Michelin Pilot Alpin - test opony
Francuski koncern Michelin jest największym producentem opon w Europie i jednym z największych na świecie. Dostarcza opony klasy premium, które są cenione ze względu na wysoką jakość i zastosowane w nich nowoczesne technologie. Ogumienie Michelin jest również wykorzystywane w sportach motorowych, na czele z rajdowymi mistrzostwami świata (WRC).
Model Michelin Pilot Alpin to opony zimowe, które zapewniają:
- bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych,
- kontrolę toru jazdy na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni,
- niższy opór toczenia, przekładający się na oszczędność paliwa.
Opony zimowe Pilot Alpin są szczególnie polecane do pojazdów z napędem na cztery koła. Odznaczają się ponadprzeciętną przyczepnością oraz krótką drogą hamowania, dzięki czemu stanowią idealne uzupełnienie dla samochodu napędzanego na obie osie.
Efekt maksymalnej przyczepności udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu dwóch typów lameli. Pierwszy z nich to lamele o dwukierunkowej budowie, które mają właściwości samoblokujące. Drugi typ odznacza się zmienną geometrią, co wpływa na stabilność toru jazdy przy dużych prędkościach. Połączenie tych dwóch technologii zapewnia doskonałą trakcję nawet w trudnych warunkach pogodowych.
Drugim elementem wpływającym na przyczepność opon z serii Michelin Pilot jest zastosowanie elastycznej mieszanki gumowej, która zapewnia optymalne osiągi poprzez zwiększoną powierzchnię styku opony z podłożem. Sekret mieszanki kryje się w zastosowaniu oleju słonecznikowego Helio Compound, który dodatkowo wzbogacono o dodatek krzemionki. Ten sam składnik znajdziemy choćby w równie wydajnych oponach Michelin Alpin 4.
Dzięki zastosowaniu takiej mieszanki w oponach, zachowujemy sterowność i kontrole nad autem nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych. Materiał, z którego wykonano ogumienie zachowuje elastyczność w szerokim zakresie temperatur, co stanowi niezwykle ważny element każdej zimowej opony.
Francuscy konstruktorzy zadbali również o odpowiednią rzeźbę opon. Układ klocków bieżnika w modelu Pilot Alpin skutecznie tłumi hałas emitowany podczas jazdy, dzięki czemu kierowca i pasażerowie mogą czuć się komfortowo we wnętrzu pojazd nawet przy dużych prędkościach. Z kolei rzeźba bieżnika skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, minimalizując w ten sposób ryzyko wystąpienia poślizgu. Warto także wspomnieć o zastosowaniu innowacyjnej mieszanki warstwy gumy pod bieżnikiem, która minimalizuje rozpraszanie energii w czole opony i zmniejsza jej opór toczenia.
Użytkownicy modelu Pilot Alpin wśród licznych zalet wymieniają komfort i bezpieczeństwo, ale także niezwykłą trwałość opon, które wystarczą na wiele sezonów.
Do najważniejszych cech Michelin Pilot Alpin należą:
- dwa rodzaje lameli zwiększających przyczepność;
- wytrzymała mieszanka gumowa, która zapewnia najwyższe osiągi;
- bardzo wysoka jakość produktu.
Opony te dostępne są w rozmiarach od 17 do 20 cali. Michelin Pilot Alpin sprawdzą się doskonale na samochodach osobowych i SUV-ach z napędem na cztery koła. Są to opony dla kierowców, którzy oczekują maksymalnego bezpieczeństwo połączonego z komfortem. Pilot Alpin zapewniają wszystkie te elementy, choć trzeba mieć na uwadze, że nie można mieć tych wszystkich udogodnień za cenę opon w klasie ekonomicznej.
Bieżnik Michelin Pilot Alpin
Bieżnik opon jest kierunkowy i ma kształt litery „V”. Rzeźba bieżnika jest asymetryczna, przy czym jedna strona odpowiada za jazdę po nawierzchni suchej i trakcję, zaś druga – jazdę po nawierzchni mokrej i odprowadzanie wody. Specjalny układ klocków bieżnika służy minimalizacji emisji hałasu.
Opinie o oponieMichelin Pilot Alpin
Opony ciche, bezpieczne i komfortowe, najlepsze na rynku. Warte swojej ceny. Sprawdziłem również PA2, są tylko lepsze na mokrym.
Dobra opona zarówno na śnieg i mokrą nawierzchnię. Uwaga na błoto pośniegowe.
opona kupiona z wyboru, na Michelinach jeżdżę od wielu lat, mimo wysokiej ceny jeździł bym na nich dalej, ale nie jest to ten Michelin co kiedyś, inne firmy, tańsze, przewyższają go jakością
Bardzo dobra opona warta swojej ceny. Idealna do bardzo szybkiej jazdy zimą. Polecam.
Jest OK
Uważam, że opony spełniają swoje zadanie, ale nie jeździłem na innych i nie mam odniesienia. Bardzo ciche, dobre na śniegu, po lodzie – musiałem uważać, bo auto waży ponad 2 tony! Jedyna wada – drgania na kierownicy przy szybkości 160-180km/h. Wiem, że trzeba wyważać opony i robiłem to bardzo często i to w różnych warsztatach, drgania jednak zawsze były. Może to cecha mojego auta, jeżeli ktoś zaobserwował podobne zjawisko, proszę o kontakt dharacz@poczta.fm
rozwalilem 1 i nie mozna dokupic. UWAZAJCIE na MICHELIN POLSKA,
od roku czasu nie dostalem swiadectwa homologacji …… a podobno maja
ISO ?
Zimowe opony Michelin sa b.dobre, letnie halasuja wiecej niz Continentaly, na razie jestem zadowolony
Nie można się do niczego przyczpić góry autostrady i grajdoły przetestowałem na nich
zdecydowanie polecam, ścieralność prawie żadna, przyczepność super
Etykieta Michelin Pilot Alpin dla rozmiaru 235/65 R18 110H
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę E,.
- Efektywność paliwowa - Model Michelin Pilot Alpin uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70 dBdB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście8 | Test opon zimowych "Sport Auto" 2009 w rozmiarze 225/45 R17 |
Zobacz również opony