Michelin Energy Saver Plus - test opony
Energy Saver Plus to drugi model francuskiego producenta z serii opon letnich ograniczających spalanie paliwa. Został on dodatkowo udoskonalony w stosunku do poprzednika i cechuje się jeszcze lepszymi parametrami. Opinie o Michelin Energy Saver Plus są pozytywne, a użytkownicy wskazują, że oprócz niskich oporów toczenia charakteryzują się one również dobrą przyczepnością i wysoką trwałością.
Opony Michelin Energy Saver Plus
Według producenta opony te zapewniają nawet o 20% większy przebieg oraz do 60 litrów zaoszczędzonego paliwa przez cały cykl życia w porównaniu do starszego modelu. Osiągnięcie tych parametrów nie byłoby możliwe bez zastosowania odpowiednich nowoczesnych technologii. Jedną z kluczowych jest Eco ’N’ Grip. Polega ona na wzmocnieniu wiązań cząsteczek mieszanki gumowej. Skutkuje to mniejszym nagrzewaniem się opon podczas jazdy. Ten efekt z kolei przekłada się na oszczędności w ilości zużywanego paliwa, ponieważ nagrzewanie się gumy oznacza straty energii.
Drugim rozwiązaniem poprawiającym efektywność energetyczną jest dodatkowa warstwa polimerów umieszczona pod bieżnikiem. Za poprawę przyczepności odpowiada z kolei udoskonalony profil opon. Zapewnia on dokładniejsze przyleganie bieżnika do nawierzchni, przekłada się to na większą o około 10% powierzchnię styku. Większa powierzchnia styku sprawia, że droga hamowania jest krótsza w każdych warunkach, a auto lepiej trzyma się jezdni podczas wykonywania manewrów.
Testy opon Michelin Energy Saver Plus wskazują, że są to dobre opony ze średniej półki. W większości zajmują miejsca od 8 do 11, czyli w środku stawki. Tak było na przykład podczas badań ADAC 2014 w rozmiarze 175/65 R14 i ACE 2013 w rozmiarze 195/65 R15. Jednak w pojedynczych wypadkach zdarzało im się zająć dużo wyższe pozycje, na przykład w 2013 roku wygrały test ADAC w rozmiarze 185/60 R15.
Bieżnik Michelin Energy Saver Plus
Model ten wyposażony jest w bieżnik asymetryczny, oznacza to, że ma inne wzory po stronie wewnętrznej i zewnętrznej. Po stronie wewnętrznej odpowiedzialnej za zachowanie na mokrych nawierzchniach znajduje się więcej rowków poprzecznych. Ich zadaniem jest zapewnienie jak największej efektywności w odprowadzaniu spod kół wody. Współdziałają one z trzema szerokimi rowkami głównymi, umieszczonymi w środkowej części. W zewnętrznej części bloki są bardziej gładkie, co przekłada się na lepszą przyczepności na suchej jezdni. Dzięki temu droga hamowania jest krótsza. Całość rzeźby bieżnika została zoptymalizowana komputerowo.
Opinie o oponieMichelin Energy Saver Plus
Etykieta Michelin Energy Saver Plus dla rozmiaru 205/55 R16 91 V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę A, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Michelin Energy Saver Plus stanowi doskonały wybór dla kierowców ceniących sobie zarówno ekonomiczną, jak i ekologiczną jazdę. Może poszczycić się bardzo wysoką kategorią B efektywności paliwowej. Zminimalizowane opory toczenia pozwalają na odczuwalną oszczędność przy spalaniu paliwa, a dodatkowo sprawiają, że samochód emituje mniej spalin do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieZobacz również opony