Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Vredestein Wintrac xtreme S

Vredestein Wintrac xtreme S - test opony

Opony zimowe Testy opon zimowych | Kalkulator opon

Opony zimowe Vredestein Wintrac xtreme S to projekt powstały we współpracy z włoską firmą Italdesign Giugiaro, co przełożyło się na ich wyjątkowe wykonanie. Zostały skonstruowane tak, aby umożliwić większą precyzję kierowania zarówno na mokrych i jak suchych nawierzchniach. Są dostępne we wszystkich popularnych rozmiarach od 16 do 20 cali.

 

Vredestein Wintrac xtreme S, jako następca Wintrac xtreme, został zaprojektowany z myślą o najtrudniejszych warunkach drogowych w sezonie zimowym. Doskonała przyczepność i znakomita precyzja sterowania jaką dają te opony sprawiają, że Wintrac xtreme S gwarantują bezpieczeństwo na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym, a także na mokrej jak i suchej nawierzchni.

Zastosowana technologia ISLT umożliwia ograniczenie deformacji lamelek bieżnika do minimum i zapewnia, że Wintrac xtreme S pozostaje bardzo stabilny nawet przy najwyższych prędkościach, opona oznaczona jest wskaźnikiem prędkości Y (do 300 km/h). Technologia zwiększa sztywność lameli, na przykład podczas zmiany pasa lub na zakrętach. Gdy lamele zaciskają się pod naciskiem, ramiona i środek bieżnika tworzą mocne bloki. To z kolei zapewnia większą kontrolę nad pojazdem. W skrócie technologia gwarantuje wysoką stabilność kierowania w każdych warunkach.

Imponujące osiągi, doskonała przyczepność oraz wydajność na śniegu, lodzie oraz błocie pośniegowym są kluczowymi cechami Wintrac xtreme S. Optymalna trakcja i przyczepność są zapewnione dzięki dużej liczbie lameli na bieżniku w dwóch rodzajach: blok ma proste nacięcia zapewniające maksymalną przyczepność i krótszą drogę hamowania na śniegu i lodzie, a zygzakowate lamele zapewniają doskonałą przyczepność na śliskich nawierzchniach.

 

Design Vredestein Wintrac xtreme S został opracowany w ścisłej współpracy z różnymi renomowanymi partnerami z branży motoryzacyjnej. Oprócz firmy Italdesign Giugiaro, która przyczyniła się do zaprojektowania symetrycznego, kierunkowego bieżnika, Vredestein nawiązał współpracę również z prestiżowymi firmami tuningowymi takimi jak: Carlsson Luxury vehicles company, Hamann Motorsport Company i Mansory Luxury vehicles company.

Bieżnik Vredestein Wintrac xtreme S


Bieżnik Wintrac xtreme S ma dwa dodatkowe szerokie obwodowe rowki. W połączeniu z rowkami w kształcie V na środku opony, zapewnia skuteczne odprowadzanie wody spod opony oraz bardzo dobrą przyczepność na mokrych nawierzchniach. Oprócz dobrze znanego oznaczenia M + S Wintrac Xtreme S nosi również symbol trzech płatków śniegu, dzięki czemu jest klasyfikowany jako opona zimowa. Wykorzystany surowiec do wykonania bieżnika to udoskonalona mieszanka polimerowa. W połączeniu z silanami nowej generacji zwiększa to znacznie trwałość opony. Ponadto unikalne połączenie znacznie zmniejsza opory toczenia. Dzięki temu opona jest jeszcze bardziej ekonomiczna.

Opinie o oponieVredestein Wintrac xtreme S


Tomasz Korzenioski napisał(a):

Mam napęd a tylne koła, więc szukałem opon, które naprawdę muszą sobie dobrze radzić w zimowych warunkach, szczególnie kiedy samochód jest z automatyczną skrzynią biegów. Jestem zadowolony z wyboru.

RA napisał(a):

jeździłem na wszystkich możliwych rodzajach opon, te są najlepsze

W J Couper napisał(a):

Ze względu na duży ciężar samochodu, opony nie są zbyt trwałe, ale oferują doskonały stosunek jakości do ceny i świetne osiągi.

Gm napisał(a):

Jestem zadowolony z opon – dobra marka, wykorzystuję je na każdym rodzaju drogi i niezależnie od pory roku. Jedyną wadą jest trochę szumu na suchej jezdni i w i temperaturach powyżej 10 ° / 15 °.

ESTIA napisał(a):

Wszystkie parametry jakie powinna posiadać opona zimowa jak dla mnie rewelacja.Śnieg-jak bym jechał po suchym,podobnie na błocie.Na lodzie wiadomo dobre tylko kolce ale z kontrolą trakcji spokojnie daje radę.Jedyne co na minus tej opony to daje taki dziwny odgłos jakby dyfer było słychać aczkolwiek po przejechaniu paru setek jest dużo lepiej.Niewątpliwym atutem tej opony jest też cena,opona warta każdej złotówki którą na nie wydałem.Pozdrawiam i szerokości.

Foreman napisał(a):

Oponki godne polecenia.

Sam S. napisał(a):

Dobre opony zimowe, bardzo spokojna jazda i mam na myśli to, że są ciche jak opony letnie, a nie najlepszą przyczepność na suchym (FWD). Są bezpieczne na zakrętach. Polecam je do normalnego użytku drogowego.

Radi73 napisał(a):

Zima w tym roku bardzo długo kazała na siebie czekać, ale chyba już przerabialiśmy wszystko: były oblodzenia, gołoledź, śnieg, błoto pośniegowe, deszcz ze śniegiem, mróz -14 stopni, zamiecie śnieżne, etc…. A ja ciągle nie wiem co to poślizg, uślizg, boksowanie czy jakakolwiek utrata panowania nad prowadzonym… Takie są doskonałe 🙂 Może nie wyglądają tak spektakularnie jak poprzedniczki Vredestein Wintrac Xtreme z bieżnikiem ułożonym w kształcie litery ,,W”. Są bardziej ,,pospolite” – bieżnik tworzy tzw. jodełka i układ na wskroś klasyczny ,,V”. Ale i tak wygląd jest niesamowity, przy tym świetnie się sprawdza nowatorski system ISLT – który powoduje to, że każdy klocek bieżnika maksymalnie wydajnie przylega do powierzchni, po której właśnie toczy się opona. Czyli maksymalna przyczepność – ja to czuję, choć autka nie mam najwyższej klasy, to cieszę się że się załapałem ze swoim rozmiarem 16″!!!

Gorąco polecam!!! Dla mnie po Michelin (modelu już nie pamiętam), Goodyear UltraGrip 6 i później 7+, najlepsza opona jaką w życiu miałem – zresztą to klasa wyżej!!!

Dymek napisał(a):

Co tu dużo pisać! Zrobiłem już ładnych parę kilometrów w warunkach zimowych. Ku mojemu zaskoczeniu dawno tak dobrze nie prowadziło mi się auta zimą, ponieważ nawet w trakcie gołoledzi ani razu nie doszło do utarty kontroli nad pojazdem. To jest dla mnie duży plus! Widać, że dobre opony zimowe w połączeniu z odpowiednim dostosowaniem prędkości do warunków jazdy to najlepszy sposób na bezpieczeństwo.
Dodatkowo należy wyróżnić te opony za zachowanie na terenach mocno zaśnieżonych – bardzo dobrze wgryzają się w śnieg dając doskonałą przyczepność. Do tego na 6+ zasługuje ich głośność. Są ciche niezależnie od stanu nawierzchni! Polecam, polecam i jeszcze raz POLECAM 🙂

giordano napisał(a):

fantastyczne opony na suchej i mokrej, są poza konkurencją

Etykieta Vredestein Wintrac xtreme S dla rozmiaru 205/55 R16 94 V

C
E
69 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę E,.
  • Efektywność paliwowa - Model Vredestein Wintrac xtreme S uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 69dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

Lewa kolumna oznacza miejsce w teście
4 Test opon zimowych "Sport Auto" 2015 w rozmiarze 235/35 R19
4 Test opon zimowych "Auto Bild" 2014 w rozmiarze 235/35 R19
7 Test opon zimowych "Auto Bild" 2015 w rozmiarze 225/40 R18
7 Test opon zimowych "Auto Express" 2015 w rozmiarze 225/45 R17
8 Test opon zimowych ACE 2015 w rozmiarze 225/50 R17
10 Test opon zimowych ADAC 2016 w rozmiarze 225/45 R17 H

Zobacz również opony