Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Vredestein Quatrac Lite

Vredestein Quatrac Lite - test opony

Opony całoroczne Testy opon całorocznych | Kalkulator opon

Bieżnik Vredestein Quatrac Lite


Opinie o oponieVredestein Quatrac Lite


Pao_Li napisał(a):

Po licznych rozterkach wewnętrznych i zewnętrznych, pomimo odradzania przez „znawców” forumowych i znajomych założyłem komplet nowych opon wielosezonowych (właśnie Vredestein Quatrac Lite). Obserwacja stanu dróg zimą i własnego spokojnego stylu jazdy podpowiadała mi, że warto spróbować czegoś, co będzie miało bieżnik prawie letni, a gumę trochę bardziej miękką. Od września do dziś (styczeń) przejechałem na nich 12000 km. I gorącym latem i pluchą jesienną i świeżym śniegiem i suchym mroźnym asfaltem. Jest to więc już pewna baza do podsumowania. Jestem bardzo zadowolony z wyboru. Latem jeździ się jak na letnich. Nawet w upałach nie piszczą. Na mokrym świetne – i w zakręcie, i w hamowaniu. W dodatku ciche. Jesienią również bez negatywnych niespodzianek. Na zimnym i mokrym pewnie i cicho. Przyszła zima: na kopnym śniegu gorsze od normalnych zimówek. Wcześniej trzeba hamować, bo nie trzymają jak tamte (żona ma zimówki w swoim aucie, więc łatwo wyczuć różnicę). Na łuku też trzeba uważać, bo auto szybciej łapie poślizg. Podobnie jest przy głębszym błocie pośniegowym. Ale już na płytkim błocie czy mokrym (słonym) zimowym asfalcie jest lepiej niż na zimówkach. Super hamują, ciche, nic nie znosi na zakrętach. Przy ruszaniu koła nie buksują. No i świetnie na mroźnym suchym asfalcie. Biorąc poprawkę na to, że dni z kopnym śniegiem w mieście (ale też poza nim) jest najwyżej kilkanaście w roku to wybór tych wielosezonówek jest bardzo trafiony. Zamierzam raz w roku (wrzesień, jako rocznica załozenia opon) przekładać koła z tyłu na przód i jeździć. Sam jestem ciekaw na ile starczą i jak się będą zachowywać w miarę upływu czasu. Polecam te opony.

Monter napisał(a):

Opony naprawde warte swojej ceny. Samochod trzyma sie drogi, prowadzi sie pewnie, punkty hamowania zdecydowanie pozniejsze w stosunku do poprzednich (tez wielosezon, innej firmy). Jesli chodzi o snieg, nie do konca to przetestowalismy. Bo ostatnie 2 zimy praktycznie bez sniegu. Jesli chodzi o mokra i zimna nawierzchnie, jak najbardziej godne polecenia.

Micrunia napisał(a):

Zgadzam się z obszerną opinią innego użytkownika. Podczas temperatur dodatnich (lato) nieważne czy na suchym czy na mokrym opona jak letnia.
Zimą w kopnym śniegu opona gorsza od zimówek ale w żadnych warunkach nie poddaje się. Opona cały czas pracuje nawet gdy śniegu jest tyle że przykrywa oponę (celowo zjeżdzałem z kolein na nieodgarniętym parkingu w 15cm śnieg i nie zakopałem się). Trudno opisać różnicę w zachowaniu tej opony na śniegu w porównaniu do 100% zimówki. Opiszę to tak, że Quatrac Lite w kopnym śniegu odczuwalnie uślizguje się, ale ciągle pracuje ze śniegiem, gryzie i jedzie, nie wpada w pełny poślizg. Ot przez łuki przechodzi jakby po nieco większym promieniu, (minimalnie może 20-30cm…), trochę jakbyś jechał w kisielu, ale przechodzi. Szybciej włącza sie ABS. Czyli opona jest gorsza od zimówek w warunkach, do których zimówka powstała.
Dobrze jeśli kierowca potrafi wyczuć pracę opon na kierownicy i ewentalnie minimalnie odpuścuć gaz czy zmniejszyć skręt kół (kontrować nie trzeba, bez przesady:-) ).
Wg mnie opona minimalnie głośniejsza i o dziwo twardsza od poprzednich letnich (9 letnich opon).

Etykieta Vredestein Quatrac Lite dla rozmiaru 175/65 R14 82 T

E
C
69 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C,.
  • Efektywność paliwowa - Model Vredestein Quatrac Lite uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 69dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

Lewa kolumna oznacza miejsce w teście
5 Test opon całorocznych "Auto Bild" 2012 w rozmiarze 175/65 R14
9 Test opon zimowych "Auto Express" 2014 w rozmiarze 205/55 R16

Zobacz również opony