Dayton DW510 - test opony
DW510 to opony z klasy ekonomicznej wyprodukowane przez amerykańską firmę Dayton. Jest to dobry wybór dla kierowców szukających opon zapewniających bezpieczeństwo podczas jazdy w zimowych warunkach za rozsądną cenę. Przeznaczone są głównie do małych miejskich aut kompaktowych.
W 2013 roku niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Bild” przeprowadził test hamowania 50 różnych opon. Sprawdzona w nim była szeroka gama modeli reprezentująca wszystkie kategorie cenowe dostępne na rynku przeznaczone dla samochodów osobowych. Dlatego wzięło w nim udział zarówno ogumienie z klasy premium, jak i ekonomicznej. Dayton DW510 zajęły w tym zestawieniu 35 miejsce. Ten rezultat pokazuje, że są dobrym wyborem z budżetowej półki cenowej, ponieważ osiągnęły one podobne wyniki co niektóre opony klasy średniej. Te wyniki nie dziwią, ponieważ jest to uznana marka na rynku ogumienia samochodowego. Zdobyły one popularność również w Polsce. Wśród kierowców posiadających opony Dayton opinie o nich są również głównie pozytywne.
Bieżnik Dayton DW510
Są to opony kierunkowe, które łatwo rozpoznać po wzorze bieżnika w kształcie litery V. Dzięki zastosowaniu takiej rzeźby opony te są w stanie bardzo szybko odprowadzić wodę spod kół pojazdu. Zapobiega to aquaplaningowi, czyli wpadnięciu auta w poślizg na skutek powstania warstwy wody między oponami, a jezdnią. Dodatkowo taki bieżnik zapewnia również bardzo dobrą przyczepność podczas jazdy po śniegu. Z tego powodu sprawdza się on tak dobrze w warunkach zimowych, kiedy na ulicach może zalegać śnieg zarówno świeży, jak i topniejący lub kałuże wody po roztopach. Opony kierunkowe poradzą sobie w każdej z tych sytuacji.
Skuteczność Dayton DW510 opiera się nie tylko na zastosowaniu bieżnika kierunkowego, ale również na komputerowej optymalizacji jego wzoru. Dotyczy to zarówno szerokości i głębokości rowków, odległości od siebie oraz ich nachylenia. Każdy szczegół został dokładnie zaprojektowany w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników w odprowadzaniu wody podczas jazdy. Drugim bardzo ważnym parametrem, który wzięto pod uwagę, była długość drogi hamowania na śniegu i lodzie.
Podczas projektowania bieżnika zadbano również o inne ważne dla kierowców czynniki, takie jak poziom emitowanego hałasu czy nieprzyjemne wibracje samochodu podczas jazdy. Optymalne ułożenie rowków opony pozwala zminimalizować obie te niedogodności i cieszyć się przyjemną i komfortową podróżą, także na długich trasach. Innymi ważnymi cechami są wytrzymałość i żywotność. W tym modelu Dayton odpowiadają za nie między innymi usztywnione klocki bieżnika, które pozwalają znosić oponom pracę w ciężkich zimowych warunkach, również podczas jazdy po nierównościach.
Dopełnieniem odpowiedniej rzeźby bieżnika było zastosowanie dobrej mieszanki gumowej, która utrzymuje swoje właściwości w każdych warunkach. Dzięki temu opony Dayton także w ujemnych temperaturach i na śliskiej nawierzchni zachowują przyczepność do podłoża. Z kolei na suchej drodze w temperaturach dodatnich nie zużywają się zbyt szybko, zapewniając wiele tysięcy bezpiecznie przejechanych kilometrów.
Opinie o oponieDayton DW510
miałem w poprzednim aucie, teraz w nowym
Przy ujemnych temperaturach tragedia. Ślizgają się przy normalnym ruszaniu. Przy dodatnich temp. jest ok, ale przecież to opony zimowe.
UWAGA OPONA NIEBEZPIECZNA! BARDZO SLISKA,WPADA CIĄGLE W POŚLIZG I BOKSUJE PRZY RUSZANIU. NA MOKRYM JEST JUŻ TOTALNY DRAMAT. WŁAŚNIE SPADŁ PIERWSZY SNIEG…ODRADZAM JEŚLI OCZEKUJECIE BEZPIECZEŃSTWA.
Szajs jakich mało! Uwaga opony są wręcz niebezpieczne ,bardzo bardzo śliskie na mokrym i sniegu o czym się dziś przekonałem. Gorsze od poprzednich starych już 10letnich z minimalnym bieżnikiem bridgesstone. NIEBEZPIECZNE!
moze w klimacie śródziemnomorskim gdzie zostały wyprodukowane (Italia) zdaja egzamin, u nas nie, na mokrej nawierzchni strach się bać, o śniegu i lodzie nie wspomnę
To tak, opony kupiłem całkiem przypadkowo tzn potrzebne były mi opony na „jutro”. Były te to takie kupiłem. Latem jeżdżę na oponach Uniroyal Rainsport1 205/50 R15. Więc tak oponka komfortowa i cicha. Fajnie wygląda. Jednak na mokrej nawierzchni niezbyt ciekawie, opony łatwo tracą przyczepność przy hamowaniu, a sprowokowanie jazdy bokiem z tylnym napędem nie stanowi większego problemu. Pojeżdżę więcej to dokonam wnikliwszych oględzin. Czekam na śnieg.
Opona bardzo dobrze prowadzi samochód, bez szczególnego hałasu.
Opony na pewno lepsze od poprzednich fuldy montero.
Jak za tę cenę naprawdę rewelacja, w zimie super.
Pierwszy raz mam te opony, miały okazję sprawdzić się w ekstremalnych warunkach huraganu Ksawery, rewelacyjnie zdały egzamin. Jestem użytkownikiem auta marki PEUGEOT, jeżdżę głównie po wiejskich, mało odśnieżanych trasach, dane było mi szczęśliwie i cało dotrzeć do pracy i z niej wrócić. Polecam i z pewnością zakupię opony letnie tej marki gdy zajdzie taka potrzeba.
SUPER OPONKA POLECAM!!!
Generalnie bardzo dobre opony.
Bardzo dobre opony w przystępnej cenie.
Opony nadzwyczaj trwałe bo po 11 latach nadal na nich jeżdżę i śladu zużycia nie widać. I to jest ich jedyna zaletą bo są bardzo niebezpieczne gdy jest mokro a o śniegu nawet nie wspomnę. Przy lekkim przyspieszaniu buksują. Przy lekkim hamowaniu ABS działa natychmiast. Wystarczy że asfalt trochę mokry. Opony są strasznie twarde pewnie dlatego się nie zużywają. Z tego też powodu występują wady o których piszę.
Etykieta Dayton DW510 dla rozmiaru
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście35 | Test opon zimowych "Auto Bild" 2013 w rozmiarze 195/65 R15 - hamowanie |
Rozmiary opony Dayton DW510
Zobacz również opony