Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Michelin Pilot Alpin 4

Michelin Pilot Alpin 4 - test opony

Opony zimowe Testy opon zimowych | Kalkulator opon

Michelin Pilot Alpin 4 to opony zimowe z segmentu premium, nagradzane miejscami na podium w prestiżowych testach niemieckich czasopism motoryzacyjnych. Szczególne osiągi potwierdzają liczne pozytywne opinie wystawiane przez użytkowników.

Najważniejsze zalety ogumienia Michelin Pilot Alpin 4 to:

  • atrakcyjny, nowoczesny wygląd;

  • skuteczne wytłumienie hałasów;

  • korzystny stosunek jakości do ceny.

Opony Michelin Pilot Alpin 4

Michelin Pilot Alpin 4 to popularne ogumienie z segmentu premium, czyli model przeznaczony dla samochodów osobowych, dostępne w rozmiarach od 17 do 20 cali.

Asymetryczny bieżnik został zastosowany, żeby zapewnić kierowcom maksimum bezpieczeństwa w niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Z przeprowadzonych badań wynika, że na tle konkurencyjnych opon droga hamowania jest krótsza o kilka metrów zarówno na mokrej, jak i zaśnieżonej nawierzchni. Przy niekorzystnej sytuacji na drodze 3-4 metry mogą zadecydować o zderzeniu z innym pojazdem, naturalną przeszkodą lub pieszym.

Dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu opony uzyskano cenną z punktu widzenia kierowcy stabilność, nawet podczas manewrów wykraczających poza miejski standard. Przyczepność jest zdecydowanie mocną cechą tych opon. Gwarantują bezpieczną jazdę w każdych zimowych warunkach: oblodzenie, zaśnieżeniem czy też zabłoceniem.

Michelin Pilot Alpin 4 są stworzone dla kierowców, którzy:

  • chcą kupić zimowe opony premium w korzystnej cenie;

  • cenią przede wszystkim stabilność i przewidywalność;

  • podróżują autem osobowym także poza miastem.

Bieżnik Michelin Pilot Alpin 4


W oponach koncernu Michelin zastosowano bieżnik asymetryczny. Z praktycznego punktu widzenia ważnym posunięciem okazało się zagęszczenie rozmieszczenia lameli, które zwiększają przyczepność w warunkach niekorzystnych warunkach na drodze. Wśród technologii, o których nie sposób nie wspomnieć, na pierwsze miejsce wysuwa się system StabiliGrip. Trójwymiarowe lamele rozmieszczone pod różnymi kątami spisują się znakomicie na lodzie, a przy okazji błyskawicznie osuszają bieżnik. Przekłada się to na bardziej precyzyjne prowadzenie auta.

Do produkcji opisywanej opony posłużyła technologicznie zaawansowana mieszanka o nazwie Helio Compound. W jej składzie znajdują się między innymi krzemionka oraz olej słonecznikowy. Ma to to bezpośrednie przełożenie na elastyczność w warunkach obniżonej temperatury i na zwiększenie kontroli kierowcy nad pojazdem.

Marka, która słynie z produkcji ogumienia dla wszelkiego rodzaju pojazdów (od rowerów po samoloty). Nowoczesny bieżnik doskonale tłumi hałas, sprawdza się na mokrej i suchej nawierzchni, nie ściera się szybko nawet przy częstym podróżowaniu i sprawia wrażenie przewidywalnego. Kierowcy potwierdzają, że z tym kompletem zimowych opon jeździ się bardzo bezpiecznie.

Opinie o oponieMichelin Pilot Alpin 4


Łukasz Domański napisał(a):

Śmiało mogę polecić

bakcox1 napisał(a):

Opony naprawdę warte swojej ceny. Polecam

Tom napisał(a):

W deszczu i temperaturach poniżej 7 ° C opony są dobre, ale gdy temperatura jest wyższa przyczepność się pogarsza. Szczególnie na suchej nawierzchni rozczarowujące.

Manlio napisał(a):

Dobre opony podczas codziennego użytkowania, w sporcie i na długich trasach autostradowych podczas wyjazdów weekendowych. Szkoda, że ​​nie mogliśmy sprawdzić ich na obfitym śniegu.

Kciukuczek napisał(a):

Witam. Na taką jazdę po mieście i czasem trasa jest Ok! Cóż więcej pisać, moje oceny chyba mówią same za siebie, a druga sprawa to, że Nokian WR A4 kupił ten bieżnik kropka w kropkę od Michelina to świadczy że nie był taki do bani 😉 Mogę polecić.

Enri napisał(a):

Od lat kupuję opony Michelin. Darzę tą markę zaufaniem, ponieważ do tej pory nie miałem zastrzeżeń do ich produktu. Wychodziłem z założenia – wyższa cena = wyższa jakość i brak problemów. Niestety opony, które kupiłem mają jedną denerwującą cechę – odczuwalne drgania – tak jakby drobny kamyk wpadł w bieżnik. Pomimo sprawdzenia kół, przekładania ich miejscami, wyważenia, sprawdzenia geometrii – nie udało mi się tego efektu wyeliminować. Przedmiotowa wada nie występuje w letnim komplecie. Niestety muszę z tym żyć i wybrać coś innego następnym razem.

Marek napisał(a):

kupiłbym ją ponownie

Łukasz J. napisał(a):

Michelin od lat produkuje najlepsze opony i tak pozostało. Tłumienie nierówności i hałasu to najwyższy możliwy poziom. Polecam, warto wydać kilka złotych więcej, ale mieć pewność, że kupiliśmy produkt o wysokiej jakości z którego jesteśmy zadowoleni w pełni.

michalak napisał(a):

dobry stusunek ceny do jakości

Stanisław B napisał(a):

Cena do jakości zadowalająca. Polecam gdyż nic rozsądniejszego na rynku nie znajdziecie.

Etykieta Michelin Pilot Alpin 4 dla rozmiaru 215/45 R18 93 V

E
C
70 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C,.
  • Efektywność paliwowa - Model Michelin Pilot Alpin 4 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

Lewa kolumna oznacza miejsce w teście
2 Test opon zimowych "Sport Auto" 2015 w rozmiarze 235/35 R19
2 Test opon zimowych "Auto Bild" 2014 w rozmiarze 235/35 R19
2 Test opon zimowych "Auto Bild Sportcars" 2012 w rozmiarze 225/40 R18
3 Test opon zimowych "Sport Auto" 2012 w rozmiarze 225/40 R18
3 Test opon zimowych "Auto Motor und Sport" 2011 w rozmiarze 205/55 R16
4 Test opon zimowych "Auto Bild" 2015 w rozmiarze 225/40 R18

Zobacz również opony