Nokian Tyres WRG2 - test opony
Bieżnik Nokian Tyres WRG2
Opinie o oponieNokian Tyres WRG2
Oponki są fajne szczególnie na śniegu i błocie oraz na mokrej nawierzchni. Na suchej także, tylko trochę słychać jakby świst z tych opon ale niewielki. Ogólnie są ok.
Naprawdę niezłe opony za niezłą cenę. Już dwie zimy jesteśmy razem:) i ani razu mnie nie zawiodły. Nie są głośne, ładnie się zachowują przy hamowaniu. Jestem bardzo zadowolony.
Bardzo dobrze zachowują się przy jeździe na wprost nawet przy gwałtownym hamowaniu na błocie pośniegowym, gorzej gdy trzeba pokonać rondo, czuć że zarzuca samochodem już przy niewielkich prędkościach i co najdziwniejsze, że efekty te potrafią występować już przy mokrej nawierzchni nie mówiąc o śniegu.
Zdecydowanie najlepsza opona zimowa z jaką ma moje volvo v 50 obcować. Fantastycznie się spisuje na śniegu i błocie śniegowym .
W każdych warunkach opona sprawdza się świetnie.
Polecam każdemu w 100 %
Naprawde super oponka. Nic dodac nic ujac:)
Jak je założyłem, to pojechałem potestować i byłem w szoku, bo żeby się poślizgać, to trzeba jeździć dużo szybciej niż na zwykłych zimówkach. Jazda w zimie może być spokojna – trzymają bardzo pewnie i na śniegu i na błocie pośniegowym. Świetnie również na głębokich kałużach – bez problemu, prawie zerowy aquapluning. Z czystym sumieniem polecam.
Niestety muszę zacząć od tego słowa! Najgorsze właściwości, mimo dobrego wyglądu, tej opony są na mokrym śniegu i błocie pośniegowym. Z tym, że ruszanie i kierowlaność są na przyzwoitym poziomie, ale najgorzej jest z hamowaniem! Zaznaczam, że sprawność zawieszenia i amortyzatorów jest na najwyższym poziomie, ale mimo to ABS uaktywnia się bardzo szybko, może przyczyną jest po prostu rodzaj samochodu i jego waga. Mam jednocześnie w tej samej chwili do porównania Goodyear UG7 i Avon Ice turing, oczywiście na innym aucie i w innym rozmiarze, ale zdecydowanie Nokian jest najmniej pewny! Na mokrym i suchym asfalcie WR G2 jest naprawdę dobry i nie można nic mu zarzucić! Dobrze hamuje, skręca, jest wystarczająco pewnie! Z tym, że u nas typowo śniegowych warunków jest najmniej, więc można ocenić te opony jako dobry wybór!
Zachwycony opiniami itd itp postanowiłem je nabyć w styczniu 2009 za cenę rewelacyjną 237zł po rabacie – Kraków ( abbeco.pl) – najtaniej ale nie wyważajcie tam opon , tylko je kupić. Zastanawiałem sie jeszcze nad Dunlopami Response 185/60/15 za 208zł. Poprzednie opony Fulda Supremo – najgorsze opony do tej pory użytkowane przeze mnie. Teraz jestem już po testach nowych nokianów i powiem tak , bez rewelacji i zachwytu . Snieg , błoto posniegowe – uciąg zerowy 2, hamowanie śliskie 2 , trakcja wmiarę przyzwoita 4, trzymanie boczne na 3, mokro i sucho bardzo dobrze. Zużycie paliwa skoczyło o 1 – 1,5 litrów w porównaniu do tej tragicznej FUldy. Nokian Mocno przereklamowany, nie najgorszy , ale do półki Continentala, Vredesteina, Dunlopa to mu daleko . To 3 najlepsze obecnie marki w oponach zimowych. ( goodyear i michelin rowniez mocno przerelkamowany , ale chyba ciut lepsze od nokianów.
Etykieta Nokian Tyres WRG2 dla rozmiaru 245/50 R18 104V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę E,.
- Efektywność paliwowa - Model Nokian Tyres WRG2 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieZobacz również opony