
Michelin Pilot Alpin PA3 - test opony
Bieżnik Michelin Pilot Alpin PA3

Opinie o oponieMichelin Pilot Alpin PA3
Dobre opony, sprawdzają się w okresie jesienno-zimowym.
Polecam – bardzo dobry stosunek jakości do ceny
Część ocen oczywiście na wyrost. Po założeniu napiszę więcej szczegółów.
Nie najgorsza oponka. Lepsza niż moje poprzednie Dunlopy Sport
świetne opony, samochód trzyma się jak przyklejony. Test ataku zimy na początku roku przeszły w 100% Warto dopłacić do wersji XL – nie widać śladów zużycia.
Dobrze trzyma się drogi zarówno na suchym jak i mokrym. Na błotku i śniegu też OK. Świetna w warunkach zimowych na autostradzie, ale w górach też spokojnie daje radę. Natomiast uważam, że ściera się trochę za szybko. Już drugi sezon był zancząco gorszy od pierwszego – zwłaszcza na śniegu. Każdorazowo po ok.15 tys w sezonie. 2 sezony na oponkę to trochę mało przy jej cenie. Ale trudno.
jeśli znajdziesz jakieś wady tej opony – to prawdopodobnie nie znasz się na oponach! są super!
wszystko co najlepsze z michelina
Oponki naprawdę super!
Mam poprzednią oponę Pilot Alpin A2 na E class i starsza wersja jest niestety lepsza od A3. Problem leży chyba w tym „słonecznikowym” komponencie dodanym do A3.Na mrozie pozwala to może zachowac większą elastyczność, ale… Opona po prostu jest „śliska” na suchym.
Etykieta Michelin Pilot Alpin PA3 dla rozmiaru 245/45 R17 99V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę E,.
- Efektywność paliwowa - Model Michelin Pilot Alpin PA3 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście6 | Test opon zimowych "Auto Bild" 2011 w rozmiarze 225/40 R18 |
Zobacz również opony