Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Dunlop SP Winter Sport 3D

Dunlop SP Winter Sport 3D - test opony

Opony zimowe Testy opon zimowych

Dunlop jest firmą nieustannie kojarzącą się z innowacjami w branży oponiarskiej: w 1888 roku John Dunlop opatentował pneumatyczne opony rowerowe, zaś na początku XX w. brytyjska firma z przytupem wkroczyła w branżę ogumienia samochodowego. W latach 60-tych inżynierowie Dunlop opracowali rewolucyjną technologię zapobiegającą poślizgom hydrodynamicznym (tzw. akwaplanacja). Dzisiaj Dunlop, jako część koncernu Goodyear, dostarcza ogumienia klasy premium dla najbardziej wymagających klientów.

Opony zimowe Dunlop w skrócie oznaczają:

  • dobre prowadzenie w zimowych warunkach,
  • optymalne właściwości jezdne na suchej nawierzchni,
  • technologie zapewniające maksymalne bezpieczeństwo.

Opony Dunlop nie uznają kompromisów i zostały skonstruowane w taki sposób, aby zadowolić nawet najbardziej wymagających klientów, którzy cenią sobie dynamiczną jazdę w zimowych warunkach.

Model Dunlop SP Winter Sport 3D zapewnia najwyższą jakość i najlepsze osiągi, jak przystało na opony klasy premium. Celem brytyjskich inżynierów było opracowanie opon, które sprawdzą się we wszystkich zimowych warunkach pogodowych i zapewnią przy tym maksymalne bezpieczeństwo. Czy się udało? Pierwsze miejsce modelu Winter Sport w testach magazynów "Auto Bild" i "Auto Zeitung" zdają się potwierdzać, że owszem - mamy tutaj do czynienia z absolutną czołówką w kategorii opon zimowych.

Ilość rozmaitych technologii, jakie zastosowano w omawianych oponach Dunlop Winter Sport, może przyprawiać o zawrót głowy. Elementem, który zasługuje na szczególną uwagę, jest zastosowanie autorskiego systemu Dunlop Touch, który poprawia "czucie" drogi i wpływa na większą precyzję prowadzenia oraz kontrolę nad samochodem. Takie udogodnienia są z kolei możliwe m.in. dzięki użytej technologii MRT, która rozkłada ciśnienie pomiędzy bieżnikiem i nawierzchnią w sposób równomierny, dzięki czemu pojazd bardzo dobrze trzyma się podłoża nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych.
Kolejnym elementem opon Dunlop Winter Sport 3D jest innowacyjna mieszanka Silica-Plus, która zapewnia maksymalną kontrolę nad torem jazdy oraz krótką drogę hamowania. Taką jakość ogumienia udało się osiągnąć poprzez zastosowanie wysokiej jakości mieszanki krzemionkowej. Materiał wykorzystany do tych opon zapewnia optymalną przyczepność przede wszystkim na mokrej nawierzchni i zachowuje elastyczność nawet w bardzo niskich temperaturach. Dodatkowo zastosowano tutaj bezszwową opaskę nylonową, która nie tylko poprawia precyzję prowadzenia, ale także podnosi wytrzymałość opon na zużycie, gwarantując powolne i równomierne ścieranie się bieżnika.

Minusem omawianych opon Dunlop Winter Sport jest dosyć odczuwalny hałas, który pojawia się przy wyższych prędkościach, szczególnie, gdy temperatura na zewnątrz przybiera wartości dodatnie.

Charakterystyczne cechy Dunlop SP Winter Sport 3D:

  • technologie zapewniające dobrą trakcję i krótką drogę hamowania;
  • komfort użytkowania dzięki zastosowaniu technologii Dunlop Touch;
  • małe zużycie dzięki wzmocnionej konstrukcji i mieszance krzemionkowej;
  • odczuwalny szum przy dodatnich temperaturach w połączeniu z wyższą prędkością.

Opisywane opony Dunlop Sport dostaniemy w rozmiarach od 15 do 21 cali. Ogumienie posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake), który gwarantuje bezpieczeństwo jazdy w warunkach zimowych. Dunlop SP Winter Sport 3D wydają się odpowiednią propozycją szczególnie dla tych, którzy poszukują opon wysokiej jakości do sportowej jazdy. Jeśli preferujemy wyłącznie powolną jazdę po mieście, rozsądniej będzie się rozejrzeć za oponami tańszymi, mającymi nieco inne parametry.

Bieżnik Dunlop SP Winter Sport 3D


W tym modelu zastosowany popularny w "zimówkach" bieżnik kierunkowy. Wyposażony jest w trzy rodzaje gęstych lameli, które zapewniają przyczepność w zimowych warunkach. Bieżnik wyposażony jest w szerokie rowki, służące do odprowadzania błota i wody sprzed czoła opony, dzięki czemu ogumienie zmniejsza niebezpieczeństwo wpadnięcia w poślizg. Dodatkowo na optymalizację prowadzenia wpływa system wzajemnie blokujących się klocków 3D. Sam bieżnik jest także odporny na zużycie zarówno w niskich jak i dodatnich temperaturach.

Bieżnik Dunlop SP Winter Sport 3D

Opinie o oponieDunlop SP Winter Sport 3D


richo napisał(a):

Naprawdę świetna opona

Ocena: 6
sebass napisał(a):

Niezła opona, z dobrą przyczepnością - nieźle się trzyma na zakrętach, trochę gorzej z ostrym przyśpieszaniem na mokrej nawierzchni - koła buksują. Ale polecam.

Ocena: 5
Ireneuszek napisał(a):

opony poprawne, ale niesamowicie głośne

Ocena: 3
algan napisał(a):

Bardzo dobra opona na mokrym, blocie posniegowym, sniegu. Pewne prowdzenie i zachowanie na lukach. W przypadku suchego asfaltu niestabilnosc na lukach, troche plywa. Moze efekt nowego bieznika. Opona cicha, miekka. Chyba podwyzszone opory toczenia. Zdecydowanie polecam.

Ocena: 5
Arek napisał(a):

Jeździłem dotąd na innych... tańszych:) oponach. Po założeniu Dunlopów jedno, co zauważalne jest na pewno to wielokrotna poprawa przyczepności w zakrętach. Auto jeździ niesamowicie i nie jest to zasługa ESP ani napędu bo na poprzednich oponach przyczepność w zakrętach była.... hmmm... jako taka co najwyżej. O ruszaniu na śniegu i pokonywaniu ośnieżonych górek nie napiszę, bo sam napęd ma tu duże znaczenie. Natomiast co do hamowania, które w autach 4x4 podlega wszak takim samym prawom jak w napędach jednoosiowych postęp jest również odczuwalny. Drobna uwaga na marginesie. Opony made in Germany potrzebują dużo mniej ciężarków do wyważania niż made in Slowenia.:)

Ocena: 5
Wojtek W napisał(a):

Dałem 6 przy zachowaniu na lodzie żeby nie spadła ogólna nota, bo jak wiadomo tylko opony z kolcami spisuja się dobrze na lodzie. Opony zakupiłem niedawno w oponeo.pl. Po przejechaniu niewielkiego dystansu stwierdzam, że opony są godne polecenia. Jeżdzi się pewnie i przewidywalnie. Po oponie nie widać żadnego zużycia (na razie dystans jest mały).

Ocena: 6
Jarek napisał(a):

Opona godna polecenia, dobre zabezpieczenie przed bocznymi otarciami, cicha jak na zimówkę.

Ocena: 5
amigo2 napisał(a):

Opony nabyłem w zasadzie przypadkiem - dotychczasowe, zużyte Goodyear UG6 planowałem zastąpić UG7, ale bardzo długi czas oczekiwania wymusił zmianę, jak się okazało, chyba na plus. Od połowy grudnia przejechałem na nich ponad 20000 km, w różnych warunkach i nie mam żadnych zastrzeżeń. Na śniegu spisują się znakomicie, również na błocie pośniegowym. Bałem się, że po UG6 będzie gorzej na mokrym, szczególnie w koleinach - okazało się, że jest tak samo dobrze. Po lodzie jeżdżę wolno, bo nie mam kolców (stawiam 5, żeby utrzymać średnią). P406 nie słynie ze specjalnie ostrego układu kierowniczego, ale pewność prowadzenia na tych oponach jest wyśmienita (przynajmniej w moim egzemplarzu). Zużycie przyzwoite - powinny wytrzymać ok. 50000 km. Last, but not least - poziom hałasu jest ekstremalnie niski - wielki plus, szczególnie przy dużych dziennych przebiegach. Zdecydowanie polecam!

Ocena: 5
Piotrek napisał(a):

Bardzo dobre zimówki za umiarkowaną cenę, na pewno lepsze od dużo droższych Michelinów. Ogólnie Dunlop robi zawsze świetnie wyważone opony, które każdemu przypadną do gustu.

Ocena: 5
Jerzy Szymonek napisał(a):

Na śniegu i lodzie nie miałem okazji wypróbować.

Ocena: 4

Etykieta Dunlop SP Winter Sport 3D dla rozmiaru 205/55 R16 91H

E
C
68 dB dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Efektywność paliwowa - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę E.
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Model Dunlop SP Winter Sport 3D uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.