektowaniu opon całorocznych Vredestein Quatrac 3 zastosowano asymetryczny bieżnik, który gwarantuje właściwe zachowanie się pojazdu w różnorodnych warunkach podczas całego roku. Jego zoptymalizowany wzór ma zmniejszać emisję hałasu generowanego przez toczące się opony. Ograniczona liczba policyklicznych węglowodorów aromatycznych w zastosowanej mieszance nadaje gumie dobre właściwości podczas zróżnicowanych temperatur. Bieżnik jest podzielony na strefę letnią i zimową, odpowiadające każda za inne osiągi. W części letniej zmniejszona ilość lameli pozwala na lepsze dociskanie opony do podłoża, a w części zimowej lamele faliste poprawiają przyczepność na mokrej drodze i na śniegu. System trzech centralnych linii bieżnika zapewnia właściwe odprowadzanie wody i błota pośniegowego.

Opinie o oponieVredestein Quatrac 3
Kupiłem nowe opony, które wytrzymały tylko 15 tys. km przebiegu… szok!
Dobry kompromis na asfalcie, na suchym lub mokrym. Dobre na drogach gruntowych
Opony kupiłem w rozmiarze 205/55/16, indeks V, wzmacniane.
Testowałem je na suchym asfalcie, na lekko mokrym (bez aquaplaningu), a także na błocie pośniegowym – acz śniegu było niewiele, spadło w nocy może z 1 cm śniegu i zaraz zaczał się topić.
Jazda odbywała się w zakresie temperatur -1- +10 st.
Jestem pozytywnie zaskoczony. Nie spodziewałem się tak świetnego trzymania.
Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że na okres przejściowy – szarugę jesienną – jest to wybór znakomity (porównanie z Dunlopów 3D zimowych i Continentali Sport letnich).
O dużym mrozie, śniegu, a także wysokich temperaturach na razie nie mogę się wypowiadać. Tym nie mniej póki co wygląda to bardzo obiecująco i cieszę się, że zdecydowałem się na te opony.
Przy okazji chciałbym zwrócić uwagę na pewną kwestię. Mówi się, że opony wielosezonowe są średnie w każdych warunkach, a przez to mniej bezpieczne. Ale przecież najwięcej wypadków zdarza się w okresach przejściowych. A właśnie wielosezownówki zapewniają w takim okresie największą wszcechstronność. Nie straszny im i lekki mróz, i temperatura powiedzmy 20 stopni – a takie wahania jesienią są normą. Jadąc np. po austrastradzie z dużą predkością przy +20 będziemy bezpieczeniejsi w wielosezonowej, niż w zimowej. Tak więc suche tabele mówią tylko część prawdy. W praktyce zaś w tych najbardziej niebezpiecznych okresach wielosezonówki gwarantują największą wszechstronność.
Wielką zaletą jest ich całosezonowość, jakkolwiek mam wrażenie, że wzrosło mi zużycie paliwa po zamontowaniu nowych. Zimą nie odróżniam przyczepności od tradycyjnych zimówek.
bez uwag
Bardzo dobre opony sprawują się świetnie kupiłbym je ponownie
Kupiłem pod koniec lata 2012. Drugi raz na pewno kupiłbym bez zastanowienia, dają radę zimą jak normalne zimówki (nie jak te najlepsze, ale nie mam z nimi problemów, ale jak ślisko to z głową, zresztą na szklance żadna zimówka się nie nada), trochę gwiżdżą na mokrym asfalcie, ale nie na każdym rodzaju nawierzchni (dla mnie to nawet pomaga, żeby uważać na drodze). W suche dni idealnie daja radę jak dobre letnie opony. POLECAM SZCZERZE! Nie wydawajcie pieniedzy na dwa komplety, kupcie te Vred.. a nie pożałujecie. A i najważniejsze – niejedną dużą dziurę zaliczyłem i nie ma bąbla ( jak w przypadku niektórych, nawet droższych!!!)
bardzo dobre opony. Dobrze trzymają się drogi
Do miasta na zimę (taką jak mamy) świetne opony. Trochę gorzej jak pada deszcz i jest mokro – bez poślizgów, ale trzeba jechać uważnie.
Na suchej nawierzchni zachowują się bardzo dobrze, nawet w ciasnych i ostrych zakrętach. Hamowanie bez zarzutu.
Hałasu nie dostrzegam.
Co do zużycia paliwa w zimie – wydaje się minimalnie więcej niż w poprzednim sezonie zimowym przy dość starych zimówkach.
W lecie opony jeszcze nie sprawdzone.
Etykieta Vredestein Quatrac 3 dla rozmiaru 205/55 R16 91 H
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C,.
- Efektywność paliwowa - Model Vredestein Quatrac 3 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Opona ma doskonałe właściwości akustyczne. Dzięki zoptymalizowanej budowie i nowoczesnej mieszance zapewnia wysoki komfort wewnątrz kabiny pojazdu. Średni poziom hałasu 68dB gwarantuje niczym nie zakłócone doznania z podróży zarówno dla kierowcy, jak i wszystkich pasażerów.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieZobacz również opony