Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Dayton DW510

Dayton DW510 - test opony

Opony zimowe Testy opon zimowych | Kalkulator opon

DW510 to opony z klasy ekonomicznej wyprodukowane przez amerykańską firmę Dayton. Jest to dobry wybór dla kierowców szukających opon zapewniających bezpieczeństwo podczas jazdy w zimowych warunkach za rozsądną cenę. Przeznaczone są głównie do małych miejskich aut kompaktowych.

W 2013 roku niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Bild” przeprowadził test hamowania 50 różnych opon. Sprawdzona w nim była szeroka gama modeli reprezentująca wszystkie kategorie cenowe dostępne na rynku przeznaczone dla samochodów osobowych. Dlatego wzięło w nim udział zarówno ogumienie z klasy premium, jak i ekonomicznej. Dayton DW510 zajęły w tym zestawieniu 35 miejsce. Ten rezultat pokazuje, że są dobrym wyborem z budżetowej półki cenowej, ponieważ osiągnęły one podobne wyniki co niektóre opony klasy średniej. Te wyniki nie dziwią, ponieważ jest to uznana marka na rynku ogumienia samochodowego. Zdobyły one popularność również w Polsce. Wśród kierowców posiadających opony Dayton opinie o nich są również głównie pozytywne.

Bieżnik Dayton DW510


Są to opony kierunkowe, które łatwo rozpoznać po wzorze bieżnika w kształcie litery V. Dzięki zastosowaniu takiej rzeźby opony te są w stanie bardzo szybko odprowadzić wodę spod kół pojazdu. Zapobiega to aquaplaningowi, czyli wpadnięciu auta w poślizg na skutek powstania warstwy wody między oponami, a jezdnią. Dodatkowo taki bieżnik zapewnia również bardzo dobrą przyczepność podczas jazdy po śniegu. Z tego powodu sprawdza się on tak dobrze w warunkach zimowych, kiedy na ulicach może zalegać śnieg zarówno świeży, jak i topniejący lub kałuże wody po roztopach. Opony kierunkowe poradzą sobie w każdej z tych sytuacji.

Skuteczność Dayton DW510 opiera się nie tylko na zastosowaniu bieżnika kierunkowego, ale również na komputerowej optymalizacji jego wzoru. Dotyczy to zarówno szerokości i głębokości rowków, odległości od siebie oraz ich nachylenia. Każdy szczegół został dokładnie zaprojektowany w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników w odprowadzaniu wody podczas jazdy. Drugim bardzo ważnym parametrem, który wzięto pod uwagę, była długość drogi hamowania na śniegu i lodzie.

Podczas projektowania bieżnika zadbano również o inne ważne dla kierowców czynniki, takie jak poziom emitowanego hałasu czy nieprzyjemne wibracje samochodu podczas jazdy. Optymalne ułożenie rowków opony pozwala zminimalizować obie te niedogodności i cieszyć się przyjemną i komfortową podróżą, także na długich trasach. Innymi ważnymi cechami są wytrzymałość i żywotność. W tym modelu Dayton odpowiadają za nie między innymi usztywnione klocki bieżnika, które pozwalają znosić oponom pracę w ciężkich zimowych warunkach, również podczas jazdy po nierównościach.

Dopełnieniem odpowiedniej rzeźby bieżnika było zastosowanie dobrej mieszanki gumowej, która utrzymuje swoje właściwości w każdych warunkach. Dzięki temu opony Dayton także w ujemnych temperaturach i na śliskiej nawierzchni zachowują przyczepność do podłoża. Z kolei na suchej drodze w temperaturach dodatnich nie zużywają się zbyt szybko, zapewniając wiele tysięcy bezpiecznie przejechanych kilometrów.

Opinie o oponieDayton DW510


ds napisał(a):

miałem w poprzednim aucie, teraz w nowym

Marcin napisał(a):

Przy ujemnych temperaturach tragedia. Ślizgają się przy normalnym ruszaniu. Przy dodatnich temp. jest ok, ale przecież to opony zimowe.

MARIUSZ napisał(a):

UWAGA OPONA NIEBEZPIECZNA! BARDZO SLISKA,WPADA CIĄGLE W POŚLIZG I BOKSUJE PRZY RUSZANIU. NA MOKRYM JEST JUŻ TOTALNY DRAMAT. WŁAŚNIE SPADŁ PIERWSZY SNIEG…ODRADZAM JEŚLI OCZEKUJECIE BEZPIECZEŃSTWA.

mariusz napisał(a):

Szajs jakich mało! Uwaga opony są wręcz niebezpieczne ,bardzo bardzo śliskie na mokrym i sniegu o czym się dziś przekonałem. Gorsze od poprzednich starych już 10letnich z minimalnym bieżnikiem bridgesstone. NIEBEZPIECZNE!

grzes napisał(a):

moze w klimacie śródziemnomorskim gdzie zostały wyprodukowane (Italia) zdaja egzamin, u nas nie, na mokrej nawierzchni strach się bać, o śniegu i lodzie nie wspomnę

Szyderca napisał(a):

To tak, opony kupiłem całkiem przypadkowo tzn potrzebne były mi opony na „jutro”. Były te to takie kupiłem. Latem jeżdżę na oponach Uniroyal Rainsport1 205/50 R15. Więc tak oponka komfortowa i cicha. Fajnie wygląda. Jednak na mokrej nawierzchni niezbyt ciekawie, opony łatwo tracą przyczepność przy hamowaniu, a sprowokowanie jazdy bokiem z tylnym napędem nie stanowi większego problemu. Pojeżdżę więcej to dokonam wnikliwszych oględzin. Czekam na śnieg.

Andrew napisał(a):

Opona bardzo dobrze prowadzi samochód, bez szczególnego hałasu.

seacik napisał(a):

Opony na pewno lepsze od poprzednich fuldy montero.

srudkowski napisał(a):

Jak za tę cenę naprawdę rewelacja, w zimie super.

Magda napisał(a):

Pierwszy raz mam te opony, miały okazję sprawdzić się w ekstremalnych warunkach huraganu Ksawery, rewelacyjnie zdały egzamin. Jestem użytkownikiem auta marki PEUGEOT, jeżdżę głównie po wiejskich, mało odśnieżanych trasach, dane było mi szczęśliwie i cało dotrzeć do pracy i z niej wrócić. Polecam i z pewnością zakupię opony letnie tej marki gdy zajdzie taka potrzeba.

ATA napisał(a):

SUPER OPONKA POLECAM!!!

marek napisał(a):

Generalnie bardzo dobre opony.

Piter napisał(a):

Bardzo dobre opony w przystępnej cenie.

As napisał(a):

Opony nadzwyczaj trwałe bo po 11 latach nadal na nich jeżdżę i śladu zużycia nie widać. I to jest ich jedyna zaletą bo są bardzo niebezpieczne gdy jest mokro a o śniegu nawet nie wspomnę. Przy lekkim przyspieszaniu buksują. Przy lekkim hamowaniu ABS działa natychmiast. Wystarczy że asfalt trochę mokry. Opony są strasznie twarde pewnie dlatego się nie zużywają. Z tego też powodu występują wady o których piszę.

Etykieta Dayton DW510 dla rozmiaru

Opona w testach

Lewa kolumna oznacza miejsce w teście
35 Test opon zimowych "Auto Bild" 2013 w rozmiarze 195/65 R15 - hamowanie

Rozmiary opony Dayton DW510


  • 155/70R13 75 T
  • 185/60R14 82 T
  • 185/70R14 88 T
  • 175/70R14 84 T
  • 185/55R15 82 T

Zobacz również opony