Continental WinterContact TS860 - test opony
Continental WinterContact TS 860 to opony od niemieckiego giganta, które zadebiutowały w 2016 roku. Są one następcami uznanego i bardzo cenionego przez kierowców modelu WinterContact TS 850. Poprzedni model był zwycięzcą większości testów w swojej klasie. Nowe opony miały za zadanie być jeszcze lepsze od poprzednika. Ich najmocniejszą stroną jest przyczepność na ośnieżonych i mokrych nawierzchniach. Należą one do średniej półki cenowej i przeznaczone są dla posiadaczy aut kompaktowych, którzy są gotowi zapłacić trochę więcej za wysoką jakość i bezpieczeństwo. U sprzedawców oferujących produkty Continental opony te występują w rozmiarach od 13 do 17 cali.
Według zapowiedzi producenta, zamiarem było stworzenie opon dostosowanych do typowych zim w Europie Środkowej, które szczególnie w ostatnich latach częściej są deszczowe niż śnieżne. Dlatego podczas tworzenia Continental WinterContact TS 860 największy nacisk położono na zachowanie opony na mokrych i oblodzonych nawierzchniach. Deszczowej i zimnej pogodzie towarzyszy bowiem często zjawisko czarnego lodu, czyli cienkiej warstwy lodu na asfalcie. Jest ono bardzo niebezpieczne, ponieważ na pierwszy rzut oka niewidoczne. Występuje w sytuacji, kiedy jest mokro, a temperatura spada w nocy poniżej zera.
Niezależne testy potwierdzają, że WinterContact TS 860 są godnymi następcami WinterContact TS 850. Na przykład w trzech testach przeprowadzonych przez ADAC w 2017 i 2018 roku zajęły pierwsze miejsce w każdym z nich. W testach tych wzięły udział opony w rozmiarach 195/65 R15, 205/55 R16 oraz opony zimowe 14 cali 175/65. Recenzenci bardzo chwalą te opony, zgodnie podkreślając świetną przyczepność, szczególnie na mokrych i ośnieżonych drogach. Jak można się domyślić po zajmowanych miejscach, minusów jest bardzo niewiele. Jeżeli jakieś uwagi się pojawiają, dotyczą one słabszych, lecz ciągle dobrych, wyników na suchych nawierzchniach i w wyższych temperaturach oraz przeciętnej szybkości zużywania się bieżnika.
Bieżnik Continental WinterContact TS860
Zapewnieniu przyczepności w takich warunkach mają służyć nowe technologie zastosowane w tych oponach. Jedną z nich jest Liquid Layer Drainage. Ma ona zwiększać przyczepność opon przy hamowaniu na lodzie. Podczas hamowania na takiej nawierzchni pod wpływem nacisku i tarcia lód topi się, tworząc cienką warstwę wody. Zmniejsza ona kontakt opon z jezdnią, dodatkowo wydłużając drogę hamowania samochodu. Rozwiązanie Continental polega na dodaniu systemu pionowych kanalików, które wspomagają usuwanie wody spod kół i kierują ją do głównych rowków odprowadzających wodę.
Drugą jest technologia Cool Chili. Na zimowych drogach, szczególnie ważna jest skuteczność hamowania, a ta w dużej mierze zależy od odpowiednich opon. Jednym z czynników, który sprawia, że jedne opony radzą sobie lepiej od drugich, jest mieszanka gumowa. W WinterContact TS 860 Continental zastosował specjalną mieszankę zapewniającą skuteczne hamowanie w każdych warunkach. Jej częścią jest elastyczna matryca polimerowa, która sprawia, że opona ściślej przylega do drogi, a także mieszanka żywic zapewniająca elastyczność opony również w niskich temperaturach.
Nie zapomniano jednak o przyczepności na śniegu. Pozostawiono kierunkowy wzór bieżnika znany z poprzedniego modelu, ale dodano do niego system Snow Curve+ mający zapewnić bezpieczne wchodzenie w zakręty na ośnieżonych nawierzchniach. Polega on na umieszczeniu dodatkowych bardzo małych rowków na ściankach zwykłych rowków bieżnika. Dzięki takiemu rozwiązaniu opony jeszcze lepiej wgryzają się w śnieg i zmniejszają prawdopodobieństwo wpadnięcia w poślizg podczas skręcania samochodem.
Opinie o oponieContinental WinterContact TS860
Bardzo pewne prowadzenie w każdych warunkach pogodowych. Warte swojej ceny. Udany zakup, polecam innym zainteresowanym.
Od zawsze mam Continental i nigdy mnie nie zawiodły czy to VW czy Citroen idealne na drodze.
Bardzo dobra opona.
Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, nawet przy szybkim pokonywaniu zakrętów.
Bardzo dobrze radzi sobie na śniegu i wodzie.
Przy zakupie opon głównie kierowałam się opiniami innych użytkowników i te opinie mnie nie zawiodły. Jestem bardzo zadowolona z zakupu. Na tych oponach jeździ się bardzo dobrze. Polecam.
Opona gwarantuje wyższy poziom bezpieczeństwa, zapewnia lesze prowadzenie oraz skuteczniejsze hamowania na mokrych, zaśnieżonych i oblodzonych drogach.
Były, są i będą to moje ulubione opony zimowe…dopóki ich nie zbabrają wymyślnym bieżnikiem lub moja pełnoletnia B piątka się nie rozsypie. Polecam!
Bardzo dobra opona klasy premium. Wachłem się między Michelin a Continentalem i nie żałuję zakupu tego drugiego.
Zbyt wcześnie by oceniać całokształt opon. Przejechałem na continentalach zaledwie 2000km. Opony względnie ciche. Skuteczność hamowania nieznacznie spadła gdyż wymieniłem na węższe opony niż miałem założone latem. Zwiększył się za to komfort resorowania. Opona poprawnie spisuje sie na suchym i mokrym. Nie miałem okazji jeździć jeszcze w warunkach śniegu i lodu.
bardzo dobre po całej zimie, nie zawiodły.
Opona bardzo dobrze sprawuje się na suchym, mokrym i na śniegu.
Opona bardzo fajna, ładnie trzyma w Alpejskim śniegu i w 4×4 ale jest stosunkowo halasliwa …
Etykieta Continental WinterContact TS860 dla rozmiaru 205/55 R16 91 H
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Continental WinterContact TS860 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieZobacz również opony