Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Michelin Pilot Sport Cup 2

Michelin Pilot Sport Cup 2 - test opony

Opony letnie Testy opon letnich

Michelin Pilot Sport Cup 2 to opony wyścigowe od francuskiego koncernu przeznaczone dla samochodów o bardzo wysokich osiągach. Cechują się bardzo wysoką przyczepnością i precyzją prowadzenia, także przy dynamicznej jeździe z dużą prędkością. Stosowane są jako część oryginalnego wyposażenia w sportowych autach, takich jak: Ferrari 458 Speciale, Mercedes SLS AMG Black Series i Porsche 918 Spyder.

Opony Michelin Pilot Sport Cup 2

Osiągi te zawdzięczają nowoczesnym technologiom, użytym do ich produkcji. Jedną z nich jest Track Longevity 2.0, która polega na wzmocnieniu zewnętrznych barków opony w celu zwiększenia ich wytrzymałości. Drugą ważną technologią, jaką w nich zastosowano, jest Bi-Compound, czyli zastosowanie dwóch różnych mieszanek gumowych na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika. Po stronie zewnętrznej użyto bardziej miękkiej mieszanki odpowiadającej za wysoką przyczepność zwłaszcza podczas wchodzenia w ciasne zakręty. Natomiast po wewnętrznej guma jest sztywniejsza, co poprawia precyzję prowadzenia i kontrolę toru jazdy.

Dodatkowo opony te opasane są włóknem aramidowym. Materiał ten jest bardzo lekki, ale cechuje się dużą wytrzymałością i odpornością na rozciąganie. Jest pięciokrotnie mocniejszy od stali o tej samej masie. Włókno to umieszczone pod bieżnikiem opina całą konstrukcję opony. Dzięki czemu zachowuje ona swój pierwotny kształt i doskonale przylega do drogi nawet przy bardzo dużych prędkościach.

Ogumienie to zostało zaprojektowane z myślą o jeździe na torze, ale jednocześnie posiada homologację na poruszanie się po drogach publicznych. W obu przypadkach opinie o Michelin Pilot Sport Cup 2 są bardzo dobre. W 2013 roku Porsche 918 Spyder na tych oponach pobiło rekord toru Nürburgring przejeżdżając go w czasie 6:57. Również  testy opon Michelin Pilot Sport Cup 2 przeprowadzone przez niezależne organizacje w warunkach drogowych wypadają pozytywnie. W sprawdzianie przeprowadzonym przez "Australian Motor" w 2015 roku w rozmiarze 235/35 R19 zajęły one 2 miejsce.

Bieżnik Michelin Pilot Sport Cup 2


W Pilot Sport Cup zastosowano bieżnik asymetryczny. Przy krawędziach umieszczone są rowki poprzeczne, a w środkowej części znajdują się trzy rowki główne odpowiadające za odprowadzanie wody. Jednak nie są one umiejscowione idealnie na środku. Zewnętrzny brzeg jest znacznie szerszy, aby zapewnić lepszą przyczepność podczas wchodzenia w zakręty. Dodatkowo w porównaniu do poprzedniej wersji, czyli Michelin Pilot Sport Cup bieżnik został pogłębiony o 20%,aby poprawić osiągi i bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach.

Bieżnik Michelin Pilot Sport Cup 2

Opinie o oponieMichelin Pilot Sport Cup 2


Vvoojj napisał(a):

Kleją niesamowicie Szkoda, że nie bylo ich w porzadanym rozmiarze na przednią oś Roznica miedzy wczesniejszymi p zero nero jest niesamowicie duza Polecam

Ocena: 6
Marcin_ napisał(a):

Opona - super

Ocena: 5
Marcin_ napisał(a):

Bardzo dobra opona, chyba najlepsza na jakiej jeździłem. Czasy na Torze Poznań podobne do semislicka.

Ocena: 5
Jacek Gdynia napisał(a):

Opony bardzo dobre na szybkie przeloty w suche dni.

Ocena: 4

Etykieta Michelin Pilot Sport Cup 2 dla rozmiaru 215/45 R17 91 Y

E
C
70 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę E.
  • Efektywność paliwowa - Model Michelin Pilot Sport Cup 2 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.