Michelin Pilot Sport 4 - test opony
Michelin Pilot Sport 4 to nowoczesny model klasy premium, zaprojektowany przez jednego z największych na świecie producentów. Oferuje maksymalne osiągi i komfort użytkowania, które zapewniły mu doskonałe noty w wielu specjalistycznych rankingach. Do jego najważniejszych zalet należą:
- stabilność i przewidywalność na każdym typie nawierzchni,
- precyzyjne i ekspresowe reakcje na ruchy kierownicy,
- skuteczne odprowadzanie wody, wpływające na znakomitą przyczepność i zniwelowane ryzyko aquaplaningu.
Opony Michelin Pilot Sport 4
Letnie ogumienie Michelin Pilot Sport 4 to najlepszy wybór dla wymagających posiadaczy sportowych samochodów, którzy chcą w pełni korzystać z ich osiągów nawet przy gorszej pogodzie. Model ten jest oferowany w rozmiarach od 16 do 21 cali, gwarantując maksymalne bezpieczeństwo nawet w przypadku dynamicznej jazdy.
Testy opon Michelin Pilot Sport 4 odbywały się 18 razy na przestrzeni lat 2016-2020. Omawiany model zwyciężył w nich aż 11 razy. Wśród najważniejszych ocen warto wymienić notę wzorową, przyznaną przez Auto Bild w 2011 roku dla wymiaru 245/40 R18, w 2019 roku dla wersji 225/45 R17 oraz w 2020 dla modelu 245/45 R18. Pilot Sport 4 został także wielokrotnie wyróżniony jako szczególnie polecany przez organizacje TCS, OAMTC, Auto, Motor und Sport czy Sport Auto.
Opinie o Michelin Pilot Sport 4 podkreślają, że jest to rewelacyjna opona do dynamicznej i agresywnej jazdy, która zapewnia najwyższą precyzję prowadzenia i doskonałą trakcję. Świetnie sprawuje się na suchej i mokrej drodze, gwarantuje efektywne hamowanie, a dzięki optymalnej twardości perfekcyjnie trzyma się w zakrętach. Jest stosunkowo cicha, a użytkowana w rozsądny sposób – zachowuje trwałość i estetyczny wygląd przez długi czas.
Opony Michelin Pilot Sport 4, będące następną wersji Pilot Sport 3, to najlepszy wybór dla osób:
- poszukujących ogumienia o maksymalnych parametrach, dedykowanego do sportowej jazdy,
- wymagających doskonałej przyczepności i skróconej drogi hamowania w każdych warunkach,
- chcących nabyć trwałe i odporne na uszkodzenia opony, które nie stracą swych osiągów wraz z upływem czasu.
Bieżnik Michelin Pilot Sport 4
Maksymalne korzyści z użytkowania modelu Pilot Sport 4 wynikają ze starannie dopracowanej budowy jego asymetrycznego bieżnika. Liczne nacięcia i duże rowki obwodowe skutecznie osuszają oponę, a technologia Dynamic Response zapewnia precyzyjne reakcje na ruchy kierownicy. Bieżnik natychmiastowo dopasowuje się do typu nawierzchni, a zwiększona powierzchnia styku z jezdnią poprawia stabilność i przyczepność. Nowoczesna mieszanka z elastomerami i krzemionką jest wyjątkowo trwała, zwiększając odporność na uszkodzenia i ścieranie oraz optymalizując najważniejsze parametry tego ogumienia.
Opinie o oponieMichelin Pilot Sport 4
Jeżdżę na takich oponach na aucie MB Vito 20017r o rozmiarze 225/55/17 od ponad 15000km świetnie się sprawują w deszczu , długość hamowania wyśmienita lecz jedynym mankamentem jej jest podatność na uszkodzenia boczne typu krawężnik .
Niepokoiło już to mnie w momencie zakupu lecz jak kilkukrotnie przytuliłem się do krawężnika cofając autem a w Polsce krawężniki są jakie są pozdzierałem felgi a raz przeciąłem oponę !!! .
Proszę zwrócić uwagę jak płaska jest krawędź boczna zewnętrzna , w ogóle nie chroni felgi .
Zużycie opony po tym przebiegu normalne lecz boczne krawędzie już ząbkują co jest zauważalne przy maksymalnym skręcie w lewo lub prawo .
Na pewno nie kupię więcej tych opon ze względu na krawędź opony .
Pozdrawiam,
Stanisław
Nie wiem kto daje tym oponom tak wysokie opinie. Posiadam je w Peugeot 508 235/45r18. Podsumować mogę je jednym słowem. DRAMAT!. Start automatem z pedałem gazu mocno wciśniętym jest wręcz niemożliwy, nawet na suchej nawierzchni. 200KM to moc nie do przerobienia dla tych opon. Bardzo słaba przyczepność na deszczu. Po 30 tysiącach kilometrów wyglądają jakbym miał je 5 sezonów. Poprzednio jeździłem na vredestein ultrac sessanta i niestety nie ma żadnego porównania tych opon. Naczytałem się super opinii "dynamiczych kierowców" które nijak mają się rzeczywistości. Stanowczo odradzam. 800 zł za oponę która jest wyłącznie cicha to stanowczo za dużo.
Etykieta Michelin Pilot Sport 4 dla rozmiaru
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście1 | Test opon letnich Autobild 2019 w rozmiarze 225/45 R17 | 2 | Test opon letnich ADAC 2020 w rozmiarze 225/40 R18 | 3 | Test opon letnich 2020 Autobild w rozmiarze 245/45 R18 |
Zobacz również opony