Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Michelin CrossClimate

Michelin CrossClimate - test opony

Opony letnie Testy opon letnich | Kalkulator opon

Koncern Michelin zaprezentował opony letnie z… homologacją zimową. Czy oznacza to rewolucję na rynku opon?

Opona nosi nazwę Michelin CrossClimate i mimo letniego bieżnika otrzymała oznaczenie 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu) oraz M+S. Michelin CrossClimate jest zdecydowanie bardziej zaawansowana technologicznie niż tradycyjne opony całoroczne. To bezkompromisowe rozwiązanie w zakresie bezpieczeństwa w każdych warunkach spotykanych latem, czego nie można powiedzieć o tradycyjnych oponach całorocznych. Model ten może być użytkowany również w krajach, gdzie opony zimowe są obowiązkowe.

Michelin CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A” przyczepności na mokrej nawierzchni zarówno w warunkach letnich, jak i zimowych. Model został już przetestowany przez organizacje TUV-Sud Product Service, DEKRA Test Center i UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one wysokie osiągi modelu CrossClimate i wykazały przewagę nad oponami całorocznymi w obszarze hamowania na suchej nawierzchni. Oprócz klasy „A” w przyczepności na mokrej nawierzchni opona uzyskuje też najlepszą ocenę (symbol jednej fali) w kategorii hałasu w etykietach. 

Dla kogo opony Michelin CrossClimate?

Wielu europejskich kierowców (wg badań aż 65%) jeździ na oponach letnich przez cały rok. Jest to niebezpieczne w szczególności na śniegu i lodzie. Zmiana opon na zimowe to dla nich kłopot lub dodatkowe obciążenie domowego budżetu.

Są też kierowcy, którzy na oponach zimowych jeżdżą przez cały rok. To również nie jest dobre rozwiązanie, bo wydłuża drogę hamowania na suchej nawierzchni przy wyższych temperaturach i zwiększa spalanie paliwa.

Michelin CrossClimate to opona zupełnie nowej kategorii. To odpowiedź na ocieplający się klimat w Europie. Model doskonale sprawdza się w warunkach letnich i okresowo zmieniających się na zimowe.

Opona została przetestowana w 7 krajach europejskich (także w Polsce), a zakres temperatur, w których ją sprawdzano wynosił od minus 30°C do plus 40°C. Jej projektowanie zajęło 3 lata, a nad pracami czuwało 150 osób. Opona przeszła ponad 1000 testów laboratoryjnych, podczas których szczegółowo sprawdzano jej elementy. Podczas testów model przejechał 5 milionów kilometrów!

Technologie opon Michelin CrossClimate

Elastyczna mieszanka bieżnika umożliwia zachowanie przyczepności na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni. Umożliwia ona również zaoszczędzenie paliwa dzięki niskim oporom toczenia. Do mieszanki została dodana krzemionka, która redukuje emisję ciepła przez Michelin CrossClimate.

Kierunkowy bieżnik posiada samoblokujące się lamele 3D. Mają one układ typowy dla opon letnich, a jednocześnie posiadają geometrię lameli stosowanych w zimówkach od Michelin. Taka złożona konstrukcja sprawia, że są pofalowane, a ich szerokość jest zmienna. Dzięki temu opony Michelin CrossClimate wgryzają się i trzymają śliskiego podłoża poprawiając trakcję, hamowanie i trzymanie w zakrętach.  

Opony Michelin CrossClimate łączą klocki bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach. Zapewnia to wysoki kontakt z powierzchnią drogi poprawiając hamowanie na suchej drodze.

Michelin CrossClimate a inne opony

Jak wypada opona Michelin CrossClimate w porównaniu do standardowych opon letnich, zimowych i całorocznych? W temperaturze 6ºC Michelin CrossClimate miała 3 m krótszą drogę hamowania od opony letniej na mokrej nawierzchni. Z kolei w temperaturze 14°C opona wykazała się 2,5 m krótszą drogą hamowania i lepszą przyczepnością na zakrętach od opony całorocznej (na mokrej nawierzchni). Również w temperaturze 14°C, ale na suchej nawierzchni, opona osiągała 5 m krótszą drogę hamowania od opony całorocznej i aż 7 m krótszą drogę hamowania w porównaniu do zimówki. 

Premiera opony Michelin CrossClimate

Nowa opona od Michelin znajdzie się w sprzedaży od maja 2015 roku. Na początku będzie dostępna w 23 różnych rozmiarach, od 15 do 17 cali. Wprowadzenie następnych rozmiarów firma Michelin zaplanowała na rok 2016. Opona została stworzona specjalnie dla kompaktowych samochodów osobowych. 

Opona produkowana jest wyłącznie w Europie (w dwóch fabrykach w Niemczech i dwóch fabrykach w Hiszpanii). 

Bieżnik Michelin CrossClimate


Opinie o oponieMichelin CrossClimate


Grzegorz napisał(a):

Opony są super służą mi jako zimowe, zachowanie na mokrym rewelacja

Marioosh napisał(a):

Może komuś się przyda opinia po 3 latach użytkowania.
Bieżnika sporo ale opona straciła swoje właściwości w zimie.
Na początku było ok ale 3 zima dla tych opon to tragedia. Trzeba mega uważać hamowanie i szybsze ruszanie na śniegu dramat.

Mjkorcz napisał(a):

Rewelacja.

Marek Czaiński napisał(a):

opony bardzo dobrze trzymają się toru jazdy, są bardzo ciche , na gruncie błotnistym dają sobie wyśmienicie radę . Na śnieg trzeba jeszcze poczekać.

Maniek napisał(a):

Opony są dobre, trochę więcej hałasują w lecie. Na tych oponach świetnie się prowadzi auto.

Wojciech. napisał(a):

Uniwersalność tych opon jest bardzo dobra. Nie miałem możliwości sprawdzenia ich na śniegu, bo zima była bez śniegu.
Przebieg dotychczasowy ok. 12,000 km.

marek002 napisał(a):

Sprawdzily sie na sniegu ( nie bylo go duzo ). Jak dla mnie opony sprawdzily sie na nawierzchni suchej, mokrej oraz na sniegu jak zimowki. Moze wynika to z tego ze opony sa nowe i bieznik nie jest zuzyty. Trudno powiedziec jak bedzie po przebiegu np.15 tys.km. Jako nowe nie widze znaczacej roznicy miedzy zimowkami zima a letnimy latem. Opona godna polecenia.

Halina F. napisał(a):

Powtórzę się jeszcze raz rewelacja opony dzięki Doradcy Oponeo z którego usług skorzystałam, jestem bardzo zadowolona nigdy nie miałam tak fantastycznych opon: cichuteńkie, wytłumiające wszystkie, jedzie się komfortowo!!!! dziękuję

kalcyt38 napisał(a):

Opony słabo radzą sobie na błocie pośniegowym – dobrze odprowadzają wodę, są głośne, po przejechaniu 1500 km spore zużycie bieżnika.

Grzegorz napisał(a):

Na pewno jest to wygodne, że nie trzeba zmieniać opon wraz z sezonem.
Zobaczymy z trwałością jak to będzie.

kriSS napisał(a):

jedyny problem to buczenie opon powyżej 130-140 km/h

alex napisał(a):

opona wyjątkowo cicha nie wiem jak inni piszą o głosnej pracy opon widocznie mają problem nie z oponami a ze swoimi starymi tanimi autami u mnie w hondzie z benz silnikiem jest cisza !!!

Etykieta Michelin CrossClimate dla rozmiaru 205/55 R16 94 V

C
A
68 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę A, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
  • Efektywność paliwowa - Model Michelin CrossClimate uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Opona ma doskonałe właściwości akustyczne. Dzięki zoptymalizowanej budowie i nowoczesnej mieszance zapewnia wysoki komfort wewnątrz kabiny pojazdu. Średni poziom hałasu 68dB gwarantuje niczym nie zakłócone doznania z podróży zarówno dla kierowcy, jak i wszystkich pasażerów.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

Lewa kolumna oznacza miejsce w teście
2 Test opon całorocznych "Auto Bild" 2015 w rozmiarze 195/65 R15
2 Test opon całorocznych "Auto Motor i Sport" 2016 w rozmiarze 215/60 R17
3 Test opon całorocznych "LArgus" 2015 w rozmiarze 205/55 R16
3 Test opon całorocznych ACE 2016 w rozmiarze 205/55 R16

Zobacz również opony