Nokian WR D4 - test opony
Nokian WR D4 Ogumienie odpowiednie na śnieg i wodę
Firma Nokian, choć w obecnej formie liczy dopiero trzy dekady, posiada bardzo duże tradycje w historii ogumienia samochodowego. Fiński producent opon wywodzi się bowiem z Fińskich Zakładów Gumowych, które w 1934 roku wyprodukowały pierwszą na świecie samochodową oponę zimową. Mając tak bogate tradycje trzeba utrzymywać stale wysoki poziom i Finowie doskonale zdają sobie z tego sprawę. Opony zimowe Nokian należą do klasy premium i przygotowane są w taki sposób, aby sprostać surowym warunkom zimowym, szczególnie w Europie Środkowej i Skandynawii. Do najważniejszych cech testowanych opon Nokian WR D4 należą:
- wysoka przyczepność i krótka droga hamowania,
- tłumienie dźwięków i komfort jazdy,
- przeznaczenie do aut klasy średniej.
Opony Nokian WR D4
Opony Nokian WR D4, będące następcą dobrze ocenianego modelu Nokian WR D3, zostały przystosowane do trudnych warunków na drodze w czasie zimy. Charakteryzują się doskonałą przyczepnością, która gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo podczas jazdy. Za wysokie właściwości jezdne odpowiadają zoptymalizowane lamele na bieżniku opony, ostre skosy na jej bokach, a także mieszanka Nokian Twin Trac Silica z dodatkiem oleju rzepakowego, z której wykonano ogumienie.
Na specjalną uwagę zasługuje zastosowana w tym modelu technologia Steering Precision Rib, która zapewnia bardzo dobre osiągi w zimowych warunkach. Jest to możliwe dzięki konstrukcji opony z masywnym żebrem centralnym oraz krótszymi lamelami niż u większości innych opon zimowych. Fińskie ogumienie wyposażono także w technologię Slush Blower, dzięki czemu opony doskonale radzą sobie z odprowadzaniem wody i błota pośniegowego. Dzięki temu znacząco zmniejsza się niebezpieczeństwo wprowadzenia auta w poślizg hydrodynamiczny.
Dodatkowo opony Nokian WR D4 mogą się pochwalić bardzo krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni. W ramach europejskiego systemu etykietowania, model WR D4 otrzymał pod tym względem najwyższą możliwą notę „A”. Testowane opony 205/55 R16 potwierdziły wysokie pod tym względem właściwości.
Opony Nokian charakteryzują się także wysokim komfortem jazdy. Podczas testowania modelu Nokian WR D4 od razu da się odczuć niski poziom generowanego hałasu. Za skuteczne tłumienie wibracji i dźwięków generowanych przez kontakt opony z podłożem odpowiada specjalna mieszanka kauczukowa pochłaniająca dźwięki, która znalazła się w strefie pomiędzy boczną ścianą a bieżnikiem.
Technologie zastosowane w modelu Nokian WR D4:
- zapewniająca przyczepność mieszanka gumowa Nokian Twin Trac Silica;
- optymalizacja osiągów w oparciu o technologię Steering Precision Rib;
- komfort akustyczny dzięki mieszance kauczukowej pochłaniającej dźwięki.
Omawiane opony przeznaczone są do samochodów miejskich, sedanów i aut kompaktowych. Dostępne są w rozmiarach od 14 do 19 cali. Testowane opony zimowe 205/55R16 doskonale poradziły sobie w testach na mokrej nawierzchni. Według użytkowników Oponeo zimowe ogumienie WR D4 dobrze sprawdza się również na śniegu. Niektórzy kierowcy jako wadę wskazują natomiast dużą miękkość zastosowanej gumy, co w minusowych temperaturach jest wprawdzie korzystne, ale w dodatnich może powodować szybsze ścieranie się bieżnika.
Bieżnik Nokian WR D4
Bieżnik w tym modelu – podobnie jak w większości opon zimowych – ma rzeźbę kierunkową i został opracowany w taki sposób, aby radzić sobie z trudnymi warunkami zimowymi, typowymi dla Europy Środkowej. Dlatego zapewnia on optymalną przyczepność na śniegu dzięki specjalnej budowie klocków i gęstym oraz krótkim lamelom. Ale bieżnik ten świetnie radzi sobie również na mokrej nawierzchni oraz podczas zimowych odwilży. Wszystko dzięki układowi polerowanych rowków, które skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe sprzed czoła opony.
Opinie o oponieNokian WR D4
Opony dobrze trzymają się drogi są zarówno na mokrej jak i śliskiej nawierzchni.
Kilka razy na mokrym myślałem, że wyląduję w bagażniku poprzedzajacego auta ale oponki zdziwiły mnie bardzo pozytywnie. Trwałości nie ocenialem bo na razie tylko 3 tys km zrobilem
Bardzo dobra opona, stosunek jakości do ceny bardzo dobra. Następny zakup to będzie również firma Nokian.
Całkiem fajna opona, polecam.
Przejechałem niewielki dystans na tych oponach. Zima nie przyczyniła się do ich sprawdzenia w warunkach bardziej wymagających. Nie miałem sytuacji ekstremalnych. Tym niemniej, w warunkach w miarę normalnych jak na tą porę roku , opony sprawowały się bardzo dobrze. Lód, śnieg, błoto pośniegowe – sprawdziły się. W porównaniu do poprzednich F-my Goodyear są lepsze, bardziej uniwersalne.
Opona fajna nie za głośna na razie spisuje sie ok ale temperatury w okolicach 10 C. Nie testowane na sniegu
Dotychczas użytkowałem poprzedniego model nokiana. Za namowa sprzedawcy z oponeo w związku z przewaga odcinków miejskich zdecydowałem sie na nowy model i nie żałuje!
Opony naprawdę godne polecenia, a zachowanie na śniegu duzo lepsze od wrd3 (tzw. autostradowej). Jednym słowem: polecam!
Nokian WR D4 uważam za wyśmienite opony, jeżdziłem na wielu oponach z klasy premium, jednakże nokianom na dzień dzisiejszy żaden inny producent nie dorówna. Najwyższa klasa. Polecam
Polecam. Świetna opona
Wszystko w porządku na oponach już zrobiłem 25 tyś. km i polecam Nokiana jako najlepsze opony jakie miałem świetnie zachowują się w każdych warunkach. Są perfekcyjne nic dodać nic ująć. Serdecznie polecam.
Po 3 latach normalnej jazdy guma się kruszy i rozsypuje (25 tys. przebiegu i bieżnik 5-6mm). Problem powszechny – WSTYD!!!
Etykieta Nokian WR D4 dla rozmiaru 205/55 R16 91 T
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę A, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Nokian WR D4 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 69dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieRozmiary opony Nokian WR D4
Zobacz również opony