Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Vredestein Wintrac Xtreme

Vredestein Wintrac Xtreme - test opony

Opony zimowe Testy opon zimowych

Vredestein Wintrac Xtreme – nowy wymiar bezpieczeństwa

Vredestein Wintrac Xtreme to nowoczesne opony zimowe klasy premium stworzone z myślą o kierowcach, którzy cenią sobie wysoką jakość i niezawodność. Doskonale sprawdzą się w mocnych, sportowych pojazdach. Agresywny wygląd zawdzięczają współpracy projektowej z Giugiaro Design, która zaowocowała wprowadzeniem dynamicznych, sprężystych linii, które nie tylko są wyjątkowo praktyczne, ale również nadają elegancki, stylowy wygląd.  

Największe zalety opisywane przez kierowców

Główną zaletą opon Vredestein Wintrac Xtreme, na którą zwracają uwagę kierowcy jest dość niska cena i wysoka dostępność. Użytkownicy preferujący niezbyt dynamiczną jazdę głównie w niewymagających warunkach miejskich są zadowoleni z przyczepności oraz stabilizacji kierunku jazdy, która na niezbyt silnie zaśnieżonej jezdni jest zadowalająca. Plusem można również określić atrakcyjny, elegancki wygląd opony i dbałość o każdy najmniejszy szczegół. Ekolodzy docenią z pewnością fakt, że dzięki obniżeniu wagi konstrukcji (które pozytywnie wpływa na spadek oporów toczenia), zmniejszone zostało spalanie i emisja dwutlenku węgla.

Nic nie jest bez wad!

Mimo, iż producent Wintrac Xtreme opisuje opony w samych superlatywach, nie ma niestety produktów idealnych, więc i tutaj znajdą się wady. Większość użytkowników, szczególnie tych preferujących dość dynamiczną jazdę narzeka na szybkie zużycie opon, które zaczyna się już po 15 tys. przejechanych kilometrów. Spotkać się również można z opiniami iż, o ile opony świetnie radzą sobie na śniegu, o tyle gorzej przychodzi im utrzymanie przyczepności na dość mokrych nawierzchniach. Jest to dość istotna wada jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa.

Bieżnik Vredestein Wintrac Xtreme


Bieżnik, który nie zawodzi

W oponach Vredestein Wintrac Xtreme uwagę przywiązano przede wszystkim do bieżnika. Kształt litery W, który możemy zauważyć na pierwszy rzut oka, posiada właściwości samooczyszczania, co gwarantuje niezwykłą precyzję sterowania w najbardziej wymagających warunkach. Ostre krawędzie klocków zapewniają doskonałą przyczepność podczas jazdy na oblodzonej, zaśnieżonej drodze. Przy produkcji bieżnika wykorzystano technologię Optimum Silica Processing (OSP) wykorzystującą wytrzymałą mieszankę gumy z dodatkiem krzemionki, dzięki której znacznie poprawia się zachowanie opon w trudnych zimowych warunkach oraz zwiększa się przyczepność na nawierzchniach topniejących lub pokrytych wodą. Oznacza to podniesienie poziomu bezpieczeństwa i zwiększenie właściwości antypoślizgowych nawet podczas agresywnej i bardzo dynamicznej jazdy. Warto również zwrócić uwagę na konstrukcję bocznej ściany opony. Inżynierowie Vredestein szczególną uwagę poświęcili krawędziom, które zostały podwójnie utwardzone. Rozmieszczone na nich poprzeczne szczeliny o prostym kształcie oraz zygzakowate szczeliny na obwodzie bieżnika gwarantują doskonałą przyczepność oraz dobre czucie drogi. Projektanci nie zapomnieli również o zminimalizowaniu niebezpieczeństwa w czasie zjawiska aquaplaningu, kiedy to tracimy kontrolę nad kierunkiem i precyzją sterowania w związku z wodą znajdującą się pomiędzy oponą a powierzchnią po której się poruszamy. W tym celu zaprojektowano kierunkowy wzór wraz z trzema szerokimi rowkami obwodowymi, dzięki którym skutecznie odprowadzana jest nie tylko woda, ale również błoto pośniegowe, które usuwane jest za pomocą rowków z części środkowej bieżnika na boki. Nie zapominajmy także o perfekcyjnym, równomiernym rozkładzie ciśnienia dzięki któremu nie musimy martwić się o nierównomierne zużycie opony, a dodatkowo zapewnia nam redukcję szumów i drgań oraz bardzo niski poziom hałasu, nawet po dłuższym czasie użytkowania.

Bieżnik Vredestein Wintrac Xtreme

Opinie o oponieVredestein Wintrac Xtreme


Etykieta Vredestein Wintrac Xtreme dla rozmiaru 215/55 R17 98 V

C
E
69 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Efektywność paliwowa - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C.
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Model Vredestein Wintrac Xtreme uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 69dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

(lewa kolumna oznacza miejsce w tescie)
31 Test opon zimowych "Auto Bild" 2014 w rozmiarze 225/50 R17

Ocena klientów


0/6

Zobacz podobne opony