Goodyear EfficientGrip Performance - test opony
Letnie opony Goodyear EfficientGrip Performance zostały stworzone przede wszystkim dla posiadaczy aut osobowych z większymi silnikami.
Najważniejsze zalety opony to:
- wysoka odporność na skutki eksploatacji – dłuższa żywotność;
- zmniejszone zużycie paliwa;
- skrócona droga hamowania na mokrych, śliskich nawierzchniach.
W bardzo wielu badaniach niezależnych ośrodków czy redakcji motoryzacyjnych opony Goodyear EfficientGrip Performance zajmują miejsca na podium rankingów. W zależności od rozmiaru wydają się korzystną lub bardzo korzystną propozycją nawet dla szczególnie wymagających klientów.
Kierowcy doceniają w nich skuteczność hamowania, korzystny wpływ na ekonomię jazdy i redukcję hałasu. Opon należą do kategorii premium, jednak w przeciwieństwie do wielu innych produktów z tego segmentu zachowują swoje właściwości na dłużej. Choć hitem sprzedażowym były w 2013 roku, nadal są chętnie wybierane, także przez polskich kierowców. Nie ma w tym przypadku. Technologiczna doskonałość pozwala cieszyć się marce Goodyear zasłużoną renomą. Opony letnie Goodyear EfficientGrip Performance, to produkt godny polecenia utrzymujący swoją pozycje od paru lat.
Goodyear EfficientGrip Performance są stworzone dla kierowców, którzy szukają opon:
-
świetnie sprawdzających na mokrych i suchych nawierzchniach;
-
zwiększających ekonomiczność jazdy;
-
odznaczających się wysokim komfortem w trakcie prowadzenia auta.
Bieżnik Goodyear EfficientGrip Performance
Opony Goodyear są znane z innowacyjności i wysokiej jakości zachowywanej na każdym etapie projektowania i produkcji. EfficientGrip jest bieżnikiem, który powstał kilka lat temu, jego technologia jest wciąż stosowana. To pokazuje, jak firma doskonale odpowiada na rosnące potrzeby coraz bardziej wymagających klientów: kierowców szukających efektywności, bezpieczeństwa i ekonomiczności. Można długo wymieniać detale konstrukcji asymetrycznego bieżnika EfficientGrip, jednak już kilka najważniejszych technologii obrazuje, dlaczego warto wykorzystywać jego możliwości.
Fuel Saving oznacza oszczędność na paliwie. Jak to możliwe? Po prostu z jednej strony zadbano o unikatową mieszankę surowców tworzących ogumienie, a z drugiej – połączono je w innowacyjny sposób. Efektem jest niższy opór toczenia, a co za tym idzie – oszczędność na paliwie.
Dzięki zastosowaniu technologii ActiveBraking bieżnik skraca drogę hamowania na mokrej nawierzchni. W większości rozmiarów oceny w tym względzie są bardzo wysokie. Dzięki sporej powierzchni styku z nawierzchnią opona doskonale hamuje również na zwykłych, suchych nawierzchniach.
Kolejna technologia nazwana WearControl gwarantuje nieprzeciętną żywotność opon Goodyear EfficientGrip Performance. Lepsza przyczepność, mniejszy opór toczenia i przemyślane zbalansowanie poszczególnych parametrów to część czynników, które zadecydowały o skuteczniejszej ochronie przed skutkami eksploatacji. Nawet gdy jeździsz często i długo, bieżnik nie ściera się zbyt szybko. Jest to niewątpliwie również korzyść finansowa.
Opinie o oponieGoodyear EfficientGrip Performance
pozdrawiam
Witam, opony kupiłem wiosną 2013 miałem okazje użytkować je do października obecnego roku. Dystans zrobiony w tym czasie to ok. 25000 km opony ciche i komfortowe, nawet przy prędkościach autostradowych. Oszczędności paliwa nie zauważyłem, na mokrym radzą sobie bardzo dobrze, nawet w warunkach zimowych (nie miałem tak dobrej opony na mokre), jedynie głębszy śnieg to problem. Co do trwałości to widać zużycie tylko na osi pędnej ale powinny dać radę 80000 km. Polecam oponkę i pewnie znów zdecyduję się na ten model.
Bardzo cicha i dobrze zachowująca się na mokrym, polecam.
Bardzo dobre opony do dynamicznej jazdy zarówno w dobrych warunkach atmosferycznych, jak i podczas deszczu. Bezpieczeństwo na 6. Zdarzyła się jedna awaria – głupie najechanie na krawężnik i uszkodzenie kordu – z winy użytkownika. Jedyny mankament to zużycie – po 26 tysiącach km zostało koło 4-5 mm. Nie mam porównania bo dopiero od tego roku eksploatuje auto w tak intensywnych warunkach (ok. 150 km dziennie po szosach różnej kategorii). Zimowe również wybrałem marki Goodyear. Dodatkowy atut to dumny napis „Made in Poland”.
Opona daje poczucie bezpieczeństwa na mokrym zakręcie, a wiem co mówię bo mieszkam w terenie górzystym gdzie serpentyny to codzienna rzeczywistość w dojazdach do pracy. Ale też świetnie się zachowywała jak przyklejona na autostradach kiedy jechaliśmy do Włoch na wakacje. Jestem zdziwiony stosunkiem jakości do ceny (200 zł za taką oponę wydaje mi się naprawdę niedużo). Jedyne czego się obawiam to żywotność, ale tego jeszcze nie mogę ocenić.
Dobra jakość w przystępnej cenie
Opony jak na swoją cenę godne polecenia.
jedno słowo – rewelacja
Pierwsze wrażenie gdy założyli mi je na koła – jakie one są brzydkie łyse po bokach i głębokie wyżłobienia przez środek. W dodatku strasznie lepi się do nich brud. Kolejna sprawa to hałas – wyraźnie szumią na słabszej jakości asfalcie. Wiem może jestem trochę malkontentem. Nie neguję dobrych właściwości jezdnych tych opon i tego że może w jakimś tam promilu oszczędzają paliwo. Pytanie tylko czy warto za to płacić wyglądem i hałasem. Jeżdżę na nich dopiero od kilku dni ale jak mógłbym wybrać ponownie to szukałbym czegoś bardziej „stonowanego”.
Oceniam opony na piątkę. Chyba troszkę lepsze od poprzednich Dunlopów Sport. Co do trwałości to nie wypowiadam się bo za krótko jestem ich posiadaczem. Doskonale trzymają na zakrętach, a tego trochę się obawiałem bo wiadomo A-klasa, test łosia itp. Na umiarkowaną jazdę godne polecenia.
Witam, dzisiaj zakupiłem drugi komplet tych samych opon letnich. 185/60R14 – dla mnie cenowo są to opony tanie z racji wielkości opony, przy felgach 17 czy 19 cali miałbym duży dylemat co kupić. Różnica w cenie między najtańszymi a tymi jest znikoma. Auto Toyota Corolla E11 na wielowachaczu. Starsze opony wytrzymały 5 lat i przebiegu około 130 tys. km, zjechałem je do 1,8 mm, z uwagi na wielowachacz zostały po zewnętrznej stronie starte do drutów. Przez pierwsze 3 lata niezależnie od warunków atmosferycznych trakcja super, w ulewie aquaplaning nie występował, spokojnie jeździłem ponad 180 km/h po A1 w dużych ulewach, szybkie zmiany pasa bez wpadania w poślizgi, nie udało mi się zabuksować kołami na asfalcie, podczas hamowania ani razu nie zadziałał abs, po prostu przez pierwsze 3 lata nawet w temperaturach minusowych byłem pewien zachowania auta, na lodzie i śniegu było sporo gorzej, ale lepiej niż na 6 letnich zimówkach – wtedy kupiłem nowe zimówki, tez z Goodyera (jestem bardzo zadowolony). Będąc w szwartzwardzie chciałem poczuć się jak Hołowczyc, jazda z dużymi prędkościami gwałtowne hamowania, przy wychodzeniu z zakrętów gwałtowne dodawanie gazu, przy takiej jeździe zagotowałem płyn hamulcowy roczny, ale przyczepności nie utraciłem, w nic nie uderzyłem, dzięki hamowaniu silnikiem, ale wyścig z lambo przegrałem. Po 3 latach już musiałem na mokrym zwolnić aquaplaning występował, ale na suchym dalej opony trzymały się jezdni jak przyklejone, w zakrętach ograniczenie 50 a spokojnie jechałem ponad 100. Przy wyborze opon kierowałem się jak najlepszą przyczepnością i niskimi oporami toczenia, spalanie przy spokojnej jeździe po autostradzie 150km/h 10l gazu lub 8l benzyny. Dla mnie te opony to jest coś wspaniałego i jeszcze duży przebieg wytrzymały. Naprawdę to są bardzo dobre opony, warte swojej ceny. Osobiście uważam że opony po 5 latach od daty produkcji już nie są oponami, należy je zutylizować bo guma nie daje pewności zachowania auta – jechałem autem od brata na oponach 8 letnich dobrej firmy z dużym bieżnikiem, w Katowicach na ograniczeniu 40km/h (zjazd z dk86 na a4, już po deszczu) jadąc niecałe 30 km/h na łuku wpadłem w poślizg i zrobiłem ładne 3 piruety na 2 pasach, na szczęście nic się nie stało, na prostej opony zachowywały się wzorowo, na łukach i zakrętach auto miało tendencje do piruetów. Ostatecznie brat po tym zdarzeniu kupił nowe opony (też goodyery) i sobie chwali i wyleczył się z opon z dużym bieżnikiem ale wiekowych. Być może są lepsze opony niż te, ale za tą cenę chyba se nie znajdzie
Etykieta Goodyear EfficientGrip Performance dla rozmiaru 205/55 R16 91 V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę A, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Goodyear EfficientGrip Performance stanowi doskonały wybór dla kierowców ceniących sobie zarówno ekonomiczną, jak i ekologiczną jazdę. Może poszczycić się bardzo wysoką kategorią B efektywności paliwowej. Zminimalizowane opory toczenia pozwalają na odczuwalną oszczędność przy spalaniu paliwa, a dodatkowo sprawiają, że samochód emituje mniej spalin do atmosfery.
- Generowany hałas - Opona ma doskonałe właściwości akustyczne. Dzięki zoptymalizowanej budowie i nowoczesnej mieszance zapewnia wysoki komfort wewnątrz kabiny pojazdu. Średni poziom hałasu 68dB gwarantuje niczym nie zakłócone doznania z podróży zarówno dla kierowcy, jak i wszystkich pasażerów.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieZobacz również opony