Michelin Primacy HP - test opony
Opony Michelin Primacy HP to jedne z najczęściej seryjnie montowanych „gum” w nowych autach. Ten niezwykle popularny model okazał się hitem sprzedażowym francuskiej marki. Chwalą go użytkownicy oraz eksperci testujący właściwości jezdne i bezpieczeństwo opon. Ogumienie marki Michelin jest zaliczane do klasy premium. Warto wiedzieć, iż niektóre z opon francuskiego producenta są wytwarzane w polskiej fabryce w Olsztynie.
Opony Michelin Primacy HP
Producent chwali się, że zaufało mu wielu producentów aut na całym świecie. Model Michelin Primacy HP to oryginalne wyposażenie ponad 150 modeli samochodów. Jest polecany do pojazdów klasy średniej i wyższej, a w szczególności do samochodów z mocnymi silnikami. Opony są dostępne w rozmiarze od 16 do 19 cali. Primacy HP to przypadną do gustu każdemu miłośnikowi dynamicznej jazdy i szybkiego wchodzenia w zakręty. Asymetryczna konstrukcja bieżnika doskonale radzi sobie z odprowadzaniem wody, dzięki czemu opona zachowuje swoje właściwości nawet na mokrej nawierzchni. Francuski producent zastosował w modelu Primacy HP najnowsze technologie będące wynikiem wieloletnich testów i ogromnego doświadczenia w branży.
Sztywna konstrukcja Primacy HP zapewnia optymalną pracę opony. Zapewnia to przedłużoną żywotność opony, a także doskonałe prowadzenie i hamowanie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Zwiększona liczba mostków oraz masywne klocki bieżnika wpływają na równomierne rozłożenie nacisku opony na asfalt, dzięki czemu zwiększa się bezpieczeństwo jazdy.
Opony Michelin Primacy HP zostały wykonane z zaawansowanej mieszanki krzemionkowej o nazwie Elasto Sport. Użycie tych składników zaowocowało lepszym trzymaniem się drogi oraz znaczącym skróceniem drogi hamowania na mokrych drogach. Francuski producent przedstawił badania, w których udowodnił, iż model Michelin Primacy HP ma o 2 metry krótszą drogę hamowania od swojego poprzednika – modelu Michelin Pilot Primacy.
Biorąc pod uwagę opinie o oponie Michelin Primacy HP, można stwierdzić, iż większość użytkowników chwali sobie produkt francuskiego producenta. Kierowcy podkreślają przede wszystkim pewność prowadzenia oraz możliwość stosunkowo szybkiego pokonywania zakrętów na mokrej drodze. Użytkownicy polecają je do spokojnej jazdy w mieście i dynamicznej poza terenem zabudowanym. Czytając opinie o Michelin Primacy HP, można dojść też do wniosku, że ich zaletą jest komfort jazdy oraz umiarkowana emisja hałasu.
Opony Michelin Primacy HP przetestowało wiele uznanych w Europie magazynów motoryzacyjnych. Prezentowany model zdobył pierwsze miejsce w teście przeprowadzonym przez ADAC w 2009 roku oraz trzecie w rankingu sporządzonym przez niemiecki Auto, Motor und Sport. Eksperci zwrócili przede wszystkim uwagę na:
- Świetną przyczepność
- Dobre odczuwanie drogi
Na plus zaliczali też:
- Precyzję prowadzenia,
- Krótką drogę hamowania,
- Niewielkie opory toczenia.
Bieżnik Michelin Primacy HP
Tak jak w wielu innych modelach opon letnich, tak i w Primacy HP zastosowano asymetryczny bieżnik. Zadaniem wewnętrznej strefy jest odprowadzanie wody podczas deszczu, zewnętrzna natomiast odpowiada za zachowanie jak najlepszej przyczepności podczas dynamicznych manewrów na suchej drodze. W oponach Michelin Primacy HP zastosowano specjalny układ rowków, którego zadaniem jest tłumienie hałasu oraz wibracji przenoszonych na karoserię samochodu. Wpływa to na komfort jazdy, zwłaszcza przy wyższych prędkościach na równej nawierzchni.
Opinie o oponieMichelin Primacy HP
Opony sprawują się dobrze. Moja jazda spokojna w okresie zimy używam opon zimowych. Nie mogę powiedzieć złego słowa.
Co do samych własciwości jezdnych opony nie mam dużych zastrzeżeń bo na suchym jak i mokrym zachowuje się poprawnie. Natomiast jeśli chodzi o komfort tych opon (który wielu sprzedawców i jak sam producent zachwala) to już jest dramat !!! Te opony wcale nie są ciche. Założone 4szt nowe , produkcja 08 tydzień 2011 (auto w 100% sprawne żeby nie było). Od samego początku po założeniu od 40km/h szumią .Wraz ze wzrostem prędkości coraz bardziej. Naprawdę jest to dość uciązliwe chyba że się zgłośni radio. Zimowych używam Dunlop WinterSport 3D które są opnami kierunkowymi a są o niebo cichsze a żekłbym że nawet wcale ich nie słychać w stosunku do tych letnich Michelinów. Przestrzegam przed tak zwanym komfortem jazdy w wykonaniu opon firmy Michelin. Nie mogę się doczekac kiedy się zetrą i będe mógł kupić jakieś inne. Wcześniej używałem Toyo Proxes TR1 i były cudowne choć jodełka w ogóle nie było ich słychać.
W eksploatacji jestem z tych opon bardzo zadowolony.
Z moim vanem spisuje się fenomenalnie. ABS – czyli absolutny brak szumu toczenia, fenomenalna trakcyjność. Co do wypominanego pływania na łukach to trudno mi się wypowiedzieć, ponieważ moje auto nie jest raczej przeznaczone do ekstremalnych zachowań. Mam taki swój wskaźnik jazdy po jednym łuku, jeżdżąc do pracy . Ten łuk pokonuję z prędkością 125km/h i jest to najwyższa prędkość, jaką kiedykolwiek osiągnąłem samochodem przez 15 lat. I nie czuję, aby auto pływało na oponach lub stawało obok balonów. W każdym razie w nowym aucie po 17 tysiącach nie wiem jak działa ABS. I nie jeżdżę flegmatycznie, raczej roztropnie. Dla mnie te opony to rewelacja! Na zimę kupuję sprawdzone już Conti 810
Cena równa do jakości, która jest najwyższa, 205/55R16 świetnie się trzyma drogi, jest cicha i solidna, Polecam.
Świetne opony, auto rewelacyjnie trzyma się nawierzchni nawet przy dużych prędkościach. Najlepsze opony a stosunku cena/jakość.
Jak na tak zacną markę opony te są co najwyżej średnie. Niezłe na suchej nawierzchni, ciche i komfortowe. Jednak na mokrym ledwo przeciętne. Mam dość wysoki moment obrotowy 340 Nm. Ta opona w porównaniu do poprzedniego Bridgestona ER 300 Ecopia i Continentala ContiPremiumContact 2 wypada blado na mokrym asfalcie zarówno przy ruszaniu, hamowaniu czy w łuku. Powiem szczerze choć były stosunkowo drogie, nie czuje się z nimi wystarczająco pewnie. Zaletą tej opony jest dość niska ścieralność. Bridgestone i Conti zużywały się w oczach.
Może któryś z innych modeli Michelin np. Primacy 3 lub Energy Saver + są lepsze na mokrym.
Mam Michelinki na przodzie, polecił mi je mój gumiarz. Wszystko jest ok opona dobra ma jeden minus od 120km/h jej poziom hałasu diametralnie wzrasta. Mam Mondeo TDCI silnik głośny, ale te opony są jeszcze głośniejsze. Kolejnych nie kupie! A te najprawdopodobniej odsprzedam i zamontuję coś cichego.
Opona dobra na suchą i mokrą nawierzchnię. To jedyna zaleta tej opony.
Dalej same wady:
– bardzo wysoka cena,
– bardzo głośna,
– bardzo szybko się zużywa (ściera).
Opony fabrycznie zamontowane w Citroenie C5, starły się całkowicie po przejechaniu dystansu 70 tyś. km w ciągu 3 sezonów – jazda odbywała się głównie po autostradach i drogach szybkiego ruchu – to ok. 80% przebiegu opony, zaś 20% to jazda miejska po dobrych, asfaltowych drogach w dużych miastach.
Nie polecam ze względu na bardzo wysoką cenę i jednocześnie niską trwałość – bardzo szybkie zużycie.
Druga edycja tych opon na mojej Mazdzie 6 (USA). Gdybym nie był zadowolony – to bym nie powtórzył zakupu.
Etykieta Michelin Primacy HP dla rozmiaru 205/55 R16 91 V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Michelin Primacy HP uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teście5 | Test opon letnich "Autocar" 2010 w rozmiarze 205/55 R16 - FWD |
Zobacz również opony