Kleber Dynaxer HP4 - test opony
Kleber Dynaxer HP4 to opony letnie francuskiej marki będącej częścią koncernu Michelin. Charakteryzują się one między innymi wysokim indeksem prędkości. Z tego powodu dobrze sprawdzą się w samochodach osobowych z mocniejszymi silnikami.
Opony Kleber Dynaxer HP4
Zostały wprowadzone do sprzedaży w 2018 roku i stanowią część obecnej na rynku od kilkunastu lat serii Dynaxer. Bezpośrednio zastępują w ofercie Klebera model HP3 z 2010 roku. Dostępne są w szerokiej gamie kilkudziesięciu rozmiarów dla felg o średnicach od 14 do 17 cali. Będą więc pasować do wielu rodzajów samochodów od małych aut miejskich do sedanów.
Podczas projektowania Kleber Dynaxer HP4 skupiono się na zapewnieniu przyczepności w każdych warunkach zarówno na suchej, jak i mokrej drodze. Dodatkowo dołożono wszelkich starań, aby opory toczenia były jak najmniejsze. Parametr ten wpływa na ilość spalanego podczas jazdy paliwa. W tym celu udoskonalono ich konstrukcję, a także zastosowano nową mieszankę gumową.
Model ten jest stosunkowo nowy dlatego nie został jeszcze przeprowadzony niezależny test opon Kleber Dynaxer HP4. Jednak w 2018 francuski koncern wykonał wewnętrzne badanie hamowania na mokrej nawierzchni. Do jego przeprowadzenia wykorzystano Volkswagena Golfa 7 TSI oraz opony w rozmiarze 205/55R16 94W. Wyniki pokazały, że ich droga hamowania jest około 13% krótsza w porównaniu do poprzednika. Opinie o Kleber Dynaxer HP4 wyrażane przez zwykłych użytkowników również są głównie pozytywne. Podkreślany jest w nich między innymi wysoki komfort jazdy.
Bieżnik Kleber Dynaxer HP4
Rzeźba podobnie jak w modelu HP3 jest asymetryczna. Oznacza to, że posiada ona inne wzory po wewnętrznej i zewnętrznej stronie opony. Ten pierwszy zapewnia większą przyczepność podczas opadów deszczu i jazdy na wprost. Natomiast drugi sprawdza się lepiej na suchej nawierzchni i w czasie pokonywania zakrętów. Takie rozwiązanie bardzo dobrze funkcjonuje podczas zmiennej wiosennej i letniej pogody, kiedy deszczowe dni przeplatają się ze słonecznymi.
Został on także dodatkowo udoskonalony w stosunku do poprzednika. Przede wszystkim w środkowej części bieżnika znajdują się teraz cztery rowki główne zamiast dwóch jak w starszej wersji. Dzięki temu woda spod kół jest usuwana jeszcze szybciej. Pozwala to na zmniejszenie ryzyka aquaplaningu, czyli poślizgu spowodowanego warstwą płynu pomiędzy oponą a jezdnią.
Opinie o oponieKleber Dynaxer HP4
albo ja ślepy jestem albo piszecie w opisie bzdury o asymetryczności tej opony
Etykieta Kleber Dynaxer HP4 dla rozmiaru
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieZobacz również opony