Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Goodyear UltraGrip 9

Goodyear UltraGrip 9 - test opony

Opony zimowe Testy opon zimowych

Goodyear UltraGrip 9 – doskonała przyczepność

Goodyear to jeden z największych producentów opon i gumy na świecie. Firma, która swoją nazwę zaczerpnęła od nazwiska wynalazcy wulkanizacji Charlesa Goodyeara, powstała już pod koniec XIX wieku. Dzisiaj w ofercie amerykańskiego producenta znajdziemy opony do niemal każdego typu pojazdów, łącznie z samolotami. Goodyear UltraGrip 9 to opony klasy premium, które charakteryzują się:

  • krótką drogą hamowania na śniegu,
  • skutecznością w odprowadzaniu wody i błota,
  • żywotnością i równomiernym zużyciem bieżnika.

Opony zimowe Goodyear zaliczane są do klasy premium, a więc gwarantują najwyższą jakość i najlepsze osiągi. Omawiany model jest następcą dobrze ocenianych opon Goodyear Ultragrip 8, które charakteryzowały się wysoką sterownością oraz przyczepnością do podłoża, a także zapewniały bezpieczeństwo poprzez krótką drogę hamowania.

UltraGrip 9 posiadają wszystkie zalety poprzedniego modelu oraz kilka dodatkowych nowości, jak zupełnie nowy bieżnik wyposażony w nowoczesne klocki barkowe i głębokie lamele, które zapewniają jeszcze krótszą drogę hamowania.


Model z dziewiątką w nazwie wyposażony jest w autorską technologię 3D BIS Technology, którą mogliśmy już podziwiać w modelu UltraGrip 8. Technologia pozwala na komfortową jazdę i maksymalne bezpieczeństwo w zimowych warunkach dzięki zastosowaniu wzajemnie blokujących się klocków bieżnika, co wpływa również na krótszą drogę hamowania na śliskiej nawierzchni. Dodatkowo technologia 3D BIS gwarantuje wysoką sterowność dzięki zwiększone powierzchni styku opony z podłożem.


Podobnie jak w poprzedniej wersji, tak i tutaj znajdziemy gęste lamele i specjalnie zaprojektowane krawędzie, które gwarantują płynną reakcję opony na różne manewry, jak gwałtowne przyspieszenie lub hamowanie. Bieżnik został dodatkowo wyposażony w szerokie rowki hydrodynamiczne, które skutecznie odprowadzają wodę, zapobiegając tym samym aquaplaningowi. Opony wyposażone zostały także we wskaźnik zużycia bieżnika, który ściera się wolno i równomiernie, dzięki zastosowanej mieszance gumowej z dodatkiem żywic i olejów roślinnych.

Testowane opony Goodyear w rozmiarze 195/65R15 doskonale radziły sobie na drodze mokrej i zaśnieżonej. Jeśli doszukiwać się jakichkolwiek minusów, to za taki można uznać wysoki profil opony, sprawiający wrażenie, że samochód podczas pokonywania ostrych zakrętów nieco się przechyla. Do bardziej dynamicznej jazdy warto więc wybrać opony o większej szerokości i niższym profilu - przykładowo modelowi 205/55R16 zimowe warunki - choćby najbardziej niekorzystne - nie stanowią problemu, a dodatkowo opony zwiększają poczucie stabilności na drodze.

Charakterystyczne cechy opon Goodyear UltraGrip 9:

  • technologia 3D BIS jeszcze lepiej skracająca drogę hamowania;
  • klocki barkowe i głębokie lamele, które zwiększają przyczepność;
  • głębokie rowki, zapobiegające poślizgom hydrodynamicznym.

Opony Goodyear Ultra Grip 9 dostępne są aż w 33 rozmiarach i mają od 14 do 16 cali. Posiadają symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake), który oznacza, że spełniają surowe normy Unii Europejskiej dotyczące użytkowania opon w trakcie zimy.

Bieżnik Goodyear UltraGrip 9


Co ciekawe, opony UltraGrip 9 wyposażone są w dwa rodzaje bieżnika - z rowkiem centralnym oraz bez niego. Rodzaj bieżnika zależy od tego, jakiego rozmiaru opony wybierzemy. Oba bieżniki wyposażone są w klocki barkowe i głębokie lamele, które zwiększają przyczepność do podłoża, a także skutecznie odprowadzają wodę i błoto sprzed czoła opony. Oba bieżniki są również kierunkowe, dlatego najlepiej sprawdzą się u tych kierowców, którzy preferują zrównoważony styl jazdy.

Bieżnik Goodyear UltraGrip 9

Opinie o oponieGoodyear UltraGrip 9


GROSZI napisał(a):

Jestem w 100% zadowolony z tych opon. Raczej nie skłamię stwierdzając że lepszych opon kierunkowych z wzorem "V" w podobnej cenie nie znajdę. Trzymają się bardzo dobrze nawierzchni i są stosunkowo ciche. Spalanie też jest nieco niższe niż na poprzednich oponach innej firmy. Tak więc tylko polecać.

Ocena: 6
Łukasz napisał(a):

Goodyear starannie dopracował nowe opony autko bardzo stabilnie sie prowadzi po każdej nawierzchni drogowej. Polecam

Ocena: 6
Green napisał(a):

Polecam

Ocena: 6
benek napisał(a):

Zdecydowanie polecam

Ocena: 5
batory58 napisał(a):

Świetnie tłumią nierówności, wszelkie hałasy toczenia, nie wiem jak na zewnątrz, ale w środku samochodu prawie ich nie słyszę.

Ocena: 5
pats napisał(a):

Opony zdecydowanie warte swojej ceny. Długo się wahałem i szukałem w tym segmencie dobrych opon które posłużą dłużej niż jeden sezon i o to są. Trzymają się rewelacyjne, na suchym, na mokrym i na śniegu. Bardzo ciche, choć stosunkowo twarde. Wydawałoby się, że mają miękkie boki, ale nie odczuwałem tego na co dzień, pomimo, iż miało się wrażenie, że są "niedopompowane". Zużycie jest ale w normie przy tej wadze pojazdu i moim stosunkowo szybkim stylu jazdy. Myślę, że starczą jeszcze na conajmniej 2 sezony.

Ocena: 5
Testament napisał(a):

Jestem zadowolony. Nie były tanie te opony ale za jakość trzeba zapłacić.

Ocena: 6
Krzys napisał(a):

Szczerze polecam

Ocena: 6
Grzesiek napisał(a):

Za tą cenę bardzo polecam

Ocena: 5
Bartek napisał(a):

Przejeżdżony już kolejny sezon na tych oponach i jestem bardzo zadowolony. Bardzo możliwe, że następny komplet jaki kupię, to będą te same opony. Dobry stosunek jakości do ceny.

Ocena: 5

Etykieta Goodyear UltraGrip 9 dla rozmiaru 205/55 R16 91 H

C
C
69 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C.
  • Efektywność paliwowa - Model Goodyear UltraGrip 9 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 69dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

(lewa kolumna oznacza miejsce w tescie)
1 Test opon zimowych ADAC 2015 w rozmiarze 165/70 R14
3 Test opon zimowych ADAC 2015 w rozmiarze 205/55 R16
6 Test opon zimowych "Auto Bild" 2015 w rozmiarze 185/60 R15
2 Test opon zimowych "Auto Bild" 2015 w rozmiarze 185/60 R14
2 Test opon zimowych "Auto Motor und Sport" 2014 w rozmiarze 205/55 R16
3 Test opon zimowych "Auto Express" 2014 w rozmiarze 205/55 R16
2 Test opon zimowych "Auto Zeitung" 2014 w rozmiarze 205/55 R16
1 Test opon zimowych ADAC 2016 w rozmiarze 185/65 R15 T
5 Test opon zimowych ADAC 2018 w rozmiarze 175/65 R14
2 Test opon zimowych ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16
9 Test opon zimowych ADAC 2019 w rozmiarze 185/65 R15 T

Ocena klientów


6/6

Rozmiary opony Goodyear UltraGrip 9


  • 165/70R14 89/87 R
  • 185/65R14
  • 155/65R14 75 T
  • 185/60R14 82 T
  • 175/70R14 88 T XL
  • 175/65R14 90/88 T
  • 195/65R15 95 H XL
  • 185/65R15 88 T
  • 175/60R15 81 T
  • 185/60R15 88 T XL
  • 165/65R15 81 T
  • 195/60R15 88 T
  • 175/65R15 84 H
  • 185/55R15 82 T
  • 205/60R15 91 H
  • 205/65R15 94 H
  • 205/55R16 94 H XL
  • 195/55R16 87 H
  • 205/60R16 96 V XL
  • 195/60R16 93 H XL

Zobacz również opony